Gå til innhold

Hotell og rengjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er det egentlig som sjekker at rommene er gjort rent skikkelig på hotell? Er det bestyreren?

Anonymkode: 7567a...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så ofte gjort skikkelig rent i det hele tatt da? Og hotellene har vel ikke  kapasitet til å gå over alle rom og sjekke slikt?

Anonymkode: 68c46...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg jobber er det husøkonomen.

Anonymkode: f3241...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.tv2.no/a/5949300/ 

Fant kjønnshår, buser, urin, blod, tånegler og sæd på norske hotellrom

«TV 2 hjelper deg» har gransket ni hotellrom i Oslo. Se det sjokkerende resultatet.

--

https://www.tv2.no/a/9297428/

Ett av de skitneste stedene på hotellrommet er badet – og det er spesielt hårføneren som utmerker seg som en real bakteriebombe.

 

Anonymkode: 68c46...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det egentlig som sjekker at rommene er gjort rent skikkelig på hotell? Er det bestyreren?

Anonymkode: 7567a...a75

Da jeg jobbet som stuepike var det ingen som sjekket om rommene var ordentlig rengjort, før de ble leid ut. (Jeg utførte jobben min ordentlig, og la stolthet i arbeidet, selv om yrket blir sett ned på)

Anonymkode: 6bd7d...f41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri

Husk på at de har 11 minutter pr rom, og det inkluderer vask, støvsuging, sengeskift og opprydding. Så hvis du er en jævel som forlater rommet som ett dass, så er du faktisk en jævel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, MyzTeri skrev:

Husk på at de har 11 minutter pr rom, og det inkluderer vask, støvsuging, sengeskift og opprydding. Så hvis du er en jævel som forlater rommet som ett dass, så er du faktisk en jævel.

Dette stemmer faktisk, jeg kjenner en som har jobbet for et hotell i Fred Olsen konsernet. Det presset de har på å vaske et viss antall rom i løpet av et skift er ubrukbart.

Ikke bare skal rommene rengjøres hver dag, men de har et viss antall rom som skal vaskes helt ut før det kommer nye gjester. De som vasker får heller ikke bruke hansker og det er ikke snakk om pause eller å gå hjem før alle rommene på listen for den dagen er vasket.

Hotellet jeg snakker om er ikke i Norge, men det er blant de dyreste og mest ekslusive hotellene på Kanariøyene. Det irriterer meg at dette hotellet behandler ansatte på denne måten, spesielt siden Fred Olsen delvis et Norsk konsern.

Anonymkode: 1a025...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer faktisk, jeg kjenner en som har jobbet for et hotell i Fred Olsen konsernet. Det presset de har på å vaske et viss antall rom i løpet av et skift er ubrukbart.

Ikke bare skal rommene rengjøres hver dag, men de har et viss antall rom som skal vaskes helt ut før det kommer nye gjester. De som vasker får heller ikke bruke hansker og det er ikke snakk om pause eller å gå hjem før alle rommene på listen for den dagen er vasket.

Hotellet jeg snakker om er ikke i Norge, men det er blant de dyreste og mest ekslusive hotellene på Kanariøyene. Det irriterer meg at dette hotellet behandler ansatte på denne måten, spesielt siden Fred Olsen delvis et Norsk konsern.

Anonymkode: 1a025...5f3

Hvorfor får de ikke bruke hansker?🤔 #nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DavinaWin said:

Hvorfor får de ikke bruke hansker?🤔 #nysgjerrig

Sikkert fordi det ikke anses som pent (for gjester som ser de arbeidende stuepikene).

Anonymkode: a0744...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det egentlig som sjekker at rommene er gjort rent skikkelig på hotell? 

Anonymkode: 7567a...a75

Gjestene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi det ikke anses som pent (for gjester som ser de arbeidende stuepikene).

Anonymkode: a0744...a5d

 

😳 Usj...som gjest hadde jeg hatt full forståelse om stuepikene brukte hansker. Tenk å måtte vaske x antall toaletter og Gud vet hva annet uten så mye som et par engangshansker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DavinaWin skrev:

Hvorfor får de ikke bruke hansker?🤔 #nysgjerrig

Fordi det medfører ekstra kostnader for hotellet, det er forkastelig men sånn er det på veldig mange hotell utenfor Norge. Så neste gang dere er på et hotell og legger igjen vekslepenger til rengjøringspersonalet, gi de pengene rett i hånden i stedet.

Anonymkode: 1a025...5f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...