Gå til innhold

Tvinge noen til å konvertere. Hva menes med det? Og hvordan går det an?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste om IS, sharia osv. Folk har blitt tvunget til å konvertere. Og jeg skjønner ikke helt hvordan det går seg til? Jeg har aldri vært religiøs, om for min egen trygghet måtte late som om jeg var muslim så hadde jeg jo gjort det. Er det det som menes med at man har blitt tvunget til å konvertere? At man bare later som?

Si en kristen som har blitt "tvunget til å konvertere til islam", er samme personen "muslim" etter at vedkommende er trygg igjen?

 

Anonymkode: 16b7f...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det den vanlige måten en ny religion blir innført på? Var jo sånn deg skjedde da Norge ble kristnet også. Hogg hodet av alle som ikke ville bli kristne. Veldig effektivt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prt90 skrev:

Er ikke det den vanlige måten en ny religion blir innført på? Var jo sånn deg skjedde da Norge ble kristnet også. Hogg hodet av alle som ikke ville bli kristne. Veldig effektivt.

Da kan man jo bare late som.

I Norge kunne man også true med helvete osv. Den gamle troen hadde ikke noe tilsvarende, så da gjorde det ikke noe å bare være på den "sikre siden".

For meg da, ikke-religiøs, folk kunne truet med halshogging, tortur og hva det skulle være, men jeg hadde bare latet som. Jeg hadde ikke faktisk "trodd". Når man allerede har en trusselreligion (helvete), som kristendommen, hvordan kan man bare bytte til en annen trusselreligion som islam og faktisk TRO på det?

Er det jeg lurer på. Skjønner det ikke.

Anonymkode: 16b7f...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål.

Journalist Pål Refsdal var var fange hos Al Qaida men ble sluppet fri i 2009.

Om han var konvertitt fra før eller konverterte for å slippe fri aner jeg ikke. Han ga litt svevende svar på det.

Men han faster under ramadan i ettertid så han bar muligens muslim fra før men konverterte formelt i fangenskap??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Da kan man jo bare late som.

I Norge kunne man også true med helvete osv. Den gamle troen hadde ikke noe tilsvarende, så da gjorde det ikke noe å bare være på den "sikre siden".

For meg da, ikke-religiøs, folk kunne truet med halshogging, tortur og hva det skulle være, men jeg hadde bare latet som. Jeg hadde ikke faktisk "trodd". Når man allerede har en trusselreligion (helvete), som kristendommen, hvordan kan man bare bytte til en annen trusselreligion som islam og faktisk TRO på det?

Er det jeg lurer på. Skjønner det ikke.

Anonymkode: 16b7f...0fa

Jo da, men i helheim er det kaldt, mens det i kristendommens helvete er varmt.

Anonymkode: 318a7...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo da, men i helheim er det kaldt, mens det i kristendommens helvete er varmt.

Anonymkode: 318a7...1da

Det er ikke noe sted man blir straffet nei. Bare å google.

Anonymkode: 16b7f...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tvinges til å si den muslimske tulle bekjennelsen. Ofte blir man drept enten man gjør det eller ikke. De er grusomme.ange av dem er nok hjernevasket og tror oppriktig på dette tullet. Men de fleste av dem er samvittighetsløse maktmennesker, som gjemmer seg bak religionen for å rettferdiggjøre ondskapen.

Anonymkode: 465ad...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man tvinges til å si den muslimske tulle bekjennelsen. Ofte blir man drept enten man gjør det eller ikke. De er grusomme.ange av dem er nok hjernevasket og tror oppriktig på dette tullet. Men de fleste av dem er samvittighetsløse maktmennesker, som gjemmer seg bak religionen for å rettferdiggjøre ondskapen.

Anonymkode: 465ad...998

Jeg hadde ikke bekjent meg som muslim uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg hadde ikke bekjent meg som muslim uansett 

Ikke jeg heller.

Anonymkode: 465ad...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig med konvertering og Islam.

Mens man i kristendommen krever at man skal tro i sitt hjerte i tillegg til å bekjenne med munnen, så ser Islam ut til å mene at det holder med det munnen sier. Så, hvis man sier den bekjennelsen som ble tilegnet tilsynelatende selvutnevnt profet kalt Muhammed(fred være med ham) 200 år etter hans død (før det fantes det ingen som kalte seg selv muslimer) så blir man "muslim" punktum.

Imidlertid... - selv om man altså teknisk sett er "muslim" så kan man likevel være "ikke muslim" dersom man ikke også gjør Muhammed(fred være med ham) til dommer i alle ting. Det betyr at man for å være "muslimsk  muslim" må følge Muhammeds(fred være med ham) eksempel i alle ting. Det betyr også at du ikke kan tenke annerledes enn Muhammed(fred være med ham) om noen ting. Sier Muhammed(fred være med ham) at solen går ned i en dam med mørkt vann, et sted i nærheten av hvor det bor mennesker - så er det sånn. punktum. Om du skulle finne på å tro noe annet, så er det enda et stykke igjen før du har gjort Muhammed(fred være med ham) til dommer i alle ting, og dermed er du ingen "muslimsk muslim" - det er ikke mulig å kunne vite noe mer enn Muhammed (fred være med ham) - for han er Allah's apostel (fred være med ham) og dommer i alle ting. Det er forresten også litt underlig at man skal si "fred være med ham" hver gang man nevner Muhammed (fred være med ham) men ikke trenger si det samme om man snakker om Allah... - bare når man snakker om Allah's apostel (fred være med ham)

Hvis du ikke er en "muslimsk muslim" så skal du visst likevel drepes. Det skal du også om du skulle finne på å stoppe å være "muslimsk muslim" eller "muslim" for den del. De "muslimske muslimene" er pålagt av Muhammed (fred være med ham) eller var det Allah? - å drepe alle slike.

En annen ting som er litt underlig er at Muhammed (fred være med ham) kunne ikke lese eller skrive, likevel så tror jeg at det er meningen at alle "muslimske muslimer" skal kunne lese Koranen - på Arabisk, for Allah behersker visst ikke andre språk enn arabisk, og de evige uforandrede steintavlene i "Jenna" (høres lit ut som en variant av "gehenna" - som er ordet for helvete i bibelen) - som betyr himmelen er visst skrevet på Arabisk... Jeg antar at det er av respekt for Muhammed (fred være med ham) at det er så mange i muslimske land som ikke kan lese eller skrive. Det er sannsynligvis også grunnen til at den gjennomsnittlige skoleringen i de samme landene er såpass lav. Det ville jo vært svært feil om noen skulle komme til å tenke andre tanker eller stille spørsmål ved Muhammeds (fred være med ham) visdom. Man spør ikke spørsmål i Islam, man bare adlyder og underkaster seg.

Er det ikke fantastisk at Muhammed (fred være med ham) har fortalt oss om så mange vitenskaplige underverk. Man trenger jo ikke gå på sånn skole som kuffars (foraktelig ord for ikke-muslimer) gjør - hvor man lærer å stille spørsmål og andre slike umoralske handlinger. Man kan jo bare lese Koranen og bøye seg over i ærefrykt. Der kan man f.eks. få vite hvordan stjerner som ikke er så lyse som det store lyset, månen, egentlig er små lamper som Allah har satt opp i den nederste av 7 himler, den som er nærmest oss, for dekorasjon, og for å skyte på smådjevler som måtte forsøke å snike seg inn i himmelen for å lytte til Allah's visdom. Når du ser en sånn stjerne som fyker over himmelen, så kan du derfor vite at det var en liten djevel som forsøkte å snike seg inn i himmelen, men som en engel hadde tatt en sånn liten stjernelampe og skutt på djevelen med den.

Det finnes så mye fantastisk i Muhammeds (fred være med ham) lære. Han (skal jeg skrive fred være med ham her også?) hadde så mye innsikt. Muhammed (fred være med ham) visste for eksempel at kvinner var dumme - fordi deres stemme talte bare halvparten av hva en manns stemme gjør i retten. - og den talte halvparten av hva en manns stemme gjør i retten - fordi de er dumme. Derfor så er også mesteparten av de som er i helvete også kvinner.

Imidlertid - dersom du er en kvinne som er god til sex og som har et attraktivt frontparti, så kan det hende at Allah vil hente deg opp fra helvetet og gi deg som tilleggs-tjener for en av sine heltekrigere. Det er jo ikke sikkert at de mennene som er der oppe og som har fra 72 permanent-jomfruer (jomfruer som man kan ligge med, og som like etterpå på mirakuløst vis blir jomfru igjen) hver og oppover - til tusentalls av dem - i tillegg til ca. 80 tusen små gutter til å tjene seg, har nok leketøy. (for de som skulle være bekymret for å ikke ha kraft nok til å betjene så mange jomfruer og andre så trenger du ikke være redd. Det er gitt løfter om at når du kommer til Jenna så vil du få den styrken du trenger, og ditt lem vil aldri bli sårt eller kraftløst).

Med en så fantastisk religion - med en så fantastisk hvit profet, Muhammed (fred være med ham) så er det vanskelig å forstå hvordan noen kan la være å tjene Allah og hans apostel (fred være med ham)

Bare pass på å skifte navn til Muhammed, for Allah er visst begynt å bli litt glemsom på sine gamle dager, og du vil vel ikke at han ikke skal kjenne deg igjen, slik at du ikke får komme inn i Jenna likevel?

 

Endret av Huglover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...