Gå til innhold

Er det mulig å sperre debitor i nettbanken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En person jeg ikke ønsker å motta penger fra - som helet iden prøver å betale meg- jeg tilbakebetaler pengene- men han betaler dem igjen osv

Anonymkode: d1628...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du opplever dette påtrengende, kan det kanskje være mulig å anmelde vedkommende.

Anonymkode: 9f886...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er mulig å sperre for sånt, men kan du ikke gi pengene til veldedighet i stedet? Da slipper du å forholde deg til pengene og dere kan slutte med å sende penger til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person jeg ikke ønsker å motta penger fra - som helet iden prøver å betale meg- jeg tilbakebetaler pengene- men han betaler dem igjen osv

Anonymkode: d1628...4f5

Enklere å slette kontoen og skaffe deg nytt kontonummer. Da  kan ikke vedkommende overføre penger til deg 😁

Anonymkode: 4b4bc...cb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sistemann over meg sier; opprett en ny konto (gjort på få sekunder i nettbanken), overfør pengene dine til den nye, bestill nytt bankkort knyttet til den nye kontoen, og slett den gamle kontoen så snart du har fått det nye bankkortet. Da kan han ikke overføre penger dit mer. Det blir avvist fordi kontoen er slettet.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person jeg ikke ønsker å motta penger fra - som helet iden prøver å betale meg- jeg tilbakebetaler pengene- men han betaler dem igjen osv

Anonymkode: d1628...4f5

Kan du si at du har skiftet kontonummeret.  Du oppgir mitt kontonummer for siden å takke personen. Som takk skal du får en stor bukett med vakre roser av meg .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Million skrev:

Som sistemann over meg sier; opprett en ny konto (gjort på få sekunder i nettbanken), overfør pengene dine til den nye, bestill nytt bankkort knyttet til den nye kontoen, og slett den gamle kontoen så snart du har fått det nye bankkortet. Da kan han ikke overføre penger dit mer. Det blir avvist fordi kontoen er slettet.

Akkurat den kontoen som kortet er tilsluttet får jeg ikke til å slette

Anonymkode: d1628...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den kontoen som kortet er tilsluttet får jeg ikke til å slette

Anonymkode: d1628...4f5

Hvorfor ikke? Kontakt ev banken for å få avsluttet kontoen.

Anonymkode: 4b4bc...cb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den kontoen som kortet er tilsluttet får jeg ikke til å slette

Anonymkode: d1628...4f5

Det var merkelig. Du får avslutte via melding til banken da. Men det er kanskje lurt å ha en ny konto med et nytt bankkort i hende før du avslutter og sperrer alt det gamle.

PS! I min nettbank må jeg velge hvilken konto jeg skal ha som hovedkonto. Kan du det? Kanskje det er sånn at den kontoen som står som hovedkonto, ikke kan slettes? Da må du endre det manuelt slik at den nye kontoen offisielt blir hovedkontoen fra nå?

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at det ikke er mulig å slette kontoen så lenge det er knyttet et kort til denne. Du må da først avslutte kortet. Det kan også være at du må ha minimum 1 konto. Lag først en ny konto dersom du kun har 1.

Anonymkode: 7d43c...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En person jeg ikke ønsker å motta penger fra - som helet iden prøver å betale meg- jeg tilbakebetaler pengene- men han betaler dem igjen osv

Anonymkode: d1628...4f5

hvorfor har du gitt ha kontonummeret til denne kontoen som er vanskelig å avslutte?

Det er bedre at man bruker en type sparekonto som kan avsluttes når som helst, når  man gir kotonummeret sitt til noen som skal betale inn penger til en.

Anonymkode: 4b4bc...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...