Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Yann skrev:
 

Seriøse medier skjermer de fire barna. Og det er veldig klokt. Det er helt i tråd med «Vær varsom plakaten» til PFU ( Pessens faglige utvalg)

Seriøse medier kommer nok til å ta tak i bloggere som driver uetisk, det er jeg sikker på, men ikke før de har forstått hvor ille det faktisk står til i Blogglandia. Foreløpig har bloggerne fått flyte relativt fritt under radaren, med unntak av noen anmerkninger og advarsler vedrørende dårlig annonsemerking, og en enkelt bot på grunn av juks. Det er flere som jukser, og det er mange som eksponerer egne barn til det ekstreme, AB intet unntak i så måte. Når det gjelder de sakene som har kommet frem i BOTB, er det så ille at jeg blir målløs. Hvis den type adferd skal få lov til å fortsette uten at det blir satt en stopper for det, har vi fått en type aktører i SoMe/Bloggverden som i prinsipp kan gjøre akkurat hva de vil, fordi det de gjør ikke er graverende nok til at det blir anmeldt.

Hvis vi skal snakke VVP, hvorfor må ikke Bloggere signere på den?

Bare lurer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BOTB  og KG  blir vel heller ikke regnet som de mest seriøse kildene? Mye blir vel regnet som sladder, og pressen tar det ikke seriøst nok til å lage noen sak ut av det. De må ha mer å gå på ?  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lana01 skrev:
 

BOTB  og KG  blir vel heller ikke regnet som de mest seriøse kildene? Mye blir vel regnet som sladder, og pressen tar det ikke seriøst nok til å lage noen sak ut av det. De må ha mer å gå på ?  

Hvis media velger å skrive om det som er tatt opp den siste tiden, da kan vi med andre ord gå ut for at de anser BOTB og KG som seriøs? Vi får vente å se da.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Asti skrev:
 

Hvis media velger å skrive om det som er tatt opp den siste tiden, da kan vi med andre ord gå ut for at de anser BOTB og KG som seriøs. Vi får vente å se da.

Ja og kommer det en anmeldelse  blir det vel garantert skrevet noe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lana01 skrev:
 

BOTB  og KG  blir vel heller ikke regnet som de mest seriøse kildene? Mye blir vel regnet som sladder, og pressen tar det ikke seriøst nok til å lage noen sak ut av det. De må ha mer å gå på ?  

Det som avgjør er vel om ting kan dokumenteres ordentlig, og kan det det så er "KG" og "BOTB" vel så seriøse kilder som andre. Jeg velger å tro at de aller fleste journalister tar jobben sin på alvor og ikke avfeier noe som ren sladder utelukkende basert på hvilken retning henvendelsen kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fvonk skrev:
 

Det som avgjør er vel om ting kan dokumenteres ordentlig, og kan det det så er "KG" og "BOTB" vel så seriøse kilder som andre. Jeg velger å tro at de aller fleste journalister tar jobben sin på alvor og ikke avfeier noe som ren sladder utelukkende basert på hvilken retning henvendelsen kommer fra.

Det kommer vel an på hva de vil bruke tid på å sjekke nærmere, og hva de mener  er graverende  nok De trenger vel også mer fra begge sider av saken for å lage en sak, og at folk evnt stiller opp  til intervju 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lana01 skrev:
 

Ja og kommer det en anmeldelse  blir det vel garantert skrevet noe

Om AB anmelder og media vil skrive om det, så har de det gjelder imøtegåelsesrett. Med andre ord vil saken da bli belyst fra begge parter. Og hittil er det kun BOTB som har dokumentert påstandene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lana01 skrev:
 

Det kommer vel an på hva de vil bruke tid på å sjekke nærmere, og hva de mener  er graverende  nok De trenger vel også mer fra begge sider av saken for å lage en sak, og at folk evnt stiller opp  til intervju 

Tipper vilt: ABD stiller ikke opp. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lana01 skrev:
 

Det kommer vel an på hva de vil bruke tid på å sjekke nærmere, og hva de mener  er graverende  nok De trenger vel også mer fra begge sider av saken for å lage en sak, og at folk evnt stiller opp  til intervju 

Jeg tenker at de kan velge å bruke tid på andre ting i stedet uten at det nødvendigvis betyr at tips og henvendelser som måtte komme fra de nevnte kildene har blitt avfeid som sladder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mnjah skrev:
 

Når ble KG underlagt vær varsom-plakaten, egentlig?

Har de ikke vært det hele tiden, da? Forumet er en del av klikk.no som er underlagt VVP - tror det betyr at forumet automatisk er underlagt den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kommer til å se en mer forsiktig AB , synes et viktig mål er oppnådd , nå som hun ikke har solgt barna på en stund . Kanskje hun også har skjønt at hun ikke kan true noen til stillhet , hjelper ikke om engasjerer hacker . Moderert seg med snakk om fantastiske tilbud om jobber og tror kanskje utklippet av villaen til 13 millioner er fjernet fra veggen . Kanskje hun snart tåler litt kritikk uten å blokkere alle som ikke sender hjerter og hyllest også .

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mnjah skrev:
 

Når ble KG underlagt vær varsom-plakaten, egentlig?

Når moderatorene får et rart innfall. Den er vel ment for journalister ikke en debbatant på forum

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Lana01 skrev:
 

BOTB  og KG  blir vel heller ikke regnet som de mest seriøse kildene? Mye blir vel regnet som sladder, og pressen tar det ikke seriøst nok til å lage noen sak ut av det. De må ha mer å gå på ?  

Jeg skjønner ikke hva du mener med at KG og BOTB ikke er seriøst. Det er ikke nettstedene det dreier seg om, men menneskene bak. BOTB har beskrevet hendelser og offentliggjort dokumentasjonen, mens ABD ikke har dokumentert noe som helst, men tvert om slettet blogginnlegg(ene?) hvor hun omtalte (påstått) hets og sjikane.

Personlig tenker jeg at BOTB er mer etterrettelig enn ABD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Berga skrev:
 

Jeg skjønner ikke hva du mener med at KG og BOTB ikke er seriøst. Det er ikke nettstedene det dreier seg om, men menneskene bak. BOTB har beskrevet hendelser og offentliggjort dokumentasjonen, mens ABD ikke har dokumentert noe som helst, men tvert om slettet blogginnlegg(ene?) hvor hun omtalte (påstått) hets og sjikane.

Personlig tenker jeg at BOTB er mer etterrettelig enn ABD. 

Nå kjenner jeg ikke nok til om hvem som evnt har kontaktet pressen osv. ,, men hvis man viser til kilder hentet fra KG  og BOTB  vil jeg tro at det kan bli avist som useriøst.. bare en tanke. var ikke mer en det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Fvonk skrev:
 

Forumet kan kanskje sammenlignes med kommentarfeltet under en nettavisartikkel?

Enig. Det innebærer at det kan gå ganske friskt for seg før det gripes inn. Det er likevel litt merkelig at tråder om ABD modereres på en helt annen og strengere måte enn andre, her i Rampelyset. 

Jeg lurer også på hvordan VVP håndheves i de andre rommene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
5 minutter siden, Lkk skrev:
 

Jeg tror vi kommer til å se en mer forsiktig AB , synes et viktig mål er oppnådd , nå som hun ikke har solgt barna på en stund . Kanskje hun også har skjønt at hun ikke kan true noen til stillhet , hjelper ikke om engasjerer hacker . Moderert seg med snakk om fantastiske tilbud om jobber og tror kanskje utklippet av villaen til 13 millioner er fjernet fra veggen . Kanskje hun snart tåler litt kritikk uten å blokkere alle som ikke sender hjerter og hyllest også .

Jeg tror (håper) også det.

Det er langt mellom blogginnleggene, men så har hun da også sagt at bloggen kun skal utgjøre 25% av hennes virksomhet framover. Så kanskje er det det vi ser nå? Eller er hun preget av den siste tidens hendelser? Umulig å si.

Legger imidlertid merke til at hun unner seg en ørliten clickbait på FB, der hun presenterer innlegget "Hello November" med: "Litt om det som skjer ❤️". Kanskje noen trodde hun skulle skrive om det som virkelig skjer, og det mange vil ha noen svar på. Men nei. Oktober gikk fort, og det ble både bollebaking og omgangssyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Jeg forstår ikke hvorfor media skulle være redd AB uansett hvor uforutsigbar hun er? Hun er jo bare en sint, liten chihuahua.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lana01 skrev:
 

Nå kjenner jeg ikke nok til om hvem som evnt har kontaktet pressen osv. ,, men hvis man viser til kilder hentet fra KG  og BOTB  vil jeg tro at det kan bli avist som useriøst.. bare en tanke. var ikke mer en det. 

Tja. De kildene som blir lenket til her i dette forumet er jo konkrete nok. Man behøver ikke gå veien om KG for å vise til de eksisterende kildene, dersom man tipser pressen om overtramp. Jeg tror heller det er avisene som har vært litt blåøyde og ikke villet se på hva som egentlig foregår i bloggverden, bortsett fra at Anna Rasmussen får gjennomgå https://www.vg.no/rampelys/i/7lvkQo/anna-rasmussen-i-kakebraak-broet-blogg-kontrakt?utm_content=row-2&utm_source=vgfront

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...