Gå til innhold

Boliglån når man er i foreldrepermisjon??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme i foreldrepermisjon, før jeg gikk ut i permisjon var jeg i et vikariat. Dette fortsetter ikke etter endt permisjon, så da skal jeg på arbeidsmarkedet igjen! Jeg er utdannet lærer, og bor i storby - så å skulle få arbeid er ikke noe problem sånn sett. Vi bor nå i en leilighet og ønsker oss større plass, men det betyr også at vi må ta opp boliglån. Vet noen der ute om sjansen for å skulle få et boliglån når jeg er i permisjon slik som jeg er? 

Kan forøvrig opplyse om at jeg skal ta lån sammen med samboer, som har rundt 700 000 i årsinntekt + at vi har egenkapital på rundt 600 000.

Anonymkode: c3f64...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, har du ikke fast inntekt blir den ikke regnet med i beregningen av hvor stort lån dere kan få. Dere får nok lån, men kun basert på samboeren din sin inntekt.

Anonymkode: 12cf4...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, har du ikke fast inntekt blir den ikke regnet med i beregningen av hvor stort lån dere kan få. Dere får nok lån, men kun basert på samboeren din sin inntekt.

Anonymkode: 12cf4...9cb

Det er virkelig sånn altså? Så selvom jeg vil få penger i foreldrepermisjon og i tillegg være rimelig garantert jobb etterpå, så hjelper ikke det? 

Anonymkode: c3f64...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte nettopp lån og er ennå i perm. Har likevel ingen jobb å komme tilbake til. De spurte ikke om jeg hadde jobb, kun de tre siste lønnslippene. Fikk innvilget lån etter 10min. Det gjaldt på begge bankene vi var innom i Oslo. 

Jeg har vært kunde i begge bankene i 20år da, så det hadde kanskje noe å si🤔

Anonymkode: 81f20...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe problem med å få lån mens jeg var i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, har du ikke fast inntekt blir den ikke regnet med i beregningen av hvor stort lån dere kan få. Dere får nok lån, men kun basert på samboeren din sin inntekt.

Anonymkode: 12cf4...9cb

Her bommer du litt. Jeg fikk lån i permisjon, og det hadde ikke gått uten min inntekt. Jeg har dog fast stilling. Venninnen min med strøjobber har også akkurat fått lån i sin permisjon, hun viser jo til at hun får inntekt. Og så lenge TS har en trygg utdannelse er de ganske greie på å gi lån.

 

Edit skrivefeil 

Endret av Rosa Sitron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...