Jump to content
Guest Samme

Anne Brith Davidsen

Recommended Posts

Revenge o'Cavatina
Posted (edited)
7 timer siden, Finlay skrev:

Nesten litt rart at Anne Brith, som faktisk jobbet som flyvertinne i FLERE ÅR ikke håndterte sine egne kursdeltakere på en mer forståelsesfull måte.

Med bakgrunn i et så servicepreget yrke, der man må være ansvarsbevisst, serviceorientert, ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, bevare roen i enhver situasjon,  ja i det hele tatt - være egnet.

ABIPene var en gjeng motiverte, voksne kvinner, som sannsynligvis var betydelig lettere å ha med å gjøre enn fulle og krevende flypassasjerer.

https://www.kk.no/underholdning/dette-gjorde-bloggerne-for-bloggsuksessen/69409960

Jeg er ikke så sikker på at det som er oppgitt til KK er reellt. Det samsvarer ikke med hva hun selv har oppgitt på den offentlige CV'en sin.

Edited by Revenge o'Cavatina

Fortsetter under...

minister-mio
På 11.8.2020 den 19.01, Lopploella skrev:

Nå har jeg hørt den podcasten, fordelt på noen turer til og fra jobb, pluss en vaskerunde i huset. Det er jo så en ikke tror sine egne ører. Og jeg er igrunnen bare glad for at ørene mine fortsatt fungerer, etter en uendelig dose av skrallende latter og hyling og gullkorn på engelsk. 

Du skulle tatt en shot hver gang hun dama ropte "exactly!"

Justlooking
3 minutter siden, Aidensfield skrev:

Kjære KK... Ikke skriv at hun er konditor.. For det er hun ikke. 

Det har jo alltid vist seg at media refererer det som blir sagt til enhver tid, og bryr seg ikke eller sjekker om det stemmer eller ikke. På den måten kommer influencerne/bloggerne og deres like unna med det meste. 😊

Annonse

Skrottefar
6 minutter siden, Finlay skrev:

Media refererer det influencerne sier. De kan sludre i vei om hva som helst, og journalisten sluker det med agn, søkke og snøre.

Dagen etter kommer artikler om at tidligere flyvertinne og konditor Anne Briths føflekk ble diskutert på "et forum" i 8 år, at journalistutdannede Caroline Berg Eriksen skjermer barna, og at feministen Sophie Elise er et viktig forbilde, og en høyst nødvendig samfunnsdebattant. 

Ja, det er så utrolig at disse journalistene tar alt for god fisk og bare skriver ned hva disse noksagtene klarer å lire ut av seg uten å i det hele tatt bedrive litt god gammeldags research......hadde jeg vært journalist og skrevet om disse så hadde ordlyden og innhold vært noe helt annet, men tvilsomt om en redaktør hadde turt å sette det på trykk, er kanskje ikke så gøy med en skrikende AB på tlf. x antall ganger i døgnet når hun ikke liker hva som blir publisert 🤣

Gisse

3 timer siden, Aidensfield skrev:

Kjære KK... Ikke skriv at hun er konditor.. For det er hun ikke. 

Er konditor en beskyttet tittel? Trodde ikke det? 

Stargaze
1 time siden, Flettfrid skrev:

Konditof er vel en yrkesfaglig utdannelse, med fagbrev når utdannelsen er bestått. 

AB er en hobbybaker.

Hun legger jo alltid på litt ekstra. Så da må hun vel pynte på cven da. Det er absolutt ikke bra.

Gisse
1 time siden, Flettfrid skrev:

Konditof er vel en yrkesfaglig utdannelse, med fagbrev når utdannelsen er bestått. 

AB er en hobbybaker.

Jeg skal ikke være påståelig, men med tanke på at yrkestitler som ingeniør, lærer, frisør, arkitekt osv ikke er beskyttede titler så trodde jeg ikke konditor var det heller 😅

https://trd.by/wtf/2017/07/03/Hvem-som-helst-kan-kalle-seg-jurist-14968840.ece

Stargaze
2 minutter siden, Gisse skrev:

Jeg skal ikke være påståelig, men med tanke på at yrkestitler som ingeniør, lærer, frisør, arkitekt osv ikke er beskyttede titler så trodde jeg ikke konditor var det heller 😅

https://trd.by/wtf/2017/07/03/Hvem-som-helst-kan-kalle-seg-jurist-14968840.ece

Konditor står jo ikke på denne listen over ubeskyttede fagtitler. Det gjør derimot baker. Så konditor er nok beskyttet.

Annonse

FotbaIlflua
På 13.8.2020 den 21.27, minister-mio skrev:

Du skulle tatt en shot hver gang hun dama ropte "exactly!"

Om man ønsker en kjapp alkoholforgiftning kan man ta en shot hver gang hun sier "liksom". Tipper man har oppnådd målet innen 1 minutt...

minister-mio
55 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Om man ønsker en kjapp alkoholforgiftning kan man ta en shot hver gang hun sier "liksom". Tipper man har oppnådd målet innen 1 minutt...

En gang sa hun "liksom, liksom"

Aidensfield
Posted (edited)
På 15.8.2020 den 1.00, Gisse skrev:

Er konditor en beskyttet tittel? Trodde ikke det? 

ett menneske må jo ha ett fagbrev/svennebrev før man sier at de er utdannet konditor. Eller andre yrker..  Vi sier jo ikke at en person er lege før all utdannelse er utført og de har papirer på at de er lege

Edited by Aidensfield

tranedatter

Lege er jo beskyttet tittel.

ABD er ikke den første bloggeren som smykker seg med den tittelen de ønsker. Caroline Berg Eriksen har jo lenge skrevet publisher og journalist på instagram (tatt bort nå) og på  facebook står det designer og entrepenør.  ;)