Gå til innhold

«Asperger er et talent, ikke en sykdom»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem sa at aspergere ikke har ironi?

http://mannogsamfunn.no/kultur/asperger-er-et-talent-ikke-en-sykdom

Jeg har fått diagnosen asperger. Men jeg er stolt av det. Asperger er et talent, ikke en sykdom. Alle mennesker må være forskjellige, fordi samfunnet krever forskjellige arbeidsoppgaver utført.

Du vet jo Gud, siden det er du som har skapt det: Asperger er en elite-diagnose og en geni-diagnose. De som har formet og dominert verdenshistorien er aspergerne. Å ha asperger innebærer bl.a. å ha høyere IQ enn gjennomsnittet. Husk det du unge asperger med lav selvtillit.

Med sine superkrefter og evner til dyp konsentrasjon og sosial isolasjon over lang tid, smir aspergerne nøkler som åpner ukjente dører, inn mot fargesterke horisonter. Slik at andre kan dra nytte av det man gjør. Man er nyttig for verden. Husk det du unge asperger med lav selvtillit.

Aspergerne har dominert over verdenshistorien. Aspergerne er de som «de normale» barna må lære om på skolen. Dere som har anlegg for konspirasjonsteorier, og dere nynazister som er redde for jødenes makt over verden: Det er på tide at dere blir redde for aspergerne. Bøøh!

Anonymkode: c4d66...9e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sa at aspergere ikke har ironi?

http://mannogsamfunn.no/kultur/asperger-er-et-talent-ikke-en-sykdom

Jeg har fått diagnosen asperger. Men jeg er stolt av det. Asperger er et talent, ikke en sykdom. Alle mennesker må være forskjellige, fordi samfunnet krever forskjellige arbeidsoppgaver utført.

Du vet jo Gud, siden det er du som har skapt det: Asperger er en elite-diagnose og en geni-diagnose. De som har formet og dominert verdenshistorien er aspergerne. Å ha asperger innebærer bl.a. å ha høyere IQ enn gjennomsnittet. Husk det du unge asperger med lav selvtillit.

Med sine superkrefter og evner til dyp konsentrasjon og sosial isolasjon over lang tid, smir aspergerne nøkler som åpner ukjente dører, inn mot fargesterke horisonter. Slik at andre kan dra nytte av det man gjør. Man er nyttig for verden. Husk det du unge asperger med lav selvtillit.

Aspergerne har dominert over verdenshistorien. Aspergerne er de som «de normale» barna må lære om på skolen. Dere som har anlegg for konspirasjonsteorier, og dere nynazister som er redde for jødenes makt over verden: Det er på tide at dere blir redde for aspergerne. Bøøh!

Anonymkode: c4d66...9e3

😂 😂 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro greie. 

Dumt alle jeg kjenner med aspergere er jevnt over mindre kapable til å fungere i samfunnet.. 

De kunne vært en ressurs.. 

Anonymkode: b97a6...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moro greie. 

Dumt alle jeg kjenner med aspergere er jevnt over mindre kapable til å fungere i samfunnet.. 

De kunne vært en ressurs.. 

Anonymkode: b97a6...bf7

Dessverre er det sånn. Det er vel og fordi de hele tiden skal puttes i A4 boksen, fra de er små barn. Og de fleste med asberger får ikke diagnosen før de er i tenårene, eller voksne. Da er det jo for sent. Man skulle vist det fra de startet på skolen, så man kunne tilrettelagt på en helt annen måte for de. For de blir jo gradvis ødelagt litt mer for hvert år, som de får krav om å oppføre seg som alle de andre. Og tilrettelegging for de med Asberger er heller ikke bra nok. 

Jeg er selv mor til en gutt, som nå utredes for denne diagnosen, en helt fantastisk gutt med masse potensiale, mens skolen dreper dette potensialet, sakte men sikkert. 

Anonymkode: 101e0...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sa at aspergere ikke har ironi?

http://mannogsamfunn.no/kultur/asperger-er-et-talent-ikke-en-sykdom

Jeg har fått diagnosen asperger. Men jeg er stolt av det. Asperger er et talent, ikke en sykdom. Alle mennesker må være forskjellige, fordi samfunnet krever forskjellige arbeidsoppgaver utført.

Du vet jo Gud, siden det er du som har skapt det: Asperger er en elite-diagnose og en geni-diagnose. De som har formet og dominert verdenshistorien er aspergerne. Å ha asperger innebærer bl.a. å ha høyere IQ enn gjennomsnittet. Husk det du unge asperger med lav selvtillit.

Med sine superkrefter og evner til dyp konsentrasjon og sosial isolasjon over lang tid, smir aspergerne nøkler som åpner ukjente dører, inn mot fargesterke horisonter. Slik at andre kan dra nytte av det man gjør. Man er nyttig for verden. Husk det du unge asperger med lav selvtillit.

Aspergerne har dominert over verdenshistorien. Aspergerne er de som «de normale» barna må lære om på skolen. Dere som har anlegg for konspirasjonsteorier, og dere nynazister som er redde for jødenes makt over verden: Det er på tide at dere blir redde for aspergerne. Bøøh!

Anonymkode: c4d66...9e3

Tja, fullt så enkelt er det nok ikke, men bra at du har selvtilliten i orden. Kun et svært snevert antall autister/aspergere har høyere IQ enn gjennomsnittet i befolkningen; disse kalles Savanter. Ellers trenger de fleste av dem hjelp for å klare seg i hverdagen... 

Anonymkode: 7a0ef...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ellers trenger de fleste av dem hjelp for å klare seg i hverdagen... 

Anonymkode: 7a0ef...c8c

Det stemmer ikke.

Anonymkode: c4d66...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror man blir plassert i bås mye fordi samfunnet vårt er bygd opp rundt ekstroverte. Vi er sosiale dyr, men i varierende grad. I jobbannonser vil de ha "ekstroverte, fremoverlente, de som er glade i team work". Alt en "syk" ikke har. Men man fungerer på sitt vis likevel. Bare ikke like godt i det "påtrengende" samfunnet.

Mange av de store tenkerne har hatt behov for tid og rom for å få være kreativ i fred. Å bli bombardert i hverdagen er slitsomt!

Anonymkode: e625e...020

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror variasjoner på personlighet er en god ting i samfunnet. Ser ikke bort fra at ulike diagnoser har sin årsak fra naturens side. 

Psykopater var/er sikkert nødvendige i krigssituasjoner. 

Adhd folk hopper gjerne på nye ideer (andre må gjerne fullføre, men de er iverksetter). 

Asbergere har fullt fokus på sine felt. 

Nå skal vi liksom passe i en eneste form, men tror ikke naturen er så uklok at den har skapt slike ulike variasjoner uten årsaker. 

 

Anonymkode: 3cbc7...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Jeg tror variasjoner på personlighet er en god ting i samfunnet. Ser ikke bort fra at ulike diagnoser har sin årsak fra naturens side. 

Psykopater var/er sikkert nødvendige i krigssituasjoner. 

Adhd folk hopper gjerne på nye ideer (andre må gjerne fullføre, men de er iverksetter). 

Asbergere har fullt fokus på sine felt. 

Nå skal vi liksom passe i en eneste form, men tror ikke naturen er så uklok at den har skapt slike ulike variasjoner uten årsaker. 

 

Anonymkode: 3cbc7...409

Dette har jeg hørt noen si faktisk. 

Men hvorfor er naturen så uklok at den ikke lar velstående foreldre få barn? Mens dumme uutdannede folk blir gravide på fylla?

Anonymkode: 4d857...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg hørt noen si faktisk. 

Men hvorfor er naturen så uklok at den ikke lar velstående foreldre få barn? Mens dumme uutdannede folk blir gravide på fylla?

Anonymkode: 4d857...99b

Fordi naturen ikke har kontroll på hvem som knuller uten kondom antar jeg. Eller på at velstående venter med å få barn til eggene er dårlige, fordi de skal ha det økonomiske på plass først. 

Dette er ikke variasjoner naturen har skapt, dette er valg. 

Anonymkode: 3cbc7...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere sagt, at om det ikke var for aspergere, så hadde vi mennesker fortsatt bodd i huler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg hørt noen si faktisk. 

Men hvorfor er naturen så uklok at den ikke lar velstående foreldre få barn? Mens dumme uutdannede folk blir gravide på fylla?

Anonymkode: 4d857...99b

Dette er plottet til Idiocracy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det sånn. Det er vel og fordi de hele tiden skal puttes i A4 boksen, fra de er små barn. Og de fleste med asberger får ikke diagnosen før de er i tenårene, eller voksne. Da er det jo for sent. Man skulle vist det fra de startet på skolen, så man kunne tilrettelagt på en helt annen måte for de. For de blir jo gradvis ødelagt litt mer for hvert år, som de får krav om å oppføre seg som alle de andre. Og tilrettelegging for de med Asberger er heller ikke bra nok. 

Jeg er selv mor til en gutt, som nå utredes for denne diagnosen, en helt fantastisk gutt med masse potensiale, mens skolen dreper dette potensialet, sakte men sikkert. 

Anonymkode: 101e0...43d

Talentløs hjerne synes jeg. Som ikke klarer å pssse inn. Har selv diagnosen og har ingenting å være stolt over, bare flau.

Anonymkode: 4d857...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi naturen ikke har kontroll på hvem som knuller uten kondom antar jeg. Eller på at velstående venter med å få barn til eggene er dårlige, fordi de skal ha det økonomiske på plass først.

Akkurat slik er det, som denne dokumentaren også viser:

 

 

Anonymkode: c4d66...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...