Gå til innhold

IVF - spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan man forvente seg av spørsmål i en IVF forsamtale? Er det slik at de skal vite om barndom, sykehistorie osv? Jeg mener feks det å ha slitt psykisk. Har det noe å si?

Anonymkode: f77cd...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ingen spørsmål utover arket som fylles ut.

Utredning offentlig, IVF privat.

Men, vi er begge i full jobb og går ikke på medisiner som indikerer noe utover vanlige fysiske sykdommer (jeg har hypotyreose). Så om jeg listet opp antidepressiva eller annet så kan det jo være de hadde spurt videre.

Vi har også barn fra før, så mulig det hadde noe å si for få spørsmål.

Jeg tror og de tar litt på magefølelse - man får jo et visst inntrykk av hvordan folk fremstår helsemessig/sosial og mentalt. 

Anonymkode: d4cb3...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at jeg har vokst opp med omsorgssvikt og skjuler ikke at jeg har slitt med angst tidligere/fødselsdepresjon.

Men de har ikke spurt direkte, og dessuten er det jo vanskelig å stå i jobb over tid om man er ganske/alvorlig syk i lengre perioder. Ref spørsmål om jobb osv.

Tror også fastlege ville gjort noen grep om man ikke så henvisning som heldig.

Anonymkode: d4cb3...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spurte ikke meg om. Slike ting, kun om medisiner og lignende. 

Dette var privat, men kan ikke skjønne at de kommer til å spørre om det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har søkt offentlig så skal dette fylles ut eget i søkerskjema på forhånd. Altså sykehistorie - psykisk og fysisk. 

Anonymkode: 74f0a...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal egentlig fremgå ja, både privat og offentlig. Det er faktisk et punkt i søknad til ivf (i det offentlige i det minste) som lege må underskrive på. Gjelder om pasienten anses i stand til, på bakgrunn av helse fysisk og psykisk, å få barn.

Anonymkode: 31d75...603

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...