Gå til innhold

Dere som leser endel. 15 bøker + i året.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan får du tid? 

Har du samboer og barn?

 

Jeg er en enslig mann i 30-årene. Er veldig glad i å lese. Leser kanskje 2-3 bøker i uken. Samtidig så er min livssituasjon gunstig. Jeg har en jobb og meg selv. Stort sett. Er det slik at de fleste som leser mye er enslige, barnløse osv?

Anonymkode: 4d596...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samboer og katt og frilanser hjemmefra.

Anonymkode: b2fbb...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobb, mann og barn. Har likevel 16 til nå i år. Leser mye, men har likevel andre hobbyer. 

Anonymkode: dcc51...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg leser ca 50 bøker i året, har ikke barn.

Jeg leser istedenfor å se på TV-serier og jeg hører på lydbøker. Jeg går mye tur med hunden og lydbøker er GULL på øret. Samtidig leser jeg på t-banen/bussen og mye i ferier.

Jeg prøver å sitte mindre på telefonen, så da blir det bok istedenfor.

Anonymkode: 101e6...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser rundt 15-35 bøker i året. Har ikke barn.. Leser ganske fort og ofte litt lettleste bøker (fantasy, YA osv) men iblant leser jeg og tjukke fantasybøker eller historiske romaner, eller klassikere. Leser her og der og gjerne mye på ferie og på farten... Med lesebrett er det lett å ha med bøkene sine overalt :) Leser og en del på morningen i helgene for jeg våkner alltid før samboeren min. Blir sikkert mindre tid til lesing om man har små barn ser jeg for meg. Som student leste jeg mye mindre fordi jeg leste så mye fag og ikke orket å lese også på fritiden. Men jeg har lest hele livet og jeg husker at mamma leste for meg eller at vi leste sammen i hver vår bok når jeg hadde lært å lese selv.

Anonymkode: 122c8...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønsket jeg leser 52 bøker i året. Det er målet. Ligger på under 20. Men jeg studerer og har mye pensum å lese og den teller ikke med da. 

 

Jeg har 3 barn, 1 Mann, pluss 100% jobb pluss deltidsstudie.... Men tar meg gjerne tid til å lese både om kvelden men mest på ferie og langhelger - 17. Mai helg gikk med 3 bøker. Perfekt helg. ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med leser fort så tror jeg ikke jeg leser uvanlig fort, men merker jo når jeg er på ferie med andre som vanligvis ikke leser så mye at når de har lest 1 bok har jeg kanskje lest 2-3. 

Anonymkode: 122c8...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser hele tiden, særlig i helgene. Leser også på sengen hver kveld. Har mann og barn og hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mange bøker i ferier, samt at jeg leser når han ser fotball og litt på senga om jeg legger meg først. Blir en del bøker pr år selv om jeg har familie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i rykk og napp. Men jeg har en jobb med fleksitid, så jeg har ikke veldig lange arbeidsdager. Ingen barn. Har kjæreste, men vi bor ikke sammen.

I ferie prioriterer jeg å slappe av, hvilket vil si å reservere litt tid til å sitte med en god bok. Jeg frykter dog i år at ferien med kjæresten kan gi lite tid til det :( 

Anonymkode: 216bb...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller lydbok? Jeg har småbarn, mann, hus og hund, og har egentlig ikke tid til å lese lenger. Før kunne jeg lett lese 20 bøker i året. Nå er jeg for trøtt på kvelden, for sliten i helgen og for opptatt på dagtid. Men jeg har alltid en fysisk bok, en digital bok og en lydbok på gang. De fysiske og de digitale tar det oftest tid å komme gjennom. Mens lydbøkene går unna. Så dersom lydbok teller er jeg nok oppe i 15+ i året. Uten lydbok er det nok de siste årene snakk om maks 3. 

Anonymkode: 7ec38...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser rundt 7 bøker i måneden. 

Anonymkode: 56790...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i fast forhold, har jobb og venner. Leser på kvelder før jeg skal legge meg og ledige ettermiddager. Leser ca 1 bok i uken 😊 men leser ganske fort da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå leser jeg vel rundt 50 bøker i året, men nå er barna tenåringer. Da de var små, så leste jeg rundt 10 bøker i året. 

Anonymkode: 067d6...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste rundt 40-50 bøker i året før jeg fikk barn. Nå er jeg heldig om jeg klarer 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller det om man hører samme lydboken 15-20 ganger på et år?! #barnelivet

Før leste jeg mye. Elsker å lese. Nå finner jeg sjeldent tid. Leser mye tull på telefon som kunne blitt brukt på bøker.

Legger meg mye tidligere enn før. Fulle dager og ettermiddager. Mer husarbeid, mer ærender, mer logistikk enn før. Ser lite tv også.

Anonymkode: 77ffd...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før ble det kun 4-5 bøker i uken, da leste jeg før jobb, mens jeg lagde middag og la meg likt som barna og leste flere timer før søvn. Nå når barna er store OG det finnes lydbokapper, ja så kan jeg "lese" når jeg gjør rent også, og vips enda flere bøker pr uke. Man prioriterer lesing foran tv og hobbyet.

Anonymkode: a5e4e...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser veldig mye, som regel over 150 bøker i løpet av et år. Leser i stedet for å se på tv, og hører på lydbok nesten uansett hva jeg gjør. Pendler to timer til jobb hver dag, så det går en del lydbøker der også.

Jeg har to små-isj barn (6 og 8 år), mann, fulltidsjobb og trening i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mye, men pga travel hverdag, jobb, 4 unger, andre hobbyer m.m er det blitt mindre tid. Min løsning ble derfor lydbøker. Har ofte en bok i øret når jeg vasker hus, går tur med hunden alene, kjører til jobb/møter ett stykke unna og til og med når jeg storhandler av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser sånn ca. tre bøker i uka i papirformat/lesebrett, i tillegg hører jeg lydbok. Er gift og har barn, men de er tenåringer/unge voksne, så de er nærmest selvgående. Jeg leste mindre da de var små, men jeg har alltid prioritert bøker foran TV, har vært lesehest siden jeg lærte å lese. Hører lydbok frem og tilbake til jobb hvis jeg kjører, eller leser hvis jeg tar banen, og alt etter andre planer så leser jeg rundt ett par timer om kvelden. Har høy lesehastighet, kan klare nærmere 100 sider i timen, men det varierer i forhold til hvor «tung» boken er. 

Anonymkode: f5af2...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...