Gå til innhold

Hvor tøft er det å bo trangt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer jo helt an på livssituasjonen, hvor mange mennesker man er og hvor mange ting man er avhengig av. Et vanlig par i 20-årene uten barn og uten for mye dilldall og ting, kan fint leve på 40-50 kvm over lang tid. Med gode planløsninger klarer man seg på svært liten plass om man er ryddig, og lite opptatt av å ta med handlepose på handlepose med ting hjem hver uke. Åpenbart trenger man god lagringsplass på få kvm, diverse utstyr har vel de fleste å oppbevare. Med barn tror jeg det raskt blir verre, da øker ikke bare antallet duppedingser og vogner og stoler, men barnet trenger jo også rom til å bevege seg, leke, lære å gå, osv. Men jeg kjenner et par med 3 barn som bor på 60 kvm liksom, det er ikke uvanlig i store byer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frankie1985

Bodde på ni kvadrat en gang, fikk til og med plass til benkpress men måtte løfte opp senga hver gang for å få plass til å trene 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Det føles ikke større bare fordi jeg står som eier av leiligheten. Det endrer hverken planløsning eller kvadratmeter.

Anonymkode: 3e842...a3b

Nei, men hvis du er inne i markedet får du med deg eventuell prisstigning + at du ved nedbetaling av lån får høyere egenkapital. Kan ikke regne med å få drømmeleiligheten med en gang, vet du...

Anonymkode: 63eb3...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i 5 år to stk på 30 kvadrat. Gikk greit, plassen var godt utnyttet og vi eide veldig lite begge to, kunne spare mye. Måtte holde det ryddig hele tiden da, ellers ble det trangt med en gang. Rundvask tok gjerne ikke mer enn 20 minutter:P

Anonymkode: 8e487...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/9/2019 at 5:18 PM, AnonymBruker said:

Med husleie, oppvarming og strøm havner jeg på omtrent 11000 kr mnd. Jeg ser jeg har gjort et dårlig valg. Jeg ser og har lært jeg må se annerledes på mitt behov ved neste steg og flytting. 

- halvering av husleie utgift.

- en kjempe stor bod

- egen vaskerom

- Min 80 kvm

- oppleve hjem fra dag 1, kunne sette alt i oppbevaringsmøbler og hyller direkte ved innflytting.

- Innen to måneder ønsker jeg det skal være klart.

 

Anonymkode: 693d6...80d

Lykke til! 
Skal du ha 80kvm leilighet til 6500,- i måneden, så må du regne med å bo ganske så usentralt. 

Anonymkode: accaa...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! 
Skal du ha 80kvm leilighet til 6500,- i måneden, så må du regne med å bo ganske så usentralt. 

Anonymkode: accaa...b09

Det er målet, å bo usentralt. 

Anonymkode: 693d6...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor alene på 29 kvm, ikke eget soverom (alt i ett rom). Går greit, det motiverer meg til å holde det ryddig, og ikke kjøpe for mange ting :)

Anonymkode: 305a3...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor alene på 29 kvm, ikke eget soverom (alt i ett rom). Går greit, det motiverer meg til å holde det ryddig, og ikke kjøpe for mange ting :)

Anonymkode: 305a3...c27

Men du har et lager ett sted?

Anonymkode: 693d6...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...