Gå til innhold

Hun er bortimot aldri kåt, men vil at jeg (♂) nærmest tvinger henne til sex...det kan jeg ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange svar, og mange innfallsvinkler. 

Ja, vi er jo i grunn veldig gode venner. Problemet har vært vedvarende over lengre tid, og vi har prøvd en del: Andre tidspunkt, stillinger, rom, forkledninger osv. Noe gir et lite blaff av lyst, men ingenting har hatt en lengerværende effekt. Det er helt uaktuelt å gå fra hverandre. Noen mener at "sex er limet i forholdet" - og det må det gjerne være i ditt forhold - men jeg tror det er forskjellig fra par til par. Vi har virkelig mye som binder oss sammen, og har ennå noen mindre barn som i seg selv er all verdens grunn til å holde i lag. I hvert fall etter min mening. :)

Hva angår "forventningene om sex"...de har jeg jo ikke i så utprega grad etter mange år med henne. Vi har også hatt en forskjellig oppvekst. I min familie var det vanlig med nærhet, klemming, nattasuss og ha-det-suss og hele pakka. Familien hennes er noen kalde nordboere som knapt snakker sammen. Nærheten fra min gren praktiserer vi med barna våre, og hun også foretrekker denne væremåten. Så det er mye kjærlig kroppskontakt oss imellom, også som par. Venner reagerer på at vi av og til holder hender når vi går et sted, og gjør litt narr av det også. Men jeg kjenner meg altså ikke igjen i en beskrivelse av lite kroppskontakt/berøringer kun med forventning om sex.

Anonymkode: 62e51...3f6

Det høres ut som dere har et godt forhold i totalen da. Og som en over her nevner - det at hun har lyst til å ha lyst er jo en god ting. En del kvinner som mister sexlysten hevder jo bare surt at lysten på sex er mannens "problem". Jeg går utifra at dere da kan snakke om dette, hvilket er bra. 

Hvis jeg skal snakke fra mitt eget perspektiv, så kan jeg som kvinne kjenne igjen det at det veldig rutinepregede ofte blir avtennende. Jeg er nå i et forhold (ikke samboerskap eller veldig langt, men det lengste jeg har vært i), og jeg merket da det "bikket over" ved et punkt. Vi kunne sitte og se på film og når filmen er ferdig foreslår han å legge seg, slukker lysene, og går på badet. Så gjør jeg det samme, og vi møtes i sengen. Slik pleide det ikke å være. Han begynte å ta på meg og kline mens vi fortsatt lå i sofaen, kanskje midt i filmen, og vi hadde sex enten der, eller begynte der før vi gikk inn på soverommet.

Vi har jo fortsatt sex. Men et par ganger etter dette begynte slet jeg også med å komme under sex. Han merket det, og spurte om noe var galt. Neste gang faket jeg faktisk, fordi jeg ville ikke at det skulle bli en enda større greie...

Dette har kanskje noe å gjøre med at jeg er ung og mindre erfaren, men hele dette med at begge skal være ferdigstelt, "ta kvelden" og legge seg under dynen før sex settes på agendaen minner meg veldig om et ekteskap, og vi er jo ikke der. Det føles litt for tidlig. Samtidig ble jeg grepet av panikk, og lurte på om det er "slik det begynner", og om jeg, som alltid har hatt høy sexlyst, kan bli en av disse kvinnene som ikke har lyst lenger. Men enn så lenge er det heldigvis ikke slik - jeg har fortsatt stort sett lyst, innen rimelig tid i alle fall.

Min teori her er litt politisk ukorrekt å si, nettopp fordi den spiller på noen veldig tradisjonelle kjønnsroller, nemlig at kvinner trenger en følelse av at mannen fortsatt er en ettertraktet fyr, og at det fortsatt eksisterer et samspill der man føler seg heldig som har ham. Ikke bare det - men at hans begjær føles som et kompliment. Slik er det jo for kvinner - begjær fra en attraktiv mann litt utenfor din liga er et stort kompliment, begjær fra en du ikke selv begjærer er irriterende. Er man blitt for trygg og komfortabel og ser hverandre litt for mye, så kan luften gå ut av den ballongen. Jeg tror ikke denne dynamikken er noe de fleste kvinner egentlig er veldig bevisst, eller i hvert fall vil vedkjenne seg. Det er mer vanlig å si at man er sliten, eller at det er noe hormonelt. Men kanskje hvis du var ute på forretningsreise i to uker, og hun satt og savnet deg og var litt på nåler for hva du drev med, så hadde stemningen vært en annen når du kom hjem og slang henne over kjøkkenbordet. Kanskje. 

Anonymkode: 55589...390

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Veldig mange forhold er ikke slik. Mange lider under at dama bare trekker seg unna. Vil ikke ha kos, kjærtegn osv. For hun vet at det kan føre til sex å da er det bedre å la være. 

 

Ikke fordi det kan føre til sex, men fordi det forventes å føre til sex...

Og jeg synes ikke det er så greit å være alene om alle gjøremål hjemme. Jeg sitter nesten ikke i løpet av en dag. Mannen sitter å spiller hele dagen. Han har selvfølgelig energi til sex, jeg er utslitt.

Anonymkode: 5a68b...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fordi det kan føre til sex, men fordi det forventes å føre til sex...

Og jeg synes ikke det er så greit å være alene om alle gjøremål hjemme. Jeg sitter nesten ikke i løpet av en dag. Mannen sitter å spiller hele dagen. Han har selvfølgelig energi til sex, jeg er utslitt.

Anonymkode: 5a68b...0ef

Det skjønner jeg.

Ta tak å få mannen til å ta seg sammen da? Det er jo bare å si fra egentlig. Det er ikke sikkert han ser det nå som han har kommet seg inn i en dårligere rytme. En vekker så er han der plutselig vet du. Samarbeide heter det i visse kretser. Tenk gjerne høyt. Da blir du bedre forstått og evt. missforståelser unngåes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Veldig mange forhold er ikke slik. Mange lider under at dama bare trekker seg unna. Vil ikke ha kos, kjærtegn osv. For hun vet at det kan føre til sex å da er det bedre å la være. 

 

Det er fordi dere alltid håper at det fører til sex 😂 Og det vet kvinnen 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mysticgirl skrev:

Det er fordi dere alltid håper at det fører til sex 😂 Og det vet kvinnen 😂

Som mann håper men jo det skal bli litt sex slik det var til å begynne med i forholdet. Men når det blir for skjeldent og når du som mann blir avvist hver eneste gang du bare vil ha kos eller kline litt fordi hun "vet" det kan føre til en seksuell handling så sårer det masse. Spikeren i kista er jo noe mumling om ring på fingeren fra hennes side. Ikke alle damer har helt virkelighetssans.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid mannen sitt ansvar ikke sant?

Anonymkode: 1f2e5...2e3

Jeg er mann. Noe du ikke forstod?

Anonymkode: eaa8c...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hufffffff dette er så sinnsykt turn-off, bare si at det er partnerens ansvar å "skape spenning" 😫 Glad jeg ikke er sammen med deg

Anonymkode: 8631e...6d5

Leste du hva jeg skrev? Virker ikke slik. Les hva jeg siterte, det er muligheter i hva personen skriver, ta grep. Hadde personen dukket opp på mitt kontor og lagt det frem på denne måten så hadde hjemmeleksene snudd rundt på ting. 

Anonymkode: eaa8c...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@AB...390, takk for ærlige ord! Jeg merker jo at det å omgås folk ofte skaper mere spenning mellom oss, noe som nok er i samme bane som det du sa - man ser andre, andres begjær, og alt blir mer interessant. Men vi har kommet så langt i livet at vel halvparten av vennine hennes er enten skilt eller skilles nå, og svært mange har det overraskende dårlig i forholdene sine. Når vi kommer hjem eller vennene reiser, puster vi ofte lettet ut og er glade for at vi ikke har det slik. 

Noe rutinepreget kan alt bli, men vi har faktisk aldri vært store på kveldssex. For sliten såpass sent på dagen. :) Men, ja, variasjon er viktig. Forstår bare ikke helt om det er alt som trengs, og hvordan vi får det til, og ifølge henne vet hun det heller ikke selv.

Anonymkode: 62e51...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Yunaleah skrev:

Prøv å tenke nytt, dere kan ha sex andre steder enn i senga, bind for øynene, besøk leketøybutikken. Bruk tid, for kvinner flest bruker 20-30min i snitt på å bli klar. Svært mange som har lystproblemer er for slitne eller stresser, prøv å få henne til å slappe av, kansje det hjelper å bare ligge i armkroken å prate om alt mulig. Gå en liten tur sammen, få opp energinivået. Reis bort. Og ikke glem hverandre i en stressende hverdag. Husk de gode kjærtegnene, en klem her og et nuss nå og da, spontant ta en danse snurr på kjøkkenet. Sett av tid til god berøring og massasje, enten det bare skal være kos, eller det er ment som forspill.

Kjempebra forslag @Yunaleah, mange tilfeller får partneren skylda før en prater sammen:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er submissiv og samtidig tenner på det som kalles play rape.

Du har ingen dominante tilbøyeligheter.

Ergo, dette er en seksuell mismatch.

Det vil aldri fungere. Søk nye partnere begge to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et omtrent ikke-eksisterende sexliv. Jeg er kåt stort sett hele tiden, mens hun i praksis nærmest aldri er det. Gjør jeg tilnærminger, merker jeg at hele hennes kropp stritter imot. Men hun vil at jeg tvinger meg på. Hun sier hun har "lyst til å ha lyst", men jeg klarer ikke dette...det er nesten som prostitusjon for meg, der én part må overbevise en motvillig part til samleie. Totalt frastøtende og lystdrepende for meg.

Vi er ellers et supert par, alt fungerer veldig fint. Har en skokk med unger også. Det er bare dette som er en skikkelig verkebyll. I mine tidligere forhold og i studiene var det alltid kvinnene som hadde mest "lyst" og som overfalt meg nærmest når som helst. Mens samboeren nå ikke er slik i det hele tatt, heller ikke mottagelig for oralsex noen vei, og opptatt av hvordan lyder man lager underveis og alt det der. Det er bare ikke avslappet. Vi har vært i lag i 15 år, men blir mer og mer fremmed i senga.

Vanvittig frustrerende. Hva skal vi gjøre med det!? Vi var til familierådgiving for mange år siden, men der ville de, merkelig nok, ikke snakke om sex. Alt det andre er på stell nå og har vært det i evigheter.

Anonymkode: 62e51...3f6

Hadde du vært dama mi så hadde jeg ihvertfall slikket deg hver dag/kveld. Det går fint selv om man ikke har lyst til å penetrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er submissiv, du er ikke dominant.

Veldig vanlig. 

Anonymkode: dda52...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, DominantHr skrev:

Hun er submissiv og samtidig tenner på det som kalles play rape.

Du har ingen dominante tilbøyeligheter.

Ergo, dette er en seksuell mismatch.

Det vil aldri fungere. Søk nye partnere begge to.

Enig.

Anonymkode: dda52...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Hadde du vært dama mi så hadde jeg ihvertfall slikket deg hver dag/kveld. Det går fint selv om man ikke har lyst til å penetrere.

Slikking er i hvertfall turn off!

Anonymkode: dda52...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør henne om du kan finne deg en elsker.

Anonymkode: deb9f...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Sex er limet mellom to mennesker i et forhold. Går sexen i stå betyr det at man er mer venner enn kjærester.

Kanskje på tide å innse at forholdet deres er over?

Anonymkode: d99bd...1bc

Så det er sex som skiller venner fra kjærester? 😅

Anonymkode: e758e...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er sex som skiller venner fra kjærester? 😅

Anonymkode: e758e...991

Vi er ikke rent få her i verden som deler den oppfatningen. 

Anonymkode: 06a87...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 9.35, Hr. Aktiv skrev:

Dette er noe nesten alle sliter med i et parforhold. Dama har ikke lyst. Har desverre ingen god løsning på det. Men registrerer at lystproblemet er ikke eksisterende helt til man flytter sammen. 

Tull. Dette er noe flere av mine venninner sliter med også. Menn snakker bare ikke høyt om at de ikke har lyst.

Anonymkode: 1e6a0...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Som mann håper men jo det skal bli litt sex slik det var til å begynne med i forholdet. Men når det blir for skjeldent og når du som mann blir avvist hver eneste gang du bare vil ha kos eller kline litt fordi hun "vet" det kan føre til en seksuell handling så sårer det masse.

 

Dette.

Hilsen kvinne.

Anonymkode: 1e6a0...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at hun har lyst til at du (nesten) tvinger henne. Kanskje hun har lyst til å prøve rollespill? Kanskje du diske opp med litt duftlys og massasjeolje. Sørg for at alle gjøremål er gjort. Hun har vært på do og fått vasket seg. Binde henne opp og pirre henne først med sånne lette kostedusker og lett stryking, deretter hender og så litt rundt på erogene soner med en vibrator. Bruk tiden slik at hun må invitere med kroppen.... og så få henne til orgasme, og erte henne med penis rundt skjedeåpningen men faktisk ikke penetrere henne? 

Det kan lett bli slik i et forhold at hun er vant til å være bremsen i systemet fordi du alltid trykker på gassen og styrer rett mot kjønnsorganene og hun føler at det letteste er å avvise deg på startstreken heller enn å styre tempoet underveis. Hvis du får henne til å begjære og bortimot bønnfalle deg om å putte den inn, så får du brutt mønsteret.

At du er intim uten at noe til enhver tid skal stimulere noens genitalia. Da blir hun kanskje mindre betenkt over å ta deg dit. 

Og du rydder opp alt etterpå og pakker det fint bort slik at det kun tas fram ved anledninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...