Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Lin10 skrev:

Jeg har lest det siste innlegget til Anne Brith og de som har er snev av menneskeforståelsen og empati vil klart forstå hvor AB « kommer fra» og hvorfor hun reagerer slik hun gjør. Jeg opplever denne tråden som et evig jag på denne personen, hvor kritikk og negativitet mot denne personen er rettet mot henne hver dag. Hun beskriver hvordan hennes hverdag har vært, og ihverfall jeg kan forstå hvor belastende det er for et menneske med all den negativiteten. Hun gjør feil som andre mennesker, men tar også de valg som hun mener er riktig for henne. Bloggpolitiet burde i større grad fokusere på sine egne liv, men det er vel rettere å fokusere negativt på andre, enn å ta tak i eget liv. 

Hennes handlinger som skal beskytte henne mot hets og forfølgelse, blir snudd til at det er hun som er årsaken til alt det negative. Jeg ville ihverfall ha reagert hvis påstander om at jeg hadde hatt konkurranser og deretter ikke gitt ut premier, ikke stemte.

Det å komme med usannhetene som AB mener, skal man ikke bare godta. Det å kunne gå til anmeldelse på personer som en mener har begått ulovlige handlinger, er en menneskerett å kunne gjøre. Så er det opp til politiet og vurdere dette videre.  Det minner meg om den som blir mobbet på skolen eller psykisk mishandlet av sin ektefelle, hvor de som bedriver denslags snur det til at « jo, men du fortjener det, det er du som er problemet ». Her inne leser jeg « hun kan umulig være frisk, har personlighetsforstyrrelse, nådd bunnen... dette er personen Anne Brith dere omtaler, og mange av dere driver karakterdrap på henne. Slik jeg leser mellom linjene, så har denne Adina fått et annet syn på Anne Brith og det er jo positivt. Det å få en anmeldelse mot seg, er nok en tankevekker på flere plan. 

Enig med deg. Jeg forsvarer ikke alt AB har gjort, men jeg kan forstå hvor mye av dette kommer fra. Alt er ikke svart hvit, som det kan virke som kritikeren hennes skal ha det til. Det må gjøre noe  med et menneske med så massiv kritikk dag inn og dag ut.

 

Endret av Lana01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at de fleste har lest blogginnleggene til BOTB, men legger ut lenker her i tilfelle noen ikke har fått med seg (alt):

Legger også ved artiklene fra DN:

 

Tilføyelse:

Vi må ikke glemme at saken handler om at Anne Brith har hengt ut folk og truet de med anmeldelse, og at hun nå har gått til det skrittet å anmelde "Adina". 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kollontaj skrev:

Et angivelig voldelig forhold langt tilbake i tid skal sørge for empati med henne og unnskylde at hun hengte ut to helt normale kritikere som skrev til annonsører? Unnskylde at hun ringer dem? Unnskylde at hun kontakter arbeidsgiver? Unnskylde at hun kaller dem hetsere og truer med anmeldelse? 

Den må hun lengre ut på landet med. 

(Mange opplever mye vondt, men de oppfører seg ikke slik som AB har gjort.)

Jeg sikter til den massive kritikken hun må tåle dag ut og dag inn. mer  eller mindre konstruktiv. flere hundre innlegg på få uker( bare her inne)  Klart det gjør noe med et menneske. Ja jeg kan forstå at hun føler for å forsvare seg mot det. Jeg sier ikke at hun er feilfri , hun har gjort noen dumme ting,, men det betyr  heller ikle at jeg synes folk her inne gjør rett i alt det som skrives. Jeg synes det minner om heksejakt . det blir bare alt for mye

Endret av Lana01
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter fremdeles på dokumentasjon på i alle fall noe av all hetsen som bloggeren har blitt utsatt for. Foreløpig har jeg bare sett dokumentasjon av bloggerens angrep på andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg sikter til den massive kritikken hun må tåle dag ut og dag inn. mer  eller mindre konstruktiv. flere hundre innlegg på få uker Klar det gjør noe med et menneske. Ja jeg kan forstå at hun føler for å forsvare seg mot det. Jeg sier ikke at hun er feilfri , hun har gjort noen dumme ting,, men det betyr  heller ikle at jeg synes folk her inne gjør rett i alt det som skrives. Jeg synes det minner om heksejakt . det blir bare alt for mye

Men helt ærlig så er det jo mye kritikk som kommer, nettopp på grunn av at den det rettes kritikk mot har gjort mye kritikkverdig. Og nå er det jo slik at når man velger å utlevere seg selv til en viss grad på blogg, så bør man kunne forstå at det kommer til å være noen som liker, og som ikke liker innholdet, ja til og med føler seg støtt av innholdet. Jeg synes AB har gjort utrolig mye i det siste som det ikke er rart at man reagerer på. Jeg forstår tankegangen din men jeg vet at i dette tilfellet så kom kritikken etter hun gjorde flere dumme valg, ikke før. ( sikter altså til det du skriver om mange innlegg på få uker.)

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg sikter til den massive kritikken hun må tåle dag ut og dag inn. mer  eller mindre konstruktiv. flere hundre innlegg på få uker( bare her inne)  Klart det gjør noe med et menneske. Ja jeg kan forstå at hun føler for å forsvare seg mot det. Jeg sier ikke at hun er feilfri , hun har gjort noen dumme ting,, men det betyr  heller ikle at jeg synes folk her inne gjør rett i alt det som skrives. Jeg synes det minner om heksejakt . det blir bare alt for mye

Så du ser ikke sammenhengen mellom handling og "heksejakten"? Vi snakker tross alt om noen som lever av "heksejakt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg sikter til den massive kritikken hun må tåle dag ut og dag inn. mer  eller mindre konstruktiv. flere hundre innlegg på få uker( bare her inne)  Klart det gjør noe med et menneske. Ja jeg kan forstå at hun føler for å forsvare seg mot det. Jeg sier ikke at hun er feilfri , hun har gjort noen dumme ting,, men det betyr  heller ikle at jeg synes folk her inne gjør rett i alt det som skrives. Jeg synes det minner om heksejakt . det blir bare alt for mye

Jeg støtter din komentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emmy_H skrev:

Det er absolutt ikke noe beklagelse i det blogg innlegget, det er det største passive- aggressive innlegger hun har skrevet noen gang. I tillegg oppsummerer hun alle løgnene  sine,med å eksponere barna sin far, legge skyld på nærmiljøet for hennes kyniske holdning og spekulerer videre i bruddet med Erik32. Så oppsummert er det intet nytt under solen, hun bare pøser på med enslig mor offerrolle for å få hjerter og blomster i kommentarfeltet. 

 

Hun i alle fall lykkes mtp blomster og hjerter i kommentarfeltet. Per nå har innlegget fått 38 kommentarer på bloggen og 91 på Facebook. Plenty av hjerter, blomster og kosemose. Hets, mobbing og selvsagt misunnelseskortet blir dratt frem av flere støttespillere. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da noen som våger å legge igjen en ikke fullt så oppløftende kommentar? 🤔

Og vil den da bli slettet.

 

..... Eller er det egentlig verdt det ?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Christiane_W skrev:

Hun i alle fall lykkes mtp blomster og hjerter i kommentarfeltet. Per nå har innlegget fått 38 kommentarer på bloggen og 91 på Facebook. Plenty av hjerter, blomster og kosemose. Hets, mobbing og selvsagt misunnelseskortet blir dratt frem av flere støttespillere. 

Ser at ei etterlyser et lov verk som stopper folk fra å kunne ytre seg på en slik måte på nett. Kan noen sende henne et eksemplar av Norges Lover? Og linken til Den Nasjonale Forening Mot Orddeling (Særskriving) på Facebook?

 

Er det lov å bli litt oppgitt når AB skriker opp om at alle skriver så stygge ting, men lar kommentarfeltet være fullt av dritt? Eksempel: Førbainnade mægge som sitt i sett skinnhællie hus å trur di e fan te kjærringe!!😡

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke misunnelig på noen som ikke ser sin rolle i relasjoner som har gått galt, lært av det og gått videre, jeg er ikke misunnelig på noen som må være offeret uansett hva som skjer, fordi det er sånn hun tror man kommer opp og frem, er absolutt ikke misunnelig på noen som velger å bruke ungene sine og sitt innerste privatliv for å skaffe seg beundring og oppmerksomhet. Hun skulle vært på avrusing fra sosiale media og bloggen så hun fikk skikk på seg selv og lærte å bekrefte seg selv, fått seg litt selvrespekt. Det livet hun lever er ingenting å misunne, aldri kunne ta et oppgjør eller møte kritikk uten å rulle sammen og bli offeret. Bare man synes nok synd i Anne Brith så klarer hun seg, da er alt bra. Det er sorgfullt og helt jævlig å tenke på familien hennes som må stå midt i dette. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bue skrev:

Ser at ei etterlyser et lov verk som stopper folk fra å kunne ytre seg på en slik måte på nett. Kan noen sende henne et eksemplar av Norges Lover? Og linken til Den Nasjonale Forening Mot Orddeling (Særskriving) på Facebook?

 

Er det lov å bli litt oppgitt når AB skriker opp om at alle skriver så stygge ting, men lar kommentarfeltet være fullt av dritt? Eksempel: Førbainnade mægge som sitt i sett skinnhællie hus å trur di e fan te kjærringe!!😡

 

Man vet motparten er tom for god argumentasjon, når bloggeren må dra offerkortet så til de grader. Da er det forbi "bevis på hets", men mer synsing og A-innlegg som dette (Som treffer leser rett i hjertet?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for krenkende utsagn, spekulasjoner, persondebatt, brukerdebatt, tekst med opphavsrett og avsporinger.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster her også det som ble postet i tråden om BOTB:

Jeg har fulgt BOTB fra første stund. Det var bare så etterlengtet med en slik kritisk blogg etter å ha sett hvordan bloggerne kunne ture fram med juks og fanteri i mange år - helt uimotsagt. Jeg er stor fan.

Nå føler jeg at Adina, Engen og de andre som har stått frem med dokumentasjon, blir kastet under bussen.

Kanskje avtalen var at AB helhjertet skulle be om unnskyldning til de hun har forbrutt seg mot? For første gang legge seg flat og innrømme løgn og lovbrudd mot de hun har hetset, hengt ut og anmeldt på feil grunnlag?

Hun får sikkert kritikk og hets fra flere. Men her er det snakk om kritikken hun har fått som er dokumentert. Uthengning og løgner hun har begått helt bevisst for å redde sitt eget skinn.

Kan aldri tenke med Adina eller Engen og flere er fornøyd med AB sitt siste innlegg. Hun prøver som alltid å ro seg unna vanskeligheter hun selv har forårsaket, ved å sette seg i offerrollen.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, marie_82 skrev:

Hva har historien om krisesenter osv med Adina og BOTB å gjøre, sånn bortsett fra å legge seg i fosterstilling for å slippe å stå til ansvar for noen ting? Dette er så kaldt, kynisk, utspekulert og manipulerende at jeg mangler ord. 

100% enig! 

Så og si alle voksne mennesker har opplevd noe forferdelig i livet, antagelig også Adina og de AB har hengt ut på bloggen mm, men de bruker ikke sine historier i denne sammenhengen. Nettopp fordi det ikke passer seg! 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...