Gå til innhold

Hva tenker dere menn om voksne damer her på KG som flørter med unge menn?


Gjest Malika

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Det samme kan du spør en 21 år gammel mann om. Hvorfor skal han velge deg og ikke en jevnaldrende? EKSTREMT få av dem vil være i et forhold med en dame som er mye eldre. Hva tror du skjer med maktbalansen her da? 

Du har rett i at kvinner er mer modne utvikler seg tidligere og fortere enn menn. En kvinne på 21 er alltid mer moden enn en gutt på samme alder. Kvinner er generelt mer modne enn menn, ergo blir det større forskjeller i modenhet ved voksen kvinne/ung mann-forhold enn motsatt.

Hvis du mener det er mer naturlig at en kvinne på 33 er sammen med en guttunge på 21, enn en mann på 33 er sammen med en kvinne på 21, ja da vet jeg jammen ikke hva jeg skal si.. Jeg aksepterer begge, men hele omverdenen hadde reagert mer på første scenario. Jeg har til gode å se et slik forhold. De forholdene jeg kjenner til er mannen eldst i nesten alle tilfeller, og hvis kvinnen er eldst er det snakk om et par-tre år. Personlig hadde jeg ikke reagert på det, da jeg er tolerant ift aldersforskjell.

Vet forøvrig ikke hvorfor akkurat alderen 21 ble nevnt. Jeg har vel sagt at jeg kan fint date en i alderen 20-33. Det er et ganske stort aldersspenn. Men jeg vil bare ikke ha eldre enn meg selv. Det er fair i den alderen, spesielt når man vil ha barn.

Ser at du har googlet som besatt for å finne dokumentasjon på det du mener. Det samme kan jeg gjøre, men gidder selvfølgelig ikke det da jeg er trygg nok på egen argumentasjon. Det du linker til kan gjerne være proganda fra kvinnelige redaktører. Selv stoler jeg ikke blindt på artikler her og der.

Menn kan gjerne ha status, penger som et trekkplaster for yngre kvinner. Kvinner har, beklageligvis hovedsaklig utseende som eneste trekkplaster. La oss være ærlige der.

Til alle tider har det vært det mest normale at mannen er eldre enn kvinnen i et forhold. Jeg syns du er ganske bedriten som sverter alle menn.. Er du en ekstrem-feminist som er imot alt som kan fremkalle lykke hos en mann?

Dette blir siste innlegg fra meg i denne tråden. Kommer heller ikke å lese om du siterer meg.

Hjelper ikke at du er trygg på egen argumentasjon når det du skriver er feil. Nei, maktbalansen blir ikke skjev hvis kvinnen er eldst fordi vi kvinner er voksne nok til å vurdere hvorvidt den mannlige yngre partneren er moden nok for sex, mens dere menn forsøker å utnytte ungjenter ved å spille på følelser for å få dem til sengs. Det er dere menn som legger ære i å nedlegge store antall partnere, det er dere som har denne ukulturen med utnyttelse og manipulasjon. Du skrev at mannen alltid er eldst, men nyere statistikk viser at i 1 av 5 forhold er kvinnen eldst, det er 25 %, og trenden er økende. Det er ikke journalister som har blitt sitert i artiklene, men sexologer og psykologer.

Kvinnehateren og sjåvinisten i deg kommer tydelig frem når du skriver at kvinners eneste trekkplaster er utseende, noe som blir tilbakevist i lenkene jeg la ved. Du viser for øvrig din barnslighet når du avslutningsvis proklamerer at du ikke skal lese det jeg skriver. Ikke rart du søker deg nedover i alder, men jeg tror du bør satse på 16-åringer og ikke 21-åringer. Hvis ikke også det blir for høyt nivå for deg.

Anonymkode: 3c92e...702

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 av 5 forhold er kvinnen eldst, det er 25 %

Nei, det er 20%

Utregningene dine er like pinlig som resten av det du skriver. Jeg stoler ikke det minste på at kvinner er stort bedre til å ivareta yngre menn enn hva menn er til å ivareta yngre kvinner, med dine innlegg i mente.

Ideelt sett burde eldre mennesker være mer moden enn yngre. I realiteten er det like gjerne motsatt. 

Anonymkode: ad70a...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, xfs367 skrev:

Ingenting moralsk galt med det, men syns hele cougar-greia bærer preg av å være en sånn typisk pinlig pop-kulturell greie som spesielt kvinner har en tendens til å hive seg på, hvor man tror man beviser et eller annet poeng fordi man ikke helt har forstått hvordan ting henger sammen. Som sagt ikke noe galt med det, men jeg putter det i samme bås som spåing, veganisme og big is beautiful.

:laugh:

Anonymkode: ad70a...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arabella skrev:

Måten du uttrykker deg på, er nok til å bevise for meg at du er en taper, uten respekt for kvinner.

I kjønnsmarkedet er jeg en av vinnerne, og behøver derfor ikke å gå etter gamlinger i 40-åra.

Anonymkode: cf37b...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke at du er trygg på egen argumentasjon når det du skriver er feil. Nei, maktbalansen blir ikke skjev hvis kvinnen er eldst fordi vi kvinner er voksne nok til å vurdere hvorvidt den mannlige yngre partneren er moden nok for sex, mens dere menn forsøker å utnytte ungjenter ved å spille på følelser for å få dem til sengs. Det er dere menn som legger ære i å nedlegge store antall partnere, det er dere som har denne ukulturen med utnyttelse og manipulasjon. Du skrev at mannen alltid er eldst, men nyere statistikk viser at i 1 av 5 forhold er kvinnen eldst, det er 25 %, og trenden er økende. Det er ikke journalister som har blitt sitert i artiklene, men sexologer og psykologer.

Kvinnehateren og sjåvinisten i deg kommer tydelig frem når du skriver at kvinners eneste trekkplaster er utseende, noe som blir tilbakevist i lenkene jeg la ved. Du viser for øvrig din barnslighet når du avslutningsvis proklamerer at du ikke skal lese det jeg skriver. Ikke rart du søker deg nedover i alder, men jeg tror du bør satse på 16-åringer og ikke 21-åringer. Hvis ikke også det blir for høyt nivå for deg.

Anonymkode: 3c92e...702

Du er sneversynt.

Ser du ikke egen barnslighet ved at du selv kommer med personangrep her? Du fremmer også sjåvinisme da du grer alle menn over en kam.. Hørt om dobbeltmoral?

Nei, oss kvinner er ikke bare uskyldige og alle menn er ikke ute etter å utnytte jenter.

Hilsen kvinne som virkelig ikke er interessert i yngre menn. Ingen av mine venninner trakter heller etter yngre menn. Tror ikke du skal tro på alt du leser.

Anonymkode: 630c8...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malika
På 12.6.2019 den 19.07, Arabella skrev:

Hvor ser du disse meldingene? Og hvordan kan du vite alderen på personene?

Jeg ser de inne på min PM. Og alder på mennesker? Mange røper mye om seg selv, blant annet du. Slank og mørk kvinne i 50-årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mest andre kvinner som blir provosert av at gamle damer flørter med unge menn på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 3d201...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Malika skrev:

Jeg ser de inne på min PM. Og alder på mennesker? Mange røper mye om seg selv, blant annet du. Slank og mørk kvinne i 50-årene. 

Jeg er egentlig et funn for en mann som deler noen av mine interesser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
5 timer siden, Arabella skrev:

Jeg er egentlig et funn for en mann som deler noen av mine interesser. ;)

Tviler ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er mest andre kvinner som blir provosert av at gamle damer flørter med unge menn på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 3d201...d58

Jepp, det har du faktisk helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
10 timer siden, bullehurk skrev:

Jepp, det har du faktisk helt rett i.

Jeg flørter med unge menn her inne, og det er spennende det. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg ikke over i det hele tatt. Har bedre ting å gjøre med tiden min enn å bedømme andre menneskers samliv. Kjærlighet er vakker i alle dets former, og det finnes ingen forhold som er bedre eller mer akseptert enn andre. Aldersforskjell er selvsagt intet unntak.

Anonymkode: cade9...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo an på situasjon, egne ønsker og alder, men generelt synes jeg det virker litt trist. Når en når en viss alder tror jeg de fleste vil ønske å dele tiden med noen de er glade i, en livsledsager, og gjerne en større familie. Eldre, særlig om de ikke har noen familie, som slår ihjel tiden med å prøve seg på unge, og de som ender opp som "artige historier" for sistnevnte, synes jeg rett og slett virker ganske trist, og ut fra det en del her inne skriver er det en situasjon få ønsker å være i. 

Har møtt et par slike damer på byen, og når de forteller om seg selv slår det hele meg som så ufattelig sørgelig, og jeg blir sittende med en tanke om at jeg håper jeg aldri ender opp slik selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 7.39, Fornuftig-mann skrev:

Nå generaliserer du, og det er ikke greit. Kvinner har ikke alltid rene intensjoner de heller, og menn kan også ha rene intensjoner.

Ikke glem at 40-årige kvinner tar vekk muligheten for yngre menn å få barn, det gjør ikke menn på samme alder som vil ha yngre damer. Hvis vi tenker rent biologisk er det mest logisk at mannen er eldre enn dama, men vi må kunne akseptere og respektere begge deler.

For meg er et forhold kun aktuelt med de som er yngre enn meg selv. Voksne damer er flotte, men kunne aldri vært i et forhold med en på 40 når jeg selv er 33. Jeg går heller 10-12 år nedover, men det ideelle er rundt 25 år.

Vel, eldre menn fratar muligheten for yngre kvinner å få barn med de de er ment å få barn med: yngre menn. Bare fordi eldre menn kan få barn, er ikke det samme som at de bør få barn. Det blir veldig uheldig for menneskets genpool dersom alle eldre menn som kan få barn,s kal få barn. Vi blir isåfall bare sykere og sykere som art. Biologisk sett er det nok bare i nødstilfeller at eldre menn bør få barn, type dersom slekta står i ferd med å dø ut eller vi står ovenfor masseutryddelse :fnise:

For en dame på 35 er det ideelt å være sammen med en mann på maks 28. Du er alt for gammel for damer på 25. 

Anonymkode: 3a64d...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, herzeleid skrev:

Kommer jo an på situasjon, egne ønsker og alder, men generelt synes jeg det virker litt trist. Når en når en viss alder tror jeg de fleste vil ønske å dele tiden med noen de er glade i, en livsledsager, og gjerne en større familie. Eldre, særlig om de ikke har noen familie, som slår ihjel tiden med å prøve seg på unge, og de som ender opp som "artige historier" for sistnevnte, synes jeg rett og slett virker ganske trist, og ut fra det en del her inne skriver er det en situasjon få ønsker å være i. 

Har møtt et par slike damer på byen, og når de forteller om seg selv slår det hele meg som så ufattelig sørgelig, og jeg blir sittende med en tanke om at jeg håper jeg aldri ender opp slik selv. 

Det slår meg som svært sørgelig at du, som jeg antar at er en voksen (?) mann, ikke har kommet lengre i din psykososiale utvikling annet enn at det som ser ut til å glede noen, er noe som du tydeligvis er opptatt av å stemple som noe skammelig. Det er overtydelig fra innlegget ditt at du er en slik type mann som føler deg truet av kvinners seksualitet og apetitt på yngre menn. Kanskje fordi du selv er aldrende og har vansker med å akseptere egen aldring?

Er det ikke på sin plass at en godt voksen herremann har lært seg at det finnes like mange måter å leve livet på som det finnes mennesker på kloden? Hva som funker for deg, funker ikke nødvendigvis for naboen. 

Du sier "slår ihjel" tiden, men selv synes jeg det er helt fantastisk å ha sex med yngre menn. Det gir meg stor glede! Altså er det ikke noe tidsfordriv. At jeg kan ha endt opp som artige historier for noen av de unge mennene jeg har hatt seksuelle relasjoner til, kan godt være. Hva annet kan man forvente av menn i alderen 18-25? Det vil neppe være slik at jeg selv får høre disse historiene, så hvilken praktisk betydning spiller det for meg? Jeg regner med at mye av disse "artige historiene" ikke nødvendigvis inkluderer de tilfellene hvor mennene har hatt det helt fantastisk de også, følt seg sett og lyttet til osv. Hva man sier i en setting, og hvordan man faktisk har opplevd en hendelse, kan være svært ulike ting. Du vet vel såpass?

Nei, vi får håpe du ikke ender opp slik selv. Ser ut som du har endt opp som et psykososialt kasus på din måte, likevel ;) 

Anonymkode: 3a64d...72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det slår meg som svært sørgelig at du, som jeg antar at er en voksen (?) mann, ikke har kommet lengre i din psykososiale utvikling annet enn at det som ser ut til å glede noen, er noe som du tydeligvis er opptatt av å stemple som noe skammelig. Det er overtydelig fra innlegget ditt at du er en slik type mann som føler deg truet av kvinners seksualitet og apetitt på yngre menn. Kanskje fordi du selv er aldrende og har vansker med å akseptere egen aldring?

Er det ikke på sin plass at en godt voksen herremann har lært seg at det finnes like mange måter å leve livet på som det finnes mennesker på kloden? Hva som funker for deg, funker ikke nødvendigvis for naboen. 

Du sier "slår ihjel" tiden, men selv synes jeg det er helt fantastisk å ha sex med yngre menn. Det gir meg stor glede! Altså er det ikke noe tidsfordriv. At jeg kan ha endt opp som artige historier for noen av de unge mennene jeg har hatt seksuelle relasjoner til, kan godt være. Hva annet kan man forvente av menn i alderen 18-25? Det vil neppe være slik at jeg selv får høre disse historiene, så hvilken praktisk betydning spiller det for meg? Jeg regner med at mye av disse "artige historiene" ikke nødvendigvis inkluderer de tilfellene hvor mennene har hatt det helt fantastisk de også, følt seg sett og lyttet til osv. Hva man sier i en setting, og hvordan man faktisk har opplevd en hendelse, kan være svært ulike ting. Du vet vel såpass?

Nei, vi får håpe du ikke ender opp slik selv. Ser ut som du har endt opp som et psykososialt kasus på din måte, likevel ;) 

Anonymkode: 3a64d...72e

Skjønner at jeg traff et ømt punkt, det var ikke meningen å strø salt i noens sår. 

Jeg prøver å presisere at det selvfølgelig er avhengig av egne ønsker, men fra mitt perspektiv, som en ung mann som har møtt flere eldre kvinner, fremstår en slik tilværelse veldig lite forlokkende. I mange tilfeller virker det ikke som en tilværelse disse egentlig heller ønsket, men en konsekvens av at "livet skjedde" og plutselig satt de der. Selvfølgelig finnes det, som jeg presiserte i forrige innlegg, noen som ønsker et slikt liv, men det virker som de er i klart mindretall. Selv ønsker jeg ikke å tilbringe mine eldre år slik, når jeg blir en "godt voksen herremann".

Kanskje svarte jeg litt for ærlig på trådstarters spørsmål, og jeg ser at det nok var litt ufølsomt skrevet ovenfor de som er i den situasjonen. Den økende ensomheten i samfunnet er generelt noe jeg synes er en trist utvikling, og innlegget var skrevet med bakgrunn i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Vel, eldre menn fratar muligheten for yngre kvinner å få barn med de de er ment å få barn med: yngre menn. Bare fordi eldre menn kan få barn, er ikke det samme som at de bør få barn. Det blir veldig uheldig for menneskets genpool dersom alle eldre menn som kan få barn,s kal få barn. Vi blir isåfall bare sykere og sykere som art. Biologisk sett er det nok bare i nødstilfeller at eldre menn bør få barn, type dersom slekta står i ferd med å dø ut eller vi står ovenfor masseutryddelse :fnise:

For en dame på 35 er det ideelt å være sammen med en mann på maks 28. Du er alt for gammel for damer på 25. 

Anonymkode: 3a64d...72e

Du er jo helt ute å kjøre😂

Hva mener du med eldre menn? Hvilken alder? Vet om mange som ble fedre i 50 og 60-åra, og jammen har de friske barn og attpåtil er de smarteste og mest ressurssterke elevene.

Noen damer på 25 vil anse meg som for gammel, mens andre vil ikke. Det fins 29-åringer som syns jeg er for gammel, og det fins 22-åringer som syns aldersforskjellen er ok. Du har selvsagt ikke fasiten, da mennesker er forskjellige og preferansene individuelle.

En dame på 35 må gjerne anse en 28-årig mann som ideelt, men verden er jammen ikke lagd for å være ideell. Ekstremt sjeldent jeg ser par med den aldersforskjellen hvor dama er eldst. Jeg vet kun om et forhold hvor dama er klart eldre og der er det 7 år, 37 og 44. Det mest normale er likevel jevnaldrende og rundt der omkring.

Hvis man snakker om sjansen for å bli gravide er det selvsagt ideelt med to unge partnere. Det skjønner jo alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...