Gå til innhold

"Ta en kaffe" - takker dere ja til sånt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Om noen dere kjenner av det motsatte kjønn ber dere med ut på kaffe, takker dere ja til det uansett om dere er opptatt med andre/ikke seksuelt eller romantisk interesserte i personen?

Jeg har blitt bedt med ut på mye forskjellig i år, og det viser seg alltid at den som foreslår kaffe eller øl, eller hva det nå måtte være av aktvititeter, er interessert i noe mer enn et vennskap.

Hva gjør dere damer?

Anonymkode: 2b568...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en person jeg ikke finner det veldig upassende å ta en kaffe med (ekser til venner, kompis til faren min osv) så prøver jeg i det lengste å takke ja til en kaffe. Kan jo bli en hyggelig prat om ikke annet! Er 28 år.

Anonymkode: 18050...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på spørsmålet ditt TS: Jeg takker alltid nei til sånt, for jeg har samme erfaring som du - at den som spør, ønsker mer enn bare vennskap.

Anonymkode: 2bc7e...811

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en kaffe er en date med mindre det er et godt etablert vennskap der dere vet hvor dere har hverandre på et ikke-romantisk plan. 

Alle andre alternativer er en date. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker bare ja om jeg er eller kan være interessert i noe mer. 

Anonymkode: 08fd4...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Arcturus skrev:

Å ta en kaffe er en date med mindre det er et godt etablert vennskap der dere vet hvor dere har hverandre på et ikke-romantisk plan. 

Alle andre alternativer er en date. 

Dette. 

Jeg takker ikke ja, med mindre det er en jeg er god venn med fra før av, eller jeg er interessert i noe mer selv. Min erfaring tilsier at det som oftest betyr noe mer, og jeg har brent meg der før (jeg anså han kun som en venn), så det gjør jeg ikke igjen. 

Nå som jeg er i et forhold, gjør jeg det ikke (annet enn med venner som går langt tilbake, som også kjenner samboer). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ta en kaffe" er en utrolig irriterende setning for meg, og dessverre kan jeg ikke forklare hvorfor. Jeg vet hva det betyr og den funker selv om man hater kaffe, men likevel. 

Hvis jeg vil på date så spør jeg om folk vil på date. Vil jeg være med venner spør jeg "skal vi finne på noe gøy?"

Nå hater jeg kaffe så kanskje det har noe med irritasjonen min å gjøre 😂 Men hvis en mann hadde spurt meg om å "Ta en kaffe" hadde jeg sagt nei, uansett hva målet hans er. Det finnes mer gøy å gjøre sammen enn å sitte ved et bord for å drikke noe og tørrprate. En kaffedate er uromantisk og kjedelig, jeg vil heller dra på kino eller gå tur i en park.

Min første date på lenge var på en pub hvor vi spilte shuffleboard og biljard. Mye mer gøy og praten satt bra til å være første møte.

 

Anonymkode: 62489...4a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli foreslått å "ta en kaffe" er det samme som når man blir bedt på en nightcap på et hotellrom klokka halv fire om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Ta en kaffe" er en utrolig irriterende setning for meg, og dessverre kan jeg ikke forklare hvorfor. Jeg vet hva det betyr og den funker selv om man hater kaffe, men likevel. 

Hvis jeg vil på date så spør jeg om folk vil på date. Vil jeg være med venner spør jeg "skal vi finne på noe gøy?"

Nå hater jeg kaffe så kanskje det har noe med irritasjonen min å gjøre 😂 Men hvis en mann hadde spurt meg om å "Ta en kaffe" hadde jeg sagt nei, uansett hva målet hans er. Det finnes mer gøy å gjøre sammen enn å sitte ved et bord for å drikke noe og tørrprate. En kaffedate er uromantisk og kjedelig, jeg vil heller dra på kino eller gå tur i en park.

Min første date på lenge var på en pub hvor vi spilte shuffleboard og biljard. Mye mer gøy og praten satt bra til å være første møte.

 

Anonymkode: 62489...4a8

Kino er ålreit det, men en god bli-kjent setting, eller prate-setting er det jo ikke. Å ta en kaffe er vel ikke Norges mest spennende aktivitet, men det gir rom for mye prat, bli litt kjekt på kort tid, også er det ikke så høytidelig. :)

Anonymkode: caa15...050

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arcturus skrev:

Å ta en kaffe er en date med mindre det er et godt etablert vennskap der dere vet hvor dere har hverandre på et ikke-romantisk plan. 

Alle andre alternativer er en date. 

For et forskrudd syn. Det der handler om usikkerhet.

Selv takker jeg ja til det jeg vil selv. Gidder ikke møte noen som er kjedelig/uinteressante.

Anonymkode: 52df7...1f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke kaffe, så helt uaktuelt for min del.

Anonymkode: 6c9e1...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ta en kaffe" er i 99% av tilfellene invitasjon til en date. Er man ikke interessert i det så takker man nei. Er man i et forhold og takker ja til noe sånt så er man over grensen for hva som er greit.

Anonymkode: 0077a...2c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Ta en kaffe" er i 99% av tilfellene invitasjon til en date. Er man ikke interessert i det så takker man nei. Er man i et forhold og takker ja til noe sånt så er man over grensen for hva som er greit.

Anonymkode: 0077a...2c5

Men for å følge opp, om jeg får en sånn invitasjon fra noen jeg ikke har møtt før, så foreslår jeg som regel at vi går en tur først. Er turen hyggelig så kan vi ta den kaffen. Det kan fort bli lit kleint med den kaffen om det er helbom. Ellers er jeg veldig glad i kaffe, så sånnsett er det perfekt.

Anonymkode: 0077a...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritt

Jeg tenker at å "ta en kaffe" er lavterskel-date, og noe man sier ja til om man er singel og synes den som spør er hyggelig og/eller tiltrekkende. Terskelen for å si ja er mye lavere enn om det er snakk om en "ordentlig" date; middag ute/tur i skogen/besøk hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men for å følge opp, om jeg får en sånn invitasjon fra noen jeg ikke har møtt før, så foreslår jeg som regel at vi går en tur først. Er turen hyggelig så kan vi ta den kaffen. Det kan fort bli lit kleint med den kaffen om det er helbom. Ellers er jeg veldig glad i kaffe, så sånnsett er det perfekt.

Anonymkode: 0077a...2c5

Jeg synes det er mer kleint å skulle gå på tur med en som kanskje er en bom. En kaffe kan jo fort være unnagjort på ti minutter, og det i en offentlig og trygg setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ja om det frister, men jeg er aldri intressert i noe romantisk. Det er til pass for de som skal prakke kjærlighetssyka si på andre.

Anonymkode: d4d15...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er synd at det er sånne svart/hvitt holdninger til invitasjoner til noe så enkelt som en kopp kaffe. Det er synd at det automatisk skal være et spørsmål om han/hun egentlig mener noe annet. Det er synd at forventingen om det skal være til hinder for en mulig trivelig ettermiddag eller kveld. Om jeg selv takker ja kommer mest an på om jeg har anledning og hvem som spør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Jegerikkeminskyld said:

Synes det er synd at det er sånne svart/hvitt holdninger til invitasjoner til noe så enkelt som en kopp kaffe. Det er synd at det automatisk skal være et spørsmål om han/hun egentlig mener noe annet. Det er synd at forventingen om det skal være til hinder for en mulig trivelig ettermiddag eller kveld. Om jeg selv takker ja kommer mest an på om jeg har anledning og hvem som spør.

Helt enige

Anonymkode: 9de07...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en kaffe med for eksempel tidligere kollegaer av begge kjønn jeg var litt venner med og synes det er hyggelig å holde en sånn liten mini kontakt med. Ett nytt bekjentskap ville jeg tolket det som date og dratt meg unna hvis det ikke var mitt ønske... med mindre det er åpenlyst vennskapelig fordi man sjal slå i hjel tid på samme sted eller noe. Som alt annet er det settingen, kroppsspråket og tonen man har som forteller om en kaffe er en kaffe eller mer...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre hvis man faktisk vil ta en kaffe og prate med en av det motsatte kjønn da, uten at det er en date? Siden man tydeligvis ikke bare kan spør om de vil ta en kaffe.

Anonymkode: 166ee...920

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...