Gå til innhold

Peeling hodebunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lest ofte i det siste at det er bra å peele / skrubbe hodebunnen for å få en sunnere hodebunn , og bedre vekst for håret. Noen som har prøvd dette og har noen produkter  å anbefale:) ? 

Anonymkode: 4fc26...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har seborreisk eksem i hodebunnen og synes denne gjorde at den føltes renere:

https://www.kinsarvik.no/kosttilskudd/hud-haar-negler/arcon-hodebunnsrens-150-ml

 

Litt dyr, da. Og den føles som en gel.

Anonymkode: 5d4ed...84e

Takk for tipset 🤗 

Anonymkode: 4fc26...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Jeg har nettopp startet å bruke denne: https://www.thebodyshop.no/har/harkur/fuji-green-tea-refreshingly-purifying-cleansing-hair-scrub.html

Jeg kan få veldig fet hodebunn og trengte noe som skrubbet. Dette er en eksfolierende shampo. Liker den veldig godt så langt! Men kjører på med maske etterpå, da den er veldig rensende på hele håret, og jeg tror håret kan bli litt tørt hvis jeg ikke bruker den.

Ellers bruker jeg hårkuren Roots fra Lush. Den masserer jeg i hodebunnen og har på cirka en time mens jeg gjør husarbeid og litt slikt, så tida bare går. Er vel 20 min de anbefaler. Synes jeg har fått litt hyppigere hårvekst etter jeg starta å bruke den, men kan virkelig ikke garantere noe. Er for min del mest for velværen sin skyld, da den er veldig avkjølende og "kald" i hodebunnen og får meg til å slappe av.

https://www.lushnorge.no/produkt/har/harpleie/roots-harbehanling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene :) Den fra body stop, har den små peeling korn, eller store og grove?

Anonymkode: 4fc26...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tipsene :) Den fra body stop, har den små peeling korn, eller store og grove?

Anonymkode: 4fc26...9b7

Synes kornene var sånn midt i mellom i grunn. Den er litt spesiell, for du skal ta litt i hånda også ta litt vann sammen med den, også massere inn i hodebunnen. Er som en gele som skummer veldig på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker olje (jojoba, kokos, castor, solsikke, oliven eller en blanding av disse) som jeg har I hodebunnen og så bruker jeg neglene mens jeg masserer litt. Hvis jeg vil skrubbe i dusjen bruker jeg kaffegrut (ferdig brukt fra trakteren) med noen dråper olje. Kaffe stimulerer enda mer blodsirkulasjon i tillegg til massasje, så det er topp og billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange flotte tips !! :)

Anonymkode: 4fc26...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den fra Ouai og tenker å prøve den i løpet av helgen.

Anonymkode: a3ae7...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...