Gå til innhold

To eggløsninger denne mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lager en egen tråd for denne, siden det ble litt utenfor selve eggløsningtråden. 

For ti dager siden hadde jeg eggløsning, og hadde sex både dagen og dagen etter for å «øke sjansene». Siden det har jeg hatt masse MASSE utflod, men ikke hatt såre bryster noe jeg pleier å ha ukene mellom eggløsning og mensen. Sist jeg var gravid hadde jeg ekstremt såre bryster, klarte nesten ikke gå med bh fordi de var så vonde og fæle. Men uansett, så i dag fikk jeg en veldig positiv eggløsningstest, og den var tilsynelatende positiv i går også, bare enda tydeligere i dag. Mtp at jeg hadde eggløsning for ti dager siden(tror jeg ihvertfall), var jeg hos legen i går for å ta graviditetstest via urin, men den var negativ. Nå skal det også sies at det er over 4 uker siden forrige mens, eggløsningen kom en uke senere enn den «skulle» i følge appen flo(hvis jeg hadde eggløsning for ti Dager siden).. så hvis eggløsningen hadde kommet som en «skulle», ville jeg hatt mens nå. jeg har ikke gått på hormonell prevensjon siden januar, så tror ikke det er noe kluss med hormonene heller.

en annen liten detalj er at når jeg har tatt eggløsningstestene har det vært på morgenen, og når jeg var hos legen var det midt på dagen.

6A3B5CF6-D768-4EE8-9AE2-A9C98577FCA3.jpeg

Anonymkode: c30d1...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde ikke det gikk an å ha to eggløsninger med dagers mellomrom? Ettersom hormonene endres etter eggløsning, progesteron, østrogen og lh svinger utfra syklus. Altså vil det ikke være rett mengde av ulike hormonene for å få i gang eggløsning. 

Du kan heller ikke regne menstruasjon utfra forrige gang du hadde den ettersom eggløsning var forsinket. Da vil nemlig denne menstruasjon også bli forsinket. 

Eggløsningstest kan slå ut positivt dersom du er gravid. Ta en graviditetstest på morgenurin. Det vil være rart at eggløsningstesten slår ut positivt og ikke graviditetstesten. Evt forsøkte kroppen å få til eggløsning for ti dager siden, fikk det ikke til og forsøker på ny nå. 

Anonymkode: 2a6b2...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kroppen forsøkte eggløsning for 10 dager siden men at det ikke gikk - spesielt med fravær av symptomer du pleier å ha etter eggløsning så forsterker det den teorien syns jeg. Nå prøver kroppen på ny eggløsning, så jeg ville lagt inn nye aksjer nå. Anbefaler deg å prøve temping, da vil du kunne se sikkert om du faktisk har hatt eggløsning eller ikke. 

Anonymkode: 9047d...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke to eggløsninger uten mens imellom. Kroppen kan ha prøvd å få til en eggløsning, men ikke fått det til. Da kan el testene bli positive, det er kun temping som vil avsløre dette. Om kroppen ikke fikk til el så kan den prøve igjen. Men har du en forsinket el så får du også en forsinket mens, så du må legge til de dagene den ble forsinket. 

Anonymkode: dbad2...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...