Gå til innhold

Kan man SE på mennesker om de er snille eller slemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...eller smarte og dumme? 

Jeg mener til en viss grad det. Se på feks Mo Salah,  han MÅ jo bare være et snilt menneske?

p118748.png

Anonymkode: f6f7b...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det kan man ikke. Se bare på dokumentaren om Amanda Knox. Eneste beviset de hadde mot henne var at de kunne "SE" på henne at hun hadde gjort det. Det var totalt mangel på faktiske bevis.

Evnen deres til å "SE" at folk er snille eller slemme er grunnen til at uskyldige folk ble brent levende på bålet. 

Anonymkode: e16fe...355

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser skikkelig sur og slem ut når jeg er avslappet i ansiktet. Såkalt «resting bitch face», jeg ser ikke hyggelig ut når jeg ikke smiler e.l. Men jeg er egentlig veldig snill, høflig, omsorgsull og empatisk. Men det er altså helt umulig å se utifra kun ansiktet mitt da det helst ser ut som om jeg gir F i alt og hater alle.

Anonymkode: b99da...e65

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt. For eks kan personen du viser bilde av like å være snill, men han kan også være naiv og ikke forstå når handlingene hans sårer andre. Eller han kan tro at homofili er galt og unngå dem. Selv om han skulle være morsom, lojal mot venner og familie, og forsøker hjelpe alle der han kan. 

At man ønsker være snill betyr ikke at man er snill på alle områder. 

Anonymkode: 622cb...1f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det kan man ikke. Se bare på dokumentaren om Amanda Knox. Eneste beviset de hadde mot henne var at de kunne "SE" på henne at hun hadde gjort det. Det var totalt mangel på faktiske bevis.

Evnen deres til å "SE" at folk er snille eller slemme er grunnen til at uskyldige folk ble brent levende på bålet. 

Anonymkode: e16fe...355

Det stemmer ikke. Øynene avslører folk. Det kan godt hende at du ikke er ops på det, men for egen del tar jeg sjelden feil når det gjelder folks øyne. 

Anonymkode: eb42f...55f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så enkelt. For eks kan personen du viser bilde av like å være snill, men han kan også være naiv og ikke forstå når handlingene hans sårer andre. Eller han kan tro at homofili er galt og unngå dem. Selv om han skulle være morsom, lojal mot venner og familie, og forsøker hjelpe alle der han kan. 

At man ønsker være snill betyr ikke at man er snill på alle områder. 

Anonymkode: 622cb...1f8

Ingen er vel snill på alle områder... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Øynene avslører folk. Det kan godt hende at du ikke er ops på det, men for egen del tar jeg sjelden feil når det gjelder folks øyne. 

Anonymkode: eb42f...55f

Til en viss grad kan det stemme. Men dette er ikke noen eksakt vitenskap, og ikke noen god metode for å finne den skyldige og dømme vedkommende til lang fengselsstraff. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Det kan man ikke. Se bare på dokumentaren om Amanda Knox. Eneste beviset de hadde mot henne var at de kunne "SE" på henne at hun hadde gjort det. Det var totalt mangel på faktiske bevis.

Evnen deres til å "SE" at folk er snille eller slemme er grunnen til at uskyldige folk ble brent levende på bålet. 

Anonymkode: e16fe...355

Hun har et iskaldt blikk, null følelser.

Anonymkode: 556d3...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har et iskaldt blikk, null følelser.

Anonymkode: 556d3...f05

Hun er ikke automatisk morder av den grunn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Absolutt ikke. Du kan ubevisst knytte ansiktstrekk/væremåte o. l til noen du har hatt en negativ opplevelse av, så tror du at du kan 'se' at den personen er 'slem' fordi du føler det så sterkt at du burde holde avstand. Tror det er mer dette det handler om. 

Anonymkode: 28e26...9f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Nei. Ingen er snille eller slemme. Vi gjør alle snille og slemme ting. Så mener du at du kan se det på folk så har du enten en diagnose eller er bare generell dømmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har et iskaldt blikk, null følelser.

Anonymkode: 556d3...f05

Så fordi hun er født med et "iskaldt blikk" så er det greit å dømme med INGEN beviser? Det er ikke det spor bedre enn rasisme.

Anonymkode: e16fe...355

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Øynene avslører folk. Det kan godt hende at du ikke er ops på det, men for egen del tar jeg sjelden feil når det gjelder folks øyne. 

Anonymkode: eb42f...55f

Vel så lenge du holder dine subjektive tolkninger for deg selv så skader det ingen. 

Anonymkode: e16fe...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Derfor er det så forstyrrende med alle de 80 % menneskene som tror de er så jævla flinke på å lese kroppsspråk.

Pass heller på deres eget kroppsspråk før dere begynner å granske andres.

Ble noen noensinne dyktig til å regne matteoppgaver ved å se på andre regne matte?

Det er jo det alle observatørene påstår.

"Jeg bare kan det uten å kunne det, og jeg er JÆVLIG stolt av det" <-- en av de spesielle snøflakene, som det finnes 80 % av.

Anonymkode: 4770e...927

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Øynene avslører folk. Det kan godt hende at du ikke er ops på det, men for egen del tar jeg sjelden feil når det gjelder folks øyne. 

Anonymkode: eb42f...55f

Det høres mer ut som at du vil at folk skal stresse seg i hjel for å virke oppvakte slik at du ikke har noe å pirke på.

For da mister du posisjonen din over de som liksom .... "kan det"....

Slike som deg skaper bare stress, ikke akkurat harmoni.

Anonymkode: 4770e...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at man kan lese folk til en viss grad, ikke til den grad at man skal kunne fengsle alle som ser slemme ut. 

Det er jo ikke rart man kan se om noen er "snill eller slem" for det handler om ansikts mimikk. samme som at en person som stråler ofte kan få skumle strenge øyne når de blir sinte? men tror ikke det handler så mye om du er snill eller slem men heller om sinnstemning som speiler seg på utsiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Thyra skrev:

Til en viss grad kan det stemme. Men dette er ikke noen eksakt vitenskap, og ikke noen god metode for å finne den skyldige og dømme vedkommende til lang fengselsstraff. 

Det er jo ikke snakk om å dømme noen rettslig. Men heller å kunne vurdere om de er gode eller ikke. I mitt tilfelle har det vidt seg å stemme 100% ihvertfall. 

Anonymkode: eb42f...55f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres mer ut som at du vil at folk skal stresse seg i hjel for å virke oppvakte slik at du ikke har noe å pirke på.

For da mister du posisjonen din over de som liksom .... "kan det"....

Slike som deg skaper bare stress, ikke akkurat harmoni.

Anonymkode: 4770e...927

Ha ha, dagens! 

Redd for at noen skal se deg i øynene kanskje?

Anonymkode: eb42f...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...