Gå til innhold

Hvor lang tid tar det for nav innkreving å ihverksette nytt tvangstrekk av bidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnefar har aldri betalt bidrag frivillig. Alltid kommet via nav innkreving som tvangstrekk.

Har vært mange perioder uten bidrag, så har det kommet ordinært bidrag og i tillegg en liten sum som avbetaling på bidragsgjeld. I februar i år var han endelig ajour med bidrag og gjeld etter 16 år. Så byttet han jobb for 30.gang på disse årene. Har siden det ikke mottatt bidrag unntatt redusert forskudd. 

Når kan jeg regne med at jeg får bidrag igjen? Tror ikke han har 100% stilling nå, men han tjener godt, i tillegg mistenker jeg at han kanskje mottar dagpenger de dagene han ikke jobber. 

Det er ikke det at jeg på død og liv trenger sisse pengene, men det er mer prinsippet om at han også burde bidra for sitt eget barn. Når det gjelder andre ting sitter pengene løst. De drar på dyre ferieturer, ut å spise, kjøper ting og tang til seg selv. Og han og stemor er ikke sene om å be om både det ene og det andre ifbm samværshelger. F.eks ta med skiutstyr, ta med sykkelen, ta med penklær, ta med ditt og ta med datt. Ikke engang en penstrømpebukse kan de gå på butikken å kjøpe. Ifjor var de så frekke at de ba om at JEG skulle kjøpe konfirmasjobsgave til barnets kusine fra barnet. Dette gjorde jeg, da jeg uansett hadde tenkt å gi en oppmerksomhet, jenta har vært her hvert år i barnets bursdager, i tillegg til at hun har vært og besøkt barnet mitt flere ganger i året (de er jevngamle kusiner). Så både jeg og min mann kjenner henne godt. Så en liten oppmerksomhet fra oss syntes jeg var helt på sin plass. Men jeg regnet da med at far og stemor satte barnets navn på sitt kort. Men nei.

De har ingen felles barn, han har heller ingen flere barn. Han har altså ikke vilje til å forsørge sitt eget barn. Men vilje til alt annet har han.

Jeg blir så irritert, når kan jeg forvente at nav setter igang nytt tvangstrekk på ham?

Anonymkode: 0c8ba...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...