Gå til innhold

Å lene tilbake sete på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.6.2019 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Er derfor jeg alltid er tidlig ute med å boarde flyet. Slik at jeg med en liten teknisk detalj stopper setet foran meg med en dings som ikke kan sees om du virkelig ser etter. Så får jeg en behagelig flyreise på setet mitt. De foran slår seg som regel til ro med at nedtrekk-funksjonen på setet ikke funker. 😀

Hilsen flymekaniker 

Anonymkode: e30e4...3af

Jeg leste faktisk om en som ble kastet av flyet fordi han gjorde dette. Så vidt jeg husker nektet han å innrette seg etter at flypersonalet ble tilkalt, men dog. Hva gjør du om noen ringer på flyvert/-inne og ber om hjelp? Fjernet du greia di eller hva? Jeg hindret selv en i å legge ned setet en gang, og det ble et leven uten like, for hun skulle ligge 😛

Anonymkode: d8f82...8f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å legge ned setet vitner om IQ under gjennomsnittet 👊

Anonymkode: 04dee...1e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lene setet tilbake ellers får jeg vondt i ryggen. Har ingen problemer med at de foran meg lener seg tilbake heller. De fleste retter opp setet når det serveres mat.

At noen får fnatt av det får være deres problem. Setene kan lenkes bak og jeg har betalt for å kunne reise så behagelig som mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar av plassen til personen bak seg. Da er det alminnelig folkeskikk å spørre om det er greit. De aller fleste sier selvfølgelig ja, så jeg skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig med det.

Anonymkode: f175a...cb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Forstår deg godt, jeg gjør noe lignende. Vi har familie som bor langt borte, og har dermed flydd en del med barna fra de var små, og frem til de ble 2 kan de sitte på fanget. Jeg prøver mitt ytterste for at barna mine ikke skal plage andre på flyet, men i det sekund den fremfor meg legger ned setet når jeg sitter med barn på fanget slutter jeg å korrigere sparking i setet og opp og ned med brettet. 

Anonymkode: a3405...e68

Hallo i luken, for en tankemåte. Folk som er så uheldige og sitter foran deg med barn skal ikke få legge ned setet på langdistanse? Hadde ikke kosta meg fem øre å tilkalle flyvertinne som hadde snakka til dere. Kjøp eget sete til barnet om du synes det er slitsomt å følge normale spilleregler. 

Jeg tar alltid hensyn, legger ikke bak setet på korte flyginger og gjør det forsiktig når jeg først skal gjøre det på lange flyginger. Men jeg sitter ikke 8 timer i oppreist posisjon i en nattflyging fordi familien bak meg har barn på fanget. Sorry Mac. Min søvn er like viktig som din komfort. 

Anonymkode: 178a2...b9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man tar av plassen til personen bak seg. Da er det alminnelig folkeskikk å spørre om det er greit. De aller fleste sier selvfølgelig ja, så jeg skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig med det.

Anonymkode: f175a...cb9

Feil, det er personen bak som tar plassen og funksjonen på setet som den foran har betalt for. Enkelte mennesker er veldig egoistiske, tar ikke hensyn til andre og tror de kan bestemme over andre mennesker.

Hvis regulerbart sete er så stort problem så må dere heller ta det opp ned flyselskapet og ikke den stakkaren som sitter foran.

Anonymkode: cfb03...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.6.2019 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Legger alltid ned setet på langdistanse fordi jeg får vondt i ryggen hvis jeg ikke gjør det. Spør ikke personen bak om lov, for jeg gidder ikke å risikere at han eller hun sier nei. Trenger de mer plass, kan de kjøpe oppgraderte seter. Jeg venter imidlertid til matserveringen er over, og hvis koppen er plassert i det lille hullet på brettet, er ikke veltede kopper heller noe problem. Hva andre mener om dette bryr jeg meg ingenting om, så ego er jeg.

Anonymkode: 84935...06d

Samme gjør jeg. Dvs jeg gjør det ved flyturer lenger enn rundt en time pga ryggen. Det er et eller annet med flysetenes utforming som gjør at jeg ikke klarer å sitte så rak i ryggen i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Legger alltid ned setet på langdistanse fordi jeg får vondt i ryggen hvis jeg ikke gjør det. Spør ikke personen bak om lov, for jeg gidder ikke å risikere at han eller hun sier nei. Trenger de mer plass, kan de kjøpe oppgraderte seter. Jeg venter imidlertid til matserveringen er over, og hvis koppen er plassert i det lille hullet på brettet, er ikke veltede kopper heller noe problem. Hva andre mener om dette bryr jeg meg ingenting om, så ego er jeg.

Anonymkode: 84935...06d

Helt enig. Det er mange i tråden her som sier at de synes det er folkeskikk å spørre, men det er jeg uenig i. Jeg gidder ikke risikere å få et nei. Men jeg tar jo setet forsiktig ned slik at ingen der bak skader seg. 

Det er imidlertid folkeskikk å ikke legge setet bakover under matservering, og å begrense seg på kortdistanse, og jeg gjør begge disse tingene. 

Anonymkode: 178a2...b9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
På 18.6.2019 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Å legge ned setet vitner om IQ under gjennomsnittet 👊

Anonymkode: 04dee...1e7

Vil heller si det vitner om IQ under gjennomsnittet med folk som tar av seg sokkene og hviler føttene på hodesetet foran, eller stikker dem mellom armsetene. Det er betraktelig mer EC9BA252-5AC5-47FB-BEDC-A6373A64D995.gif.d966d6cb32a4f3f5e046c6b57b0f611c.gif enn å la setet synke ned bakover :sleep: 

Har fløyet masse og har null problemer med at personen foran tar ned setet. Har mer problemer med stank (overnevnte) og unger som sparker i ryggen, klasker meg på hodet, klyper meg på armen +++ 5CD8A11B-A86F-47A3-94A5-946907A246E1.gif.c6659ecf68e79f210fa8df716a819ea5.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo i luken, for en tankemåte. Folk som er så uheldige og sitter foran deg med barn skal ikke få legge ned setet på langdistanse? Hadde ikke kosta meg fem øre å tilkalle flyvertinne som hadde snakka til dere. Kjøp eget sete til barnet om du synes det er slitsomt å følge normale spilleregler. 

Jeg tar alltid hensyn, legger ikke bak setet på korte flyginger og gjør det forsiktig når jeg først skal gjøre det på lange flyginger. Men jeg sitter ikke 8 timer i oppreist posisjon i en nattflyging fordi familien bak meg har barn på fanget. Sorry Mac. Min søvn er like viktig som din komfort. 

Anonymkode: 178a2...b9d

Her har vi bedbox slik at ungen har god plass til å breie seg på eget sete😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...