Gå til innhold

Dere som leser endel. 15 bøker + i året.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest #Rasshøl

Jeg leser en bok på 550 sider på en dag, hvis jeg ikke gjør noe annet enn å gå 4 turer med hunden og å lese. Det er cirka 8-10 timer lesing, men jeg er sjeldent sosial. 😊

Endret av #Rasshøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mann og to barn og en travel hverdag, men å lese er noe jeg prioriterer. Leser på sengen før jeg sovner, leser mens jeg spiser kveldsmat (i stede for å se på tv) og leser på bussen til og fra jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser omtrent 60 bøker i året. Lurer på hvordan det blir når jeg får barn! Jeg jobber og er gift.

Nå leser jeg i snitt en-to timer per dag. Mer i helger og ferier, og ofte mindre når hverdagen travler seg til. Jeg prioriterer ofte lesing foran tv eller film, og har en vane med å lese litt etter middag og etter helgefrokostene. Leser som oftest litt på senga dør mannen kommer og legger seg. Er det fint vær tar jeg kaffen på terrassen, da er alltid boka med, men ikke telefonen. 

Jeg tror nye ligger i hvilke vaner man skaper seg. Når jeg får barn kutter jeg heller mer ned på tv-tid enn lesing. Men mindre tid vil det garantert bli! Kanskje jeg går over til lydbøker? Praktisk når man gjør husarbeid. 

Anonymkode: 676bb...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt voksen, ikke hjemmeboende barn. 

Jeg leser rundt 4 bøker pr. måned. Noen ganger mer, noen ganger mindre. Men jeg kommer nok opp i rundt 50 på årsbasis. 

Jeg reiser endel (både jobb og privat), så noe av lesingen skjer på fly, tog og buss. Dessuten MÅ jeg lese litt hver kveld før jeg sovner (bortsett fra de kveldene mannen eller jeg vil ha sengekos...)  

Hver gang jeg reiser med kollektivt, har jeg meg meg en bok. Hver gang jeg må vente (typ legekontor, tannlege) har jeg med meg en bok. Ser at de fleste andre sitter og titter på mobilen sin, men jeg drar altså frem boka. Orker ikke være på nett hele tiden. 

Leser nok også mer om sommeren. Når jeg har fri, tar jeg med meg en god bok ut på terrassen. 

Anonymkode: cadeb...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg leser ca 30-35 bøker i året. Gift, 3 aktive barn og en krevende jobb.

Bøker er min måte å koble av på. Så jeg leser som regel litt på kveldene før jeg legger meg, og i feriene leser jeg mye. Reiser også mye i jobb, og da bruker jeg ofte tid på flyplasser til å lese, ikke bare jobbe. I tillegg leser jeg raskt, så bøker går unna når jeg først har tid.

Anonymkode: 7e3ee...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...