Gå til innhold

Å lene tilbake sete på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har betalt for billetter, og dersom det er muligheter til å dra ned Eter, gjør jeg selvfølgelig det. Gjerne så langt ned som mulig.

Jeg har lange bein og setter kneet mitt i seteryggen, så vedkommende som har setet foran meg har ikke mulighet til å ta ned setet.

Anonymkode: 9a6a1...f03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har betalt for billetter, og dersom det er muligheter til å dra ned Eter, gjør jeg selvfølgelig det. Gjerne så langt ned som mulig.

Jeg har lange bein og setter kneet mitt i seteryggen, så vedkommende som har setet foran meg har ikke mulighet til å ta ned setet.

Anonymkode: 9a6a1...f03

He, he, den har jeg også dratt iblant. Ikke sånn at de ikke kan legge seteryggen litt bakover, da. Like mye som jeg legger min seterygg ned.

Anonymkode: b1f75...8ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger det kun bakover dersom jeg flyr langt og/eller om flyet er av typen med litt ekstra plass. Dersom det er snakk om å sikre nødvendig nattesøvn eller lignende. På kortere distanser, der man bare tar seg en liten dupp, hadde det ikke falt meg inn en gang.

Vil ikke si det er frekt å legge det bakover, og jeg forstår at noen har behov pga rygg osv. Men å legge det bakover bare fordi det er lov, synes jeg er unødvendig. Det handler om å vise hensyn til medpassasjerer og ikke alltid skulle kreve sin rett. Nå flyr jeg ikke mer enn et par-tre ganger i året, men fløy mye innlands før. Og det er faktisk ganske sjelden at jeg har opplevd at personen foran meg legger ned setet på korte distanser.

Anonymkode: 09864...da4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom personen foran meg prøver å legge ned setet, så er det fysisk umulig.
Jeg har opplevd mange ganger å sarkastisk måtte "beklage" at jeg er over gjennomsnittet høy til den sinte personen foran meg.

Selv legger jeg bare ned setet på flygninger hvor det faktisk er plass til dette for personen bak,
Men visse ble ikke oppdratt til å tenke på andre, skremmende mange faktisk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Dersom personen foran meg prøver å legge ned setet, så er det fysisk umulig.
Jeg har opplevd mange ganger å sarkastisk måtte "beklage" at jeg er over gjennomsnittet høy til den sinte personen foran meg.

Selv legger jeg bare ned setet på flygninger hvor det faktisk er plass til dette for personen bak,
Men visse ble ikke oppdratt til å tenke på andre, skremmende mange faktisk.

Kan ikke du heller bestillel et sete med ekstra benplass? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, The Kitten said:

Kan ikke du heller bestillel et sete med ekstra benplass? 

Og betale ekstra?
Nei takk, men hadde gjort det dersom det ikke kostet noe.

Dessuten burde de setene prioriteres til folk med skader eller andre spesielle behov, mener jeg da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, The Kitten said:

Kan ikke du heller bestillel et sete med ekstra benplass? 

Ikke alle flyvninger har seter med ekstra benplass. Og ikke alle arbeidsgivere er så hensynsfulle at de betaler for 1. klasses billetter, når ekstra benplass er tilgjengelig.

Anonymkode: b1f75...8ad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør aldri det om det sitter folk bak meg. På langdistanserutene betaler jeg heller for oppgradering. Da er det gjerne mange raringer som flyr også😬

Anonymkode: bbfbb...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urovekkende at det finnes så mange egoistiske, voksne mennesker der ute.

Anonymkode: 931bd...6d2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Og betale ekstra?
Nei takk, men hadde gjort det dersom det ikke kostet noe.

Dessuten burde de setene prioriteres til folk med skader eller andre spesielle behov, mener jeg da.

Det er det dummeste jeg har hørt. Oppstår det en nødsituasjon så håper jeg inderlig ikke alle nødutgangene er blokkert av folk med skader eller andre spesielle behov! Det er en grunn til at du ikke får lov til å sitte ved nødutgang om du ikke er fysisk frisk! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Urovekkende at det finnes så mange egoistiske, voksne mennesker der ute.

Anonymkode: 931bd...6d2

Hva mener du med det?

At det finnes mange egoistiske, voksne mennesker er ingen nyhet.

Anonymkode: b1f75...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er derfor jeg alltid er tidlig ute med å boarde flyet. Slik at jeg med en liten teknisk detalj stopper setet foran meg med en dings som ikke kan sees om du virkelig ser etter. Så får jeg en behagelig flyreise på setet mitt. De foran slår seg som regel til ro med at nedtrekk-funksjonen på setet ikke funker. 😀

Hilsen flymekaniker 

Anonymkode: e30e4...3af

Da er det bare å tilkalle flyvert-/inner neste gang mitt sete ikke går ned, så får de ta en prat med deg 😏😉

Anonymkode: 3725b...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Da er det bare å tilkalle flyvert-/inner neste gang mitt sete ikke går ned, så får de ta en prat med deg 😏😉

Anonymkode: 3725b...5f8

Ikke meg du siterte, men flyvertinnene er skjønne skapninger. De brekker ikke beina på folk. Vanligvis.

Anonymkode: b1f75...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har betalt for billetter, og dersom det er muligheter til å dra ned Eter, gjør jeg selvfølgelig det. Gjerne så langt ned som mulig.

Jeg har lange bein og setter kneet mitt i seteryggen, så vedkommende som har setet foran meg har ikke mulighet til å ta ned setet.

Anonymkode: 9a6a1...f03

Hvorfor skal du få satt ned setet ditt og ikke personen foran?

Hadde jeg sittet foran deg så hadde jeg tilkalt flyverter/vertinner og de hadde nok løst det med at du heller ikke får ta ned setet ditt når du gjør det umulig for andre å ta ned deres.

Anonymkode: 3725b...5f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte, men flyvertinnene er skjønne skapninger. De brekker ikke beina på folk. Vanligvis.

Anonymkode: b1f75...8ad

Nei, men de vil nok finne ut av hva flymekanikere gjorde og løse det. Han er nok ikke den eneste som gjør dette trikset.

Anonymkode: 3725b...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, men de vil nok finne ut av hva flymekanikere gjorde og løse det. Han er nok ikke den eneste som gjør dette trikset.

Anonymkode: 3725b...5f8

Tror du det virker på bussene til VY også? Jeg har slitt litt med å få lagt setet bakover, har ikke funnet noen spak eller noe.

Anonymkode: b1f75...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så seteryggen har en funksjon man ikke bør bruke?

Anonymkode: a83ab...ec1

Den kan selvsagt brukes så lenge det ikke er noen som sitter bak, ev. det ikke sjenerer den som sitter bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, altflyter said:

Det er det dummeste jeg har hørt. Oppstår det en nødsituasjon så håper jeg inderlig ikke alle nødutgangene er blokkert av folk med skader eller andre spesielle behov! Det er en grunn til at du ikke får lov til å sitte ved nødutgang om du ikke er fysisk frisk! 

Beklager, jeg visste ikke at slike seter alltid var ved nødutganger.
Du har selvfølgelig helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er: hvorfor legger ikke alle setet bakover? Problem solved. Det er helt sært å sitte pinnerett i stolen i flere timer, det er derfor helt legitimt å legge stolryggen ned. 

Endret av Unika
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Beklager, jeg visste ikke at slike seter alltid var ved nødutganger.
Du har selvfølgelig helt rett.

Hehe. Godt det bare var en god tanke som ikke var gjennomtenkt i øyeblikket! Ser for meg skrekkscenarioet hvor folk må klatre over hverandre og de stakkars menneskene som har en skade blir most av paniske medpassasjerer... Men det hadde ikke vært en dum ide med mer benplass andre steder og... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...