Gå til innhold

Tok minibotox i ansiktet og kan ikke smile ordentlig nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok det rundt ved munnen og øynene for å fikse skrukkete hud, men nå ser jeg helt amøbe ut når skal smile for fullt. Vet det går ut om noen mnd, men det føles som evighet nå. Er det noe annet å gjøre enn å vente? 

Om du er i mot botox og annet - ok, fint gå å flagg det i et tog et sted og ikke i denne tråden.

Anonymkode: d8127...460

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri tatt botox, men er det ikke sånn at Botox lammer muskler i ansiktet da?

Anonymkode: c9a9e...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, stemmer det. Men man kan ta så lite at det ikke skal gå utover muskler på denne måten. Han som satt det tok nok for høy dose😕

Anonymkode: d8127...460

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du tok det? 

Er det mest munnen eller øynene som ser ille ut? 

Jeg har tatt botox rundt øynene (kråketærne), og øynene smiler ikke like mye som før. Vet ikke om andre legger merke til det. 

Anonymkode: 7814f...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har aldri tatt rundt munnen. Men min erfaring er at det er sterkest de dagene det kikker inn. Og så roer det seg litt. Og så tar andre muskler over slik at du har mimikk. Jeg tar også minidose, men i pannen og rundt øynene. Gjort det i mange år og til tross for det så synes jeg jeg ser dust ut de første dagene det slår inn. Og så blir det fint😊

 

Anonymkode: c14a0...37a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lenge siden du tok det? 

Er det mest munnen eller øynene som ser ille ut? 

Jeg har tatt botox rundt øynene (kråketærne), og øynene smiler ikke like mye som før. Vet ikke om andre legger merke til det. 

Anonymkode: 7814f...829

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Jeg har aldri tatt rundt munnen. Men min erfaring er at det er sterkest de dagene det kikker inn. Og så roer det seg litt. Og så tar andre muskler over slik at du har mimikk. Jeg tar også minidose, men i pannen og rundt øynene. Gjort det i mange år og til tross for det så synes jeg jeg ser dust ut de første dagene det slår inn. Og så blir det fint😊

 

Anonymkode: c14a0...37a

Tusen takk for ordentlige og seriøse svar!🥰

Svarer begge her:

Tok det for 3 uker siden og denne uka her jeg har merka at det har kikka inn for fullt 😕 Så da blir det vel slik som dette fram til det går ut? Hjeeelp.  

Munnen stopper liksom opp på et punkt, så merker at den ikke trekker ikke langt som tidligere. Får bare til vanlig høflig smil;) om jeg skal le eller smile for fullt ser det helt merkelig ut. Øynene smiler vel ikke så mye de heller, nei. 

Anonymkode: d8127...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Tusen takk for ordentlige og seriøse svar!🥰

Svarer begge her:

Tok det for 3 uker siden og denne uka her jeg har merka at det har kikka inn for fullt 😕 Så da blir det vel slik som dette fram til det går ut? Hjeeelp.  

Munnen stopper liksom opp på et punkt, så merker at den ikke trekker ikke langt som tidligere. Får bare til vanlig høflig smil;) om jeg skal le eller smile for fullt ser det helt merkelig ut. Øynene smiler vel ikke så mye de heller, nei. 

Anonymkode: d8127...460

Hvor rundt munnen tok du? På sidene eller over?

Dette er første gangen jeg har botox, har hatt det i 4 uker nå. Merker ingen endring så langt, altså virkningen er den samme siden første uka. Såvidt jeg kan se. Men jeg kommer til å fortsette med det. Har fortsatt rynker under øynene når jeg smiler, så jeg ser ikke helt frozen ut. 

Men tror ikke det er noe annet å gjøre enn å vente dessverre. Leste et sted at de som trener mye metaboliserer botoxen raskere, men vet ikke om dette stemmer.  Du kan jo prøve å løpe noen timer hver dag🤪

Anonymkode: 7814f...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, botox rundt munnen?  Botox lammer, hva annet hadde du forventet??

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SupaWoman skrev:

Altså, botox rundt munnen?  Botox lammer, hva annet hadde du forventet??

? Hva er dette for et svar? Har du kunnskap om det jeg spør om i det hele tatt? Og hvordan mener du svaret ditt skal hjelpe meg? 

Anonymkode: d8127...460

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor rundt munnen tok du? På sidene eller over?

Dette er første gangen jeg har botox, har hatt det i 4 uker nå. Merker ingen endring så langt, altså virkningen er den samme siden første uka. Såvidt jeg kan se. Men jeg kommer til å fortsette med det. Har fortsatt rynker under øynene når jeg smiler, så jeg ser ikke helt frozen ut. 

Men tror ikke det er noe annet å gjøre enn å vente dessverre. Leste et sted at de som trener mye metaboliserer botoxen raskere, men vet ikke om dette stemmer.  Du kan jo prøve å løpe noen timer hver dag🤪

Anonymkode: 7814f...829

Husker ikke helt, men jeg ville bli kvitt "crepey"(kreppa er det vel på norsk?) hud som syntes på kinnene og nærme munnen. Og ved øynene. Så ikke over munnen, mer på sidene mot kinnene. Haha, klønete forklart. 

Hahaha, er det sant? Jaja, da er det bare å hive på seg treningsklærne som ligger og støver ett eller annet sted 😅

Anonymkode: d8127...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Tusen takk for ordentlige og seriøse svar!🥰

Svarer begge her:

Tok det for 3 uker siden og denne uka her jeg har merka at det har kikka inn for fullt 😕 Så da blir det vel slik som dette fram til det går ut? Hjeeelp.  

Munnen stopper liksom opp på et punkt, så merker at den ikke trekker ikke langt som tidligere. Får bare til vanlig høflig smil;) om jeg skal le eller smile for fullt ser det helt merkelig ut. Øynene smiler vel ikke så mye de heller, nei. 

Anonymkode: d8127...460

Det er «verst» 2-4 uker etter du gjorde det. Jeg har tatt i mange år (panne og sinnarynke), og det blir fort bedre altså.  Og du har nok fått litt for mye. Men det går over ganske snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Oda Sofie skrev:

Det er «verst» 2-4 uker etter du gjorde det. Jeg har tatt i mange år (panne og sinnarynke), og det blir fort bedre altså.  Og du har nok fått litt for mye. Men det går over ganske snart. 

Tusen takk😘

Anonymkode: d8127...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

? Hva er dette for et svar? Har du kunnskap om det jeg spør om i det hele tatt? Og hvordan mener du svaret ditt skal hjelpe meg? 

Anonymkode: d8127...460

Det bare forundrer meg at du ikke ser konsekvensene med å putte nervegift som lammer rundt munnen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt botox i overleppen pga rynker, sliter litt med å plystre i begynnelsen etter det slår inn, så går det greit. 

Til TS, det går seg til. Og det er nok helst bare du selv som ser det! Men om du skal gjøre det igjen, bruk samme behandler og fortell hva som skjedde, slik at behandler kan sette litt mindre. 

Anonymkode: 90d08...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om andre legger merke til det. 

Anonymkode: 7814f...829

Det gjør de nok mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SupaWoman skrev:

Det bare forundrer meg at du ikke ser konsekvensene med å putte nervegift som lammer rundt munnen. 

Det som forundrer meg er din manglende logiske sans. Les HI på nytt. Og så kan du kanskje anta at jeg spurte behandler om dette. Og igjen, jeg har ikke bruk for pekefingeren din. 

 

43 minutter siden, Mass skrev:

Det gjør de nok mest sannsynlig.

Hva skal jeg med dette svaret?

Anonymkode: d8127...460

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt botox i overleppen pga rynker, sliter litt med å plystre i begynnelsen etter det slår inn, så går det greit. 

Til TS, det går seg til. Og det er nok helst bare du selv som ser det! Men om du skal gjøre det igjen, bruk samme behandler og fortell hva som skjedde, slik at behandler kan sette litt mindre. 

Anonymkode: 90d08...6fd

Takk for svar og godt tips🥰

Anonymkode: d8127...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele hensikten men Botox er å lamme muskler for å slette ut rynker som musklene lager. Tar du Botox rundt munnen, vil musklene rundt munnen lammes. I hvilken grad er umulig å forutse, selv om det kalles «mini». Jeg skjønner ikke helt hva du hadde sett for deg?

Anonymkode: a242d...275

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at muskler som ikke brukes, blir tynnere og svakere. Fortsetter du med behandlingen, vil nok det kosmetiske resultatet bli bra siden musklene gradvis svinner hen, men du vil ikke kunne bruke ansiktsmusklene som før.

Anonymkode: a242d...275

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok det rundt ved munnen og øynene for å fikse skrukkete hud, men nå ser jeg helt amøbe ut når skal smile for fullt. Vet det går ut om noen mnd, men det føles som evighet nå. Er det noe annet å gjøre enn å vente? 

Om du er i mot botox og annet - ok, fint gå å flagg det i et tog et sted og ikke i denne tråden.

Anonymkode: d8127...460

Hadde du undersøkt på forhånd om dette med hva det ville gjøre med smilet? Se denne tråd så ser du hvor ødelagt smiene blir.

 

Anonymkode: 9ee53...75b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...