Gå til innhold

Gått opp i vekt, trenger ny klesstil og garderobe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hele livet vært slank, men etter stress med barn og livet generelt har jeg trøstespist endel og gått opp ca 5 kg. Vekta totalt sett har gått opp ca 10kg siden før barn.

Har i perioder prøvd å gjøre noe med det og gått ned to tre kg, men jeg har ikke viljestyrke til å holde meg unna godteri i månedsvis. Hver gang har jeg også gått mer opp igjen etterpå enn det jeg gikk ned først 

Har nå kommet frem til at jeg ikke gidder å gjøre noe med det før omstendighetene i livet er enklere. I mellomtiden trenger jeg klær. Har nesten ingenting som passer lengre. Vet heller ikke hvordan jeg skal kle meg for å gjemme magen. Den ser ofte nesten gravid ut.  Og likner en bollledeig. Problemet området er nok den, mer fornøyd med ben og rumpe.  Trenger tips til å finne en bra stil, litt voksen, men også morsom. 

Har tidligere brukt mye kroppsnære plagg, vært glad i å pynte meg med skjørt og kjoler, men nå ser det ikke bra ut lengre.. Bruker str 40nå, før brukte jeg 36,38

Har kjøpt en bukse i dag på lindex med hold in effekt og en ny bh. Det er uvant å se seg selv i speilet, har tenkt at denne kroppen er midlertidig, men må jeg bli mer til venns med den. Den fungerer jo, så er jo fornøyd, men hadde 20år gamle jeg sett den idag hadde jeg vært sjokkert 😲 

Så dere der ute hvordan går dere kledd? Både til hverdags og når dere skal pynte dere? 😀 

Anonymkode: 6e530...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke kroppsfassong har du? Det har veldig mye å si når du klær deg ☺️

Anonymkode: c718d...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt drøyt å si at en str. 40 gjør at det ser ut som du har gravidmage?😂 Det er jo en helt normal størrelse! 

Anonymkode: 4f1ee...b70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt drøyt å si at en str. 40 gjør at det ser ut som du har gravidmage?😂 Det er jo en helt normal størrelse! 

Anonymkode: 4f1ee...b70

Nei, ikke hvis hun er lav. Jeg er ikke ts, bruker str 38 og jeg har bollemage. Folk som har spurt om jeg er gravid og det er jeg ikke.

Anonymkode: 251f4...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år kom jeg over en nettside som ga deg forslag til klær du kunne handle, basert på kroppstypen din. Nå husker jeg seff ikke om den siden eksisterer lenger. Men du kan prøve å google "body type clothes". Mulig noen store nettbutikker har en funksjon hvor du kan sortere klær etter kroppstype.

Hvis du vil skjule magen, så anbefaler jeg å finne klær som fremhever bryst og midje, men som sitter løst over magen. Bruk gjerne et belte for å fremheve midjen. Jeg synes at kjoler og skjørt kan bli veldig fint hvis de er tettsittende over bryst men løse fra midje og ned. Men hvis du bare tar på deg løse klær så vil det i grunn virke mot sin hensikt (du ser ut som en "pose"). Bukser med høy midje kan også fungere. Bukser med lavt liv kan ofte gi "muffinsmage". Så kjøp bukser som følger formene dine og ikke klyper i fettet, i mangel på bedre ord.

MEN man må jo ikke følge alle mulige "klesregler". Bruk de heller som en pekepinn. Jeg synes du skal kjøpe det DU føler deg bra i, og kle deg i farger du liker. Bare ikke skjul hele kroppen din, fremhev de kroppsdelene du er fornøyd med. 😄

Hvilke farger og mønster er det du liker da? Jeg er f.eks veldig glad i beige, grønn, svart, leopard, blomster, dyreprint. Det gjenspeiles i garderoben. De fleste jeg kjenner synes leopardmønster er harry, men det driter jeg faktisk i. Jeg kler meg med stolthet og jeg tror det er viktig, å vise at du er komfortabel og kler deg i det du liker. Som regel er buksene og skjørtene mine ensfarget (for det meste beige og svart), mens bluser og overdeler er i mer spreke farger. Det jeg liker er å ha ett plagg som er et "blikkfang", mens resten av antrekket er nedtonet. F.eks har jeg på meg svarte klær, men skjorten har blomsterprint. 

Hvis jeg føler meg skikkelig oppblåst en dag så unngår jeg hvite og lyse overdeler, da synes magen min for godt. Svart er bedre å bruke. Eller en litt løs bluse i sterke farger eller mønster (da synes jeg at blikket og oppmerksomheten dras mot selve fargene på blusen, og ikke mot magen). Jeg kan også slenge over en tynn, litt løs jakke eller en cardigan. Det funker for meg.

Anonymkode: 3e036...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😀

Jeg har delte magemuskler etter jeg var gravid med tvillinger, så skal ingenting til før den eser ut. 

Jeg liker blått og går endel i det 

Har eple fasong eller blandet med timeglass tror jeg.. Litt vanskelig å se det selv. 

Har prøvd omslagskjoler for det har jeg lest skal skjule magen,men det ble bare være. 

Er i en jobb der jeg treffer mange ulike mennesker, så idag ser jeg litt ekstra på hva de har på seg, og om det kunne vært fint på meg 😀

Skal også være flinkere til å sminke og stelle hud og hår. Det gjør mye for helheten 

Anonymkode: 6e530...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar gjerne imot flere tips og gjerne bilder av topper og kjoler 😀 kjekt med linker til nettbutikk som har de

Anonymkode: 6e530...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...