Gå til innhold

Bryllup i august, for sent å spørre om å ta med kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En i slekta skal gifte seg i august, er det for sent eller uhøflig å spørre om å få ta med kjæreste nå? Vet ikke hvordan brylluper fungerer og hvor lang varsel de må ha i forveien for å ordne plasser. 

Anonymkode: 6e66b...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilby deg å betale kuvertprisen for ham.

Anonymkode: 68f5a...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: c89b8...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilby deg å betale kuvertprisen for ham.

Anonymkode: 68f5a...728

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: c89b8...7df

 

Morsomt at ingen av dere svarer på spørsmålet i HI. 

Anonymkode: 6e66b...a10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

 

Morsomt at ingen av dere svarer på spørsmålet i HI. 

Anonymkode: 6e66b...a10

Så lenge TS betaler kuvertprisen er det da virkelig IKKE noe problem om hun tar med seg kjæresten. Å gjøre plass til en ekstra person er null problem.

Jeg svarte på spørsmålet.

Anonymkode: 68f5a...728

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker når svarfristen for om dere kommer eller ei er en fin indikator. Du bør likevel ha i bakhode hvorfor kjæresten ikke er invitert i utgangspunktet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gifta meg og fikk hvertfall 3 spørsmål om dette. Jeg hadde IKKE lyst til å svare ja, men gjorde det allikevel. Enden på visa var at to av dem traff jeg for første og siste gang i mitt bryllup (ble brudd), og det var passelig snålt å feire bryllup med tre totalt ukjente mennesker. Jeg hadde sagt nei, eller latt være å spurt om å ta med noen. Blir bare kleint og rart for alle parter. 

Anonymkode: 853dc...65d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok mer sannsynlig at jeg ikke spør. Kanskje hvis vi fortsatt er sammen om 5 år. Faren til personen som skal ha bryllup er veldig streng og vil helst ikke ha med norske kjærester 😅 må sikkert vente til vi er gift 

 

Ts

Anonymkode: 6e66b...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet de som gifter seg at du har kjæreste? Hvis de vet det, men bare inviterte deg, ville jeg latt det være sånn. Da gjorde de det nok med vilje.

Anonymkode: b34c2...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke var sammen på invitasjonstidspunktet og han faktisk ikke er invitert så nei. Man spør ikke om man kan ta med folk i bryllup. Hvis brudeparet ønsker å ha kjæresten din der så vil de tilby det selv. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er nok mer sannsynlig at jeg ikke spør. Kanskje hvis vi fortsatt er sammen om 5 år. Faren til personen som skal ha bryllup er veldig streng og vil helst ikke ha med norske kjærester 😅 må sikkert vente til vi er gift 

 

Ts

Anonymkode: 6e66b...a10

Er bryllupet om 5 år?

Anonymkode: fdaca...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha spurt om å få ta med ny kjæreste i bryllup, med mindre du er invitert med +1. 

Det syns jeg er uhøflig. Hvis du er invitert alene så er det kun du som er invitert. Man spør ikke om å ta med flere. 

Anonymkode: 5fa4f...649

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spurte hvor lenge dere har vært sammen var fordi jeg synes det er forskjell på be en som omtrent er samboer kontra en du har vært på datteren med i 2-3 måneder. 

 

Anonymkode: c89b8...7df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden bryllupet er i august allerede er nok alt planlagt og klart til den store dagen. Så har du svart på invitasjonen at du skulle komme alene, er det nok litt dumt å ta med en ekstra person. Svarte du derimot at du skulle ta med gjest, bør det være godt innafor å ta med kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er både for sent og uhøflig

Anonymkode: debc8...22c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å spørre om å ha med en ekstra gjest? Vi har invitert til bryllup, og venter på svar i disse dager. Jeg hadde blitt veldig overrasket (og irritert) om noen spurte om å ha med en ekstra person. Svaret hadde vært nei.

Gjestelisten er nøye gjennomtenkt. Alle som kommer kjenner minst en annen. Vi har ikke lyst til å bruke vårt eget bryllup på å bli kjent med nye mennesker. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man blir bedt med følge, eller uten. 

Dukker det opp en ny i mellomtiden er 1) forholdet uansett for ferskt 2) fullstendig opp til brudeparet å ta initiativ. 

Det vil være utrolig uhøflig å spørre. 

Anonymkode: a468b...c4f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble invitert i bryllup til kjærestens kusine, vi ble sammen litt før hans svarfrist, og de fikk tilfeldigvis høre om det. Aldri livet om jeg ville spurt om å ta med en ekstra uoppfordret i bryllup. Det som står i invitajsonen er det som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt på relasjon til brudeparet. Hvis bestevenninnen min fikk ny kjæreste 3 mnd før bryllupet er det en selvfølge at vedkommende blir invitert. Tilfellet er ikke det samme for kusine på 17 år. Ville uansett strukket meg langt for å få invitert med kjærester fordi jeg synes det blir feil og ikke invitere andres kjærligheter når vi skal feire min. Samtidig er det viktig å være inkluderende, noe svært mange glemmer helt. Ja det er ditt bryllup, men det er ikke sånn at sola roterer rundt deg. 

Dog er det forståelig at folk vil feire på hver sin måte. Smålig eller ikke. 

Det er greit å spørre, men legg det opp til at å si nei er helt greit. 

Anonymkode: b7922...4da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk noen spørsmål om dette, og sa ja i alle tilfeller. Det var ikke snakk om mange, maks 3. Siden det var flere enn 3 som meldte avbud var det ikke noe stress. :) 

Anonymkode: 724bd...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...