Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 3


enirt

Anbefalte innlegg

Oppretter en tråd for sesong 3. Positivt overasket over episodene som har kommet ut. Hva syntes dere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så alle 3 i går og jeg tror det blir spennende fremover. Legger noe i spoiler siden mange sikkert ikke har sett alle 3 enda.

Spoiler

Jeg ble litt skuffet over at June nok en gang ble fanget, men det er også svært forståelig at hun ikke ville reise fra datteren. Det var jo også en risk å ta så da ble det naturlig nok slik, men jeg håper virkelig noe skjer snart. Jeg bare venter på at noe må skje snart.

Det var fint å se at Emily kom seg til Canada sammen med babyen. Jeg trodde faktisk at kommandør Lawrence skulle være en litt hyggeligere fyr siden han hjalp Emily med å flykte, men han viste seg å være en drittsekk. Tror jeg da. Han er litt vanskelig å lese. Mulig han dras i to retninger eller er han en psykopat?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elaine Marley skrev:

Jeg så alle 3 i går og jeg tror det blir spennende fremover. Legger noe i spoiler siden mange sikkert ikke har sett alle 3 enda.

  Skjul innhold

Jeg ble litt skuffet over at June nok en gang ble fanget, men det er også svært forståelig at hun ikke ville reise fra datteren. Det var jo også en risk å ta så da ble det naturlig nok slik, men jeg håper virkelig noe skjer snart. Jeg bare venter på at noe må skje snart.

Det var fint å se at Emily kom seg til Canada sammen med babyen. Jeg trodde faktisk at kommandør Lawrence skulle være en litt hyggeligere fyr siden han hjalp Emily med å flykte, men han viste seg å være en drittsekk. Tror jeg da. Han er litt vanskelig å lese. Mulig han dras i to retninger eller er han en psykopat?

 

Ja, helt enig at kommandør Lawrence virket som en psykopat. syntes også veldig synd på Serena, selv om hun har vært veldig slem til tider. Jeg håper også noe skjer snart, det blir litt mye av det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, enirt said:

Ja, helt enig at kommandør Lawrence virket som en psykopat. syntes også veldig synd på Serena, selv om hun har vært veldig slem til tider. Jeg håper også noe skjer snart, det blir litt mye av det samme. 

Veldig slem? Hun holdt June nede mens hun kjempet for å ikke bli voldtatt. Det er litt mer enn «slem». Synes jeg da.

Anonymkode: f0d16...44e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig slem? Hun holdt June nede mens hun kjempet for å ikke bli voldtatt. Det er litt mer enn «slem». Synes jeg da.

Anonymkode: f0d16...44e

Ja, hun har vært slem, forferdelig, ondskapsfull +++. Men hun har begynt å vise en annen side av seg selv. Jeg håper virkelig denne forandringen av henne er permanent og at hun ikke går tilbake til sitt gamle selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, enirt skrev:

Ja, hun har vært slem, forferdelig, ondskapsfull +++. Men hun har begynt å vise en annen side av seg selv. Jeg håper virkelig denne forandringen av henne er permanent og at hun ikke går tilbake til sitt gamle selv. 

Jeg har fortsatt NULL sympati for Serena. Er fortsatt like forbanna på henne og hadde ikke blitt lei meg om de hadde kappet av henne mer enn en lillefinger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, enirt skrev:

Ja, hun har vært slem, forferdelig, ondskapsfull +++. Men hun har begynt å vise en annen side av seg selv. Jeg håper virkelig denne forandringen av henne er permanent og at hun ikke går tilbake til sitt gamle selv. 

Jeg tenker det samme som deg og jeg tenker at hun egentlig ikke er ond. Man kan gjøre ondskapsfulle handlinger uten å være ond, men det unnskylder selvfølgelig ikke hva hun har gjort.

Jeg tror det handler litt om det systemet de er i. Handmaidene er jo veldig lavt på rangstigen og er fødemaskiner. Noe som kan få de høyere opp i systemet til å ikke se på dem som mennesker, men virker som Serena har begynt å våkne.

Kanskje Serena begynte å forstå litt når selv hun som er en kommandør kone egentlig blir sett på som underlegen, kun i den egenskap av å være kvinne?

Hvis man ser på hvordan hun var før Gilead så var hun helt annerledes.

Jeg vet ikke om dette ga mening, men noen tanker jeg har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg tenker det samme som deg og jeg tenker at hun egentlig ikke er ond. Man kan gjøre ondskapsfulle handlinger uten å være ond, men det unnskylder selvfølgelig ikke hva hun har gjort.

Jeg tror det handler litt om det systemet de er i. Handmaidene er jo veldig lavt på rangstigen og er fødemaskiner. Noe som kan få de høyere opp i systemet til å ikke se på dem som mennesker, men virker som Serena har begynt å våkne.

Kanskje Serena begynte å forstå litt når selv hun som er en kommandør kone egentlig blir sett på som underlegen, kun i den egenskap av å være kvinne?

Hvis man ser på hvordan hun var før Gilead så var hun helt annerledes.

Jeg vet ikke om dette ga mening, men noen tanker jeg har.

Jeg er helt enig. Det virker som hun endelig har åpnet øynene. Jeg syntes det var hjerteskjærende å se på når hun gråt og moren bare avfeide henne. Selv om hun har gjort så mye fælt, så var vendepunktet når hun ga Nicole til June. 

En annen ting jeg syntes er litt merkelig, når Aunt Lydia var hyggelig mot June, men så falt hun i trappen og ga June støt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte forsåvidt bra, men siste scene var June som stirret ü kameraet. De to andre episodene var samme spor som alt i s2. Tynn suppe.

Ang serena og rangen til de forskjellige så kommer det litt dårlig frem i serien, men i boken er Junes eneste mål å overleve. Det er det for alle andre også. Sånn sett må nok Serenas handlinger sees og. Hun er bare bedre stilt enn June.

Anonymkode: 080f0...761

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra reklame for Tesla X.

Anonymkode: b87d4...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte forsåvidt bra, men siste scene var June som stirret ü kameraet. De to andre episodene var samme spor som alt i s2. Tynn suppe.

Ang serena og rangen til de forskjellige så kommer det litt dårlig frem i serien, men i boken er Junes eneste mål å overleve. Det er det for alle andre også. Sånn sett må nok Serenas handlinger sees og. Hun er bare bedre stilt enn June.

Anonymkode: 080f0...761

Nei. Det ultimate målet til June er å ta vare på barnet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2019 den 16.02, enirt skrev:

Jeg er helt enig. Det virker som hun endelig har åpnet øynene. Jeg syntes det var hjerteskjærende å se på når hun gråt og moren bare avfeide henne. Selv om hun har gjort så mye fælt, så var vendepunktet når hun ga Nicole til June. 

En annen ting jeg syntes er litt merkelig, når Aunt Lydia var hyggelig mot June, men så falt hun i trappen og ga June støt? 

Aunt Lydia hadde tydelige smerter, og var pissed fordi June hadde brutt seg inn til Mackenzie(?) for å se datteren. 

Jeg syns det ligger an til en spennede sesong. Jeg liker å se Serena falle fra hverandre. Håper virkelig hun innser hva hun har skapt. Spesielt godt liker jeg at hun har innsett at Nicole ikke var hennes og at moren hennes poengterte det ytterligere. 

Når det gjelder Lawrence tror jeg han er god. Husk, han ba June velge 5 stk hun kunne redde, så han ga henne muligheten til å bestemme nøyaktig hvem hun ville ha. Hun fikk velge 5 stk til Mayday, rett og slett, og jeg er helt sikker på at det var det han ville. Han må jo holde maska han også slik at ingen vekker mistanke mot han. 

Anonymkode: ecb76...86a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starten på sesong 2 var FANTASTISK. Starten på sesong 3, not so much. Synes det rett og slett er litt kjedelig. Håper det tar seg opp. 

Anonymkode: 14b77...68e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Starten på sesong 2 var FANTASTISK. Starten på sesong 3, not so much. Synes det rett og slett er litt kjedelig. Håper det tar seg opp. 

Anonymkode: 14b77...68e

Syns også det er småkjedelig og stusser over noen scener som med den da June måtte hente den boka når de hadde møte. Var det noe å bli så sur for?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SupaWoman skrev:

Syns også det er småkjedelig og stusser over noen scener som med den da June måtte hente den boka når de hadde møte. Var det noe å bli så sur for?

Hun ble hånet og latterliggjort som kvinne. Ble på en måte indirekte fortalt at som kvinne er hun ikke verdt en dritt og at mennene er de som bestemmer. Og der sto hun, alene, i et rom fylt med menn som ser ned på henne. Den følelsen er nok fæl. 

Anonymkode: 0750c...c09

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ble hånet og latterliggjort som kvinne. Ble på en måte indirekte fortalt at som kvinne er hun ikke verdt en dritt og at mennene er de som bestemmer. Og der sto hun, alene, i et rom fylt med menn som ser ned på henne. Den følelsen er nok fæl. 

Anonymkode: 0750c...c09

Jeg forsto lite av det de sa som nedverdigende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2019 den 15.54, Elaine Marley skrev:

Jeg tenker det samme som deg og jeg tenker at hun egentlig ikke er ond. Man kan gjøre ondskapsfulle handlinger uten å være ond, men det unnskylder selvfølgelig ikke hva hun har gjort.

Jeg tror det handler litt om det systemet de er i. Handmaidene er jo veldig lavt på rangstigen og er fødemaskiner. Noe som kan få de høyere opp i systemet til å ikke se på dem som mennesker, men virker som Serena har begynt å våkne.

Kanskje Serena begynte å forstå litt når selv hun som er en kommandør kone egentlig blir sett på som underlegen, kun i den egenskap av å være kvinne?

Hvis man ser på hvordan hun var før Gilead så var hun helt annerledes.

Jeg vet ikke om dette ga mening, men noen tanker jeg har.

Serena er på alle måter påvirket av mijøet og menneskene hun har rundt seg. Hun prøvde å gjøre opprør, da hun begynte å forstå, men fikk smake systemets straff etterpå. 

Man ser jo det samme innen ulike religiøse trosretninger og andre grupperinger der gruppetilhørigheten er sterk også i vårt virkelige samfunn i dag. 

Jeg har reflektert mye over likheter og ting satt på spissen mellom filmen og virkeligheter vi lever i i dag. 

Anonymkode: 7903b...ea7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeg forsto lite av det de sa som nedverdigende. 

Det var vel ikke det de sa,  men at de viste at de kan bestemme og få kvinner til å gjøre hva som helst for seg bare ved at de er menn i et sånn samfunn. 

Anonymkode: fee45...3f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel ikke det de sa,  men at de viste at de kan bestemme og få kvinner til å gjøre hva som helst for seg bare ved at de er menn i et sånn samfunn. 

Anonymkode: fee45...3f8

De gjorde jo også et poeng ut av at kvinner ikke får lov til å lese. «rød bok med gul skrift», tror jeg de sa, som om de snakket til et lite barn som ikke kan lese.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...