Gå til innhold

Prøve eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg og mannen er gift, snart 30, har et barn som er tenåring om noen år. Vi har begge gode jobber, og tjener gjennomsnittlig. Vi har hus, biler, og bor nært familien. Etter at vi begynte å tjene penger etter at jeg var ferdig med utdanningen, synes vi det har vært så godt å kjøpe det vi har ønsket oss lenge, og faktisk kunne sette av penger til sparing. For 1 år siden ble vi enige om at det var slik vi ville ha det (kun 1 barn), fordi vi liker å ha det romslig økonomisk. 

Men nå, har jeg snudd helt, og ønsker meg veldig gjerne et barn til. Vennene våre begynner endelig å få barn de også, så det er jo babyer all around. Jeg tror han egentlig også har lyst på enda et barn, og tror han blir med om jeg tar praten med han om det. 

Vi har det bra økonomisk nå, og vil ikke lide nød av å få et barn til, men vi må kutte ned på det vi setter av til oss selv hver måned pga barnehageutgifter osv. Ellers sparer vi også til oppussing av huset. Dette må nok også utsettes enda noen år om vi velger å få en til.

Mannen jobber mye, så jeg vet det blir jeg som må ta mesteparten av ansvaret.

Spørsmålet mitt er: Vil jeg angre? Både med tanke på frihet og økonomi? Når passer det egentlig å få barn nummer to? Jeg vet jeg hadde gjort en god jobb som mor uansett, og barnet er virkelig ønsket. 

Anonymkode: 145dc...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du vil angre mtp frihet tror jeg du må svare på selv. Du vet jo hva det innebærer, og dersom du fortsatt har et sterkt ønske om nr to, så tviler jeg sterkt på du vil angre. Økonomi høres ikke ut som et problem, og om du må utsette å pusse opp/ikke spare så mye penger en stund så er ikke det noe du vil angre på vil jeg tro. Dere er nå i rette alder for en til, ikke vits å utsette. Synes dere skal kjøre på siden det høres ut som du virkelig vil ha en til :)

Anonymkode: 91096...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at det ikke finnes ett «perfekt» tidspunkt å få barn på, så lenge ønsket og økonomien er der, så tenker jeg at alt annet ordner seg. Det viktigste er å tenke gjennom beslutningen og ta den sammen med partner☺️

Anonymkode: d8621...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter innlegget ditt så virker det som om du allerede har bestemt deg 😊

Anonymkode: 40ca6...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan svare på de spørsmålene du har stilt, da alle ser det fra et Annet perspektiv. Du nevner frihet, oppussing, økonomi og barnet ditt som om noen år er tenåring, vel, alt det blir garantert satt på hold og økonomien - som du forsåvidt selv nevnte - kommer til å lide litt grunnet større utgifter. Hadde jeg hatt sånn situasjonen, så hadde jeg angrer på et barn til - hadde rett og slett ikke ønsket å gå igjennom alt det igjen. 

Når passer det? Egentlig aldri. Man må vel bare hoppe ut i det når det meste er på stell og man føler seg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange ofte kan tenke på hva som kunne vært om man ikke hadde valgt barn, og det er lov. Får man barn som er så ønsket som jeg syns det virker som i dette tilfelle, kan jeg ikke tenke meg at du vil angre. 

Anonymkode: c6b25...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...