Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 Har så lyst til å bygge murhus! Har noen tips til forhandlere med nettsider som jeg kan kikke på? takk :-)
sixx Skrevet 30. april 2005 #2 Skrevet 30. april 2005 Her. http://www.murgaard.no/ Jeg tror det skal gå an å finne murhus her også. http://www.designbasics.com/Plan/search.asp
philippa starck Skrevet 1. mai 2005 #3 Skrevet 1. mai 2005 På www.murgaard.no var det jammen mye fint! Blir det mye dyrere å bygge murhus enn trehus? Jeg har alltid likt murhus godt, jeg...
sixx Skrevet 1. mai 2005 #4 Skrevet 1. mai 2005 På www.murgaard.no var det jammen mye fint! Blir det mye dyrere å bygge murhus enn trehus? Jeg har alltid likt murhus godt' date=' jeg...[/quote'] Prismessig vet jeg ikke....vi har litt "halvt om halvt" og har ennå ikke gjort opp regnskapet (kanskje gjør vi det aldri ). Derimot har jeg lest argumenter for at det ikke skal være dyrere å bygge murhus fremfor i tre. Det er også mange andre fordeler med murhus.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2005 #5 Skrevet 1. mai 2005 På www.murgaard.no var det jammen mye fint! Blir det mye dyrere å bygge murhus enn trehus? Jeg har alltid likt murhus godt' date=' jeg...[/quote'] Murgård har jeg faktisk vært inne på før, men problemet er at de ikke har forhandler i den kommunen jeg bor, og da er jeg ikke sikker på hvordan man skal gjøre det... Det er så vanvittig fine hus på den siden altså. Helt sinnsykt. Sjekk ut stavanger for eksempel.
sixx Skrevet 1. mai 2005 #6 Skrevet 1. mai 2005 Men dere....dere trenger jo ikke bruke Murgaardhus heller. Er "lett som en plett" å mure lettklinkerblokker.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mai 2005 #7 Skrevet 3. mai 2005 Men dere....dere trenger jo ikke bruke Murgaardhus heller. Er "lett som en plett" å mure lettklinkerblokker. JEG har da ingen som helst kompetanse i å mure sammen hus. Jeg vil plukke et hus ut fra en katalog, finne en tomt og si: der vil jeg ha det, si ifra når det er ferdig"...
sixx Skrevet 3. mai 2005 #8 Skrevet 3. mai 2005 JEG har da ingen som helst kompetanse i å mure sammen hus. Jeg vil plukke et hus ut fra en katalog, finne en tomt og si: der vil jeg ha det, si ifra når det er ferdig"... Oki da finner vi andre løsninger: Løsningsforslag 1) Ringe Murgaard og spørre hvordan du skal forholde deg når du ønsker å få oppført et av deres hus, når det ikke finnes noen Murgaardforhandler i den kommunen du bor i/ønsker å bygge i. Løsningsforslag 2) Ta kontakt med Murgaardhus og spør hvor mye du må betale for å få en lokal entreprenør med murhuserfaring til å bygge/mure et hus etter Murgaardhus sine tegninger. Altså: Kjøpe kun tegningene fra Murgaardhus. Løsningsforslag 3) Få en arkitekt til å tegne det huset du vil ha....og få en entreprenør til å bygge/mure det. Løsningsforslag 4) Finn deg en mann med murer-og arkitektkunnskaper. Alternativt bytt ut den mannen du har hvis han ikke innehar nødvendig kompetanse.
Loppefrø Skrevet 3. mai 2005 #9 Skrevet 3. mai 2005 Løsningsforslag 4) Finn deg en mann med murer-og arkitektkunnskaper. Alternativt bytt ut den mannen du har hvis han ikke innehar nødvendig kompetanse. Snedig.
sixx Skrevet 3. mai 2005 #10 Skrevet 3. mai 2005 Snedig. Ja...her må vi "snu alle steiner" og prøve alle muligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå