Gå til innhold

Dere som epilerer - blir leggene glatte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en epilator, da jeg synes det er slitsomt å barbere leggene hver dag. Men leggene blir jo ikke helt glatte. Det er alltid litt stikkete.. Er det jeg som gjør noe feil, eller er det sånn å epilere? 

Anonymkode: f04eb...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er sånn det blir ved epilering. Skjønner ikke folk som driver med det der. Det er VONDT, tidkrevende, inngrodde hår etterhvert, nuppete og blir ikke skikkelig glatt

Anonymkode: de87a...d63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår vokser i tre lag. Du må epilere en stund før det blir bra. Bare husk å skrubbe huden jevnlig for å unngå inngrodde hår. 

Jeg syntes det var vondt i starten, men nå er det ikke litt vondt en gang, nesten litt deilig faktisk. 

Anonymkode: cb15a...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine blir ikke like glatte som når jeg barberer. Er litt lei av epilator, synes det tar for lang tid. Vurdere å gå over til voks

Anonymkode: 23c72...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å epilere, men har gått over til voksing og er superfornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøkvit skrev:

Jeg pleide å epilere, men har gått over til voksing og er superfornøyd 😊

Vokser du selv? Hvilken voks anbefaler du i såfall? 

Enig i at epilering tar lang tid, og kunne vurdert voks på beina. Bikinilinje, og litt innover mot krokene «der» tør jeg ikke vokse, der er epilatoren grei. 

Anonymkode: cb15a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vokser du selv? Hvilken voks anbefaler du i såfall? 

Enig i at epilering tar lang tid, og kunne vurdert voks på beina. Bikinilinje, og litt innover mot krokene «der» tør jeg ikke vokse, der er epilatoren grei. 

Anonymkode: cb15a...8d5

Jeg pleide å lage sukkervoks (veldig lett), men nå kjøper jeg strips på Normal. De er veldig gode og tester ikke på dyr 😊

Har virkelig slitt med hårfjerning oppgjennom, har fått nupper og stubber uansett. Så dette er en ny verden 🙏 Etter noen ganger er det ikke så vondt heller 😊

BBD82DB0-520E-4642-9A18-3BEF139623F9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere også gå over samme område 3-4-5  ganger før alle hårene er tatt på f.eks leggene? Eller er det bare min som er sløv?

Anonymkode: 752a9...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 12 mndmed epilering blir leggene glatte. og håret som kommer ut er lyst og tynt. Holder med 1 gang i mnd, mot barbering hver uke.

Anonymkode: 509d1...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2019 den 10.34, AnonymBruker skrev:

 

Nei, det er sånn det blir ved epilering. Skjønner ikke folk som driver med det der. Det er VONDT, tidkrevende, inngrodde hår etterhvert, nuppete og blir ikke skikkelig glatt

 

Det er jo ikke riktig, når du epilerer skal håret dras ut fra roten slik at resultatet skal bli mer som etter voksing. Høres ut som TS sine hårstrå ryker/brekke av i stedet for å bli nappet ut. 

Mulig en på holde på en stund før det virker som ment.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på hverken epilering eller voksing, jeg ender bare opp med masse inngrodde hår og glatt blir det aldri. Må alltid over med høvelen etter en uke eller to uansett, så da er liksom poenget borte.

Anonymkode: 6845b...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke den glatte følelsen som etter at du har barbert. Når man barberer peeler man jo leggene i samme slengen og raker av de aller kosteste hårene som epilatoren ikke tar. Jeg pleier epilere før jeg dusjer, så rake over i dusjen så det blir helt glatt. 

Anonymkode: 53767...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...