Gå til innhold

Bryllup i august, for sent å spørre om å ta med kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stakkars dere innadvendt folk som klarer ikke å gå på fest uten barnevakter.  Selvfølgelig skal ikke du spørre brudepar om å ta med en +1.  

Anonymkode: 1b6f6...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder selve tidspunktet for spørsmålet, mener jeg det ikke er for sent... Men det er litt vrient det med å spørre om å ta med seg pluss 1 i bryllup.

På den ene siden er jeg litt skeptisk til å spørre ettersom gjestelisten er veldig gjennomtenkt og det trolig er et valg brudeparet har tatt ikke å invitere helt nye partnere eller partnere til for eksempel søskenbarn. På den andre siden er det ikke sikkert er det jo dumt om brudeparet ikke vet at du har kjæreste/har glemt helt av det, og det kommer frem i etterkant at vedkommende hadde vært hjertelig velkommen og brudeparet blir lei seg for ikke ha hatt muligheten til å få møte vedkommende.

Jeg ville i alle fall jobbet veldig med måten jeg hadde spurt på, og spurt på en måte som gjør det veldig tydelig at du forstår veldig godt om det ikke passer at du tar med kjæresten og at du uansett gleder deg mye til bryllupet - altså en måte som gjør at brudeparet ikke får dårlig samvittighet av å takke nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Ja, er nok mer sannsynlig at jeg ikke spør. Kanskje hvis vi fortsatt er sammen om 5 år. Faren til personen som skal ha bryllup er veldig streng og vil helst ikke ha med norske kjærester 😅 må sikkert vente til vi er gift 

 

Ts

Anonymkode: 6e66b...a10

Forstår jeg rett at de som inviterer til bryllup ikke er etnisk norske? I så fall er det umulig for meg å svare på hva som er god praksis og skikk og bruk i brudeparets kultur. Har vært i indiske og pakistanske bryllup og de har et helt annet forhold til gjesteliste enn det vi har.  

For et brudepar som følger norske bryllpstradisjoner er det ikke ok å spørre om å få ha med en ekstra gjest med mindre det fremgår av invitasjonen din at du er invitert med følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvem brudeparet er (i tillegg til en del andre ting), er det din bror eller søster så er det helt greit. Er det mer perifert så ville jeg latt være. 

Og de andre tingene: hvor lenge har dere vært sammen, ble du invitert med en +1, kjenner brudeparet kjæresten nå, hvor stort selskap skal det være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...