Gå til innhold

Christa (24): - Jeg ble bedt om å kle på meg eller forlate Sørenga


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, hind skrev:

Det er litt artig og rart at folk er blitt så bluferdige i Europa. For et par tiår siden gikk alle toppløse på stranda, både menn og kvinner, men nå får damene beskjed om å kle på seg eller pelle seg hjem. Hva skjedde??

Folk vil påstå at det er på grunn av islam, men sannheten er at det er amerikansk innflytelse som er grunnen.

Anonymkode: 5e664...d6d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, miss summers skrev:

Jeg syns ikke toppløst er innafor lenger. Uten at jeg kan peke på hvorfor.... på stranda kanskje, men Sørenga er boliger og restauranter. Det passer ikke. 

Det idiotiske er at det er brystvorta som er FY.  Man kan gå i en minimal bikinitopp men med en gang en vorte syns blir det ramaskrik.  Fatter ikke greia. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk vil påstå at det er på grunn av islam, men sannheten er at det er amerikansk innflytelse som er grunnen.

Anonymkode: 5e664...d6d

Ja, det stemmer kanskje. De tåler jo selv død og lemlestelse bedre enn å se en halv pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hind skrev:

Det er litt artig og rart at folk er blitt så bluferdige i Europa. For et par tiår siden gikk alle toppløse på stranda, både menn og kvinner, men nå får damene beskjed om å kle på seg eller pelle seg hjem. Hva skjedde??

Vi har ikke det, nå viser jo kvinner hele rævva på stranda, og man kan se rett hjem til alle de som bare MÅ bøye seg hele tiden eller ligge på alle fire på stranda.  Jeg trenger ikke se opp i rævva på folk.  Pupper har blitt bytta ut med ræv!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SupaWoman said:

Vi har ikke det, nå viser jo kvinner hele rævva på stranda, og man kan se rett hjem til alle de som bare MÅ bøye seg hele tiden eller ligge på alle fire på stranda.  Jeg trenger ikke se opp i rævva på folk.  Pupper har blitt bytta ut med ræv!

Lenge siden jeg har vært på stranden, skjønner jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -lykke- skrev:

Jeg ville selv ikke gått toppløs på stranda eller lignende steder. Men jeg synes alle skal stå fritt til å velge dette selv. 

Ifølge tanten og moren min var visst det å gå toppløs på stranda helt normalt før. Ingen som reagerte eller tenkte over det. Tenker som så at dersom noen gjør dette i dag, vil en del reagere (slik vi ser her). Men dersom flere og flere hadde gjort det, ville det nok ikke blitt noe oppstyr rundt det. 

Synes mange er relativt hysteriske til dette med å se kvinners bryster eller brystvorter. Mange som reagerer på å se et ammende bryst for eksempel, dette er jo helt på tryne.

Jeg ville som sagt ikke gått toppløs selv på stranda (tror jeg ville følt meg ukomfortabel). Men jeg skulle gjerne gått med tynne bh-er hele tiden. Har konstant synlige/stive brystvorter, så må stort sett «gjemme» de bort ved å gå med bh-er med tykke innlegg, noe som er veldig ubehagelig. Skjønner egentlig ikke hvorfor samfunnet vårt er så sært i forhold til kvinnelige bryster. Blir jo litt undertrykkende, er nå min mening.

Det var helt normalt før. Så moren min og bestemor toppløs på stranden gjennom hele barndommen. Dette var på 80 tallet. Var ingen som reagerte. Jeg er faktisk litt bekymret for utviklingen. Det virker som om det har en sammenheng med innvandring og hva som er akseptabelt å vise av hud. 

Jeg har bare solt meg toppløs en gang i utlandet, på en strand der veldig mange andre solte seg toppløse. Men den dagen det blir nærmeste forbud mot å sole seg toppløs her hjemme skal jeg av prinsipp møte opp toppløs. Det er ikke kvinner som seksualiserer pupper er det vel? Så hvem bestemmer egentlig at det ikke er greit? 

Anonymkode: fdb40...57c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Monica1968 skrev:

Det var vanlig i en svært begrenset periode, nærmere bestemt på 80 - tallet. Ikke hverken før eller etter har dette vært vanlig. Jeg var voksen på 80 - tallet, og savner definitivt ikke dette. 

Jeg registrerer at flere argumenterer med at kvinner må ha aksept for å være toppløse, ettersom det er godtatt at menn gjør dette. Dette argumentet ser imidlertid bort ifra at kvinners bryster er seksualitet; dette gjelder ikke for menn. Feministene må gjerne mislike dette, men det er et faktum at det er slik. Det er slett ikke sikkert at det kun er sosiale årsaker til denne forskjellen; den kan også være biologisk betinget.

Det er langt ikke betinget! Hadde det vært det hadde kvinner i stammesamfunn vært tildekket. Men der går de med puppa på sleng. Så det er kun kulturelt og endrer seg også med samfunnet. I usa feks er pupper superseksualisert. Nå er rompa den nye seksuelle delen og den tar kanskje over for puppene fremover? Mannen min er født på 70 tallet og for ham er ikke pupper seksualisert i det hele tatt. Han skjønner ikke hvorfor jeg må hoppe i BH-en når han får besøk... men kanskje han er unntaket haha

Anonymkode: fdb40...57c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La kvinner bade seg bed bare bryster og så får man heller slutte å kalle det seksuell trakassering om noen tar på kvinners sine bryster. Skal man ha slutt på seksualiseringen av kvinnebryster så kan det ikke være seksuell trakassering å ta på kvinnebryster. Det må sidestilles med å f.eks ta på magen til en kvinne. 

Anonymkode: 1eb28...992

Spar deg. Dette blir for dumt, og det skjønner til og med du.. 

Anonymkode: 0fc2a...0b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* edit: langt fra biologisk betinget

Anonymkode: fdb40...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, megda skrev:

Tror du menn tenker "vi må seksualisere pupper" også blir det en greie menn tenner på? Om det hadde vært så lett å hacke biologien, så ville vi vel ikke hatt mange homofile menn i verden. 

det er kulturelt. Hvorfor dekker ikke kvinner i stammesamfunn seg til? I noen stammer har mennene futeral. Men i de fleste går de nakne. Du må lese litt om stammesamfunn!

Anonymkode: fdb40...57c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var helt normalt før. Så moren min og bestemor toppløs på stranden gjennom hele barndommen. Dette var på 80 tallet. Var ingen som reagerte. Jeg er faktisk litt bekymret for utviklingen. Det virker som om det har en sammenheng med innvandring og hva som er akseptabelt å vise av hud. 

Jeg har bare solt meg toppløs en gang i utlandet, på en strand der veldig mange andre solte seg toppløse. Men den dagen det blir nærmeste forbud mot å sole seg toppløs her hjemme skal jeg av prinsipp møte opp toppløs. Det er ikke kvinner som seksualiserer pupper er det vel? Så hvem bestemmer egentlig at det ikke er greit? 

Anonymkode: fdb40...57c

Jeg vil vel si at kvinner også er med på å seksualisere puppene. Det er tross alt et område mange ønsker å fremheve. Hadde ikke puppene betydd så mye for mange kvinner, hadde det nok vært en del færre silikonpupper der ute.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

det er kulturelt. Hvorfor dekker ikke kvinner i stammesamfunn seg til? I noen stammer har mennene futeral. Men i de fleste går de nakne. Du må lese litt om stammesamfunn!

Anonymkode: fdb40...57c

Det er kulturet om menn tenner på pupper eller ikke? Selv om kvinner går med brystene synlig i stammesamfunn så betyr jo ikke det at menn ikke tenner på pupper. 

Mulig jeg tar feil her, men jeg har et inntrykk av at de fleste stammesamfunn faktisk dekker sine edle deler dvs vagina og penis.

Selv om noen stammesamfunn har kvinner som ikke dekker brystene, så blir konklusjonen da at kvinnelige bryster ikke tenner menn biologisk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monica1968 skrev:

Det var vanlig i en svært begrenset periode, nærmere bestemt på 80 - tallet. Ikke hverken før eller etter har dette vært vanlig. Jeg var voksen på 80 - tallet, og savner definitivt ikke dette. 

Jeg registrerer at flere argumenterer med at kvinner må ha aksept for å være toppløse, ettersom det er godtatt at menn gjør dette. Dette argumentet ser imidlertid bort ifra at kvinners bryster er seksualitet; dette gjelder ikke for menn. Feministene må gjerne mislike dette, men det er et faktum at det er slik. Det er slett ikke sikkert at det kun er sosiale årsaker til denne forskjellen; den kan også være biologisk betinget.

Glemte å si at med det argumentet kan vi etterhvert få et skummelt samfunn. Jeg jobber med innvandrere. Er du klar over hvor mange kroppsdeler som er seksualiserte i enkelte kulturer? Jeg kan ikke gå med shorts på jobb. Det er et faktum at lår er seksualisert, og dermed må jeg innordne meg. Feministene må gjerne mislike dette.. ser du at argumentasjonen din ikke holder? Må jeg innordne meg når hår blir seksualisert også? Hijiab? Hvem bestemmer at vi må innordne oss etter andre seksualiserte syn på ting da? 

Anonymkode: fdb40...57c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, megda skrev:

Det er kulturet om menn tenner på pupper eller ikke? Selv om kvinner går med brystene synlig i stammesamfunn så betyr jo ikke det at menn ikke tenner på pupper. 

Mulig jeg tar feil her, men jeg har et inntrykk av at de fleste stammesamfunn faktisk dekker sine edle deler dvs vagina og penis.

Selv om noen stammesamfunn har kvinner som ikke dekker brystene, så blir konklusjonen da at kvinnelige bryster ikke tenner menn biologisk? 

Nei., det stemmer ikke. Det blir som om alle kvinner her skulle gått toppløse. Det er en grunn til at vi ikke gjør det. Selv i stammesamfunn der de dekker til underlivet går mange kvinner toppløse. Har du ikke sett dokumentarer o.l fra stammer i afrika, amazonas osv? Mange stammesamfunn går også nakne. Trodde dette var allmennkunnskap. 

Anonymkode: fdb40...57c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg eide en bikinitopp før jeg fylte 20. Det var helt vanlig å være toppløs på stranden før, som flere har nevnt. Det ville ikke vært naturlig for meg å gjøre det nå. Kanskje først og fremst, må jeg med skam bekjenne, fordi puppene mine ikke er 20 lenger...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

La kvinner bade seg bed bare bryster og så får man heller slutte å kalle det seksuell trakassering om noen tar på kvinners sine bryster. Skal man ha slutt på seksualiseringen av kvinnebryster så kan det ikke være seksuell trakassering å ta på kvinnebryster. Det må sidestilles med å f.eks ta på magen til en kvinne. 

Anonymkode: 1eb28...992

trollerull. Da er det helt greit at jeg et godt grep om penisen din og😊

Anonymkode: fdb40...57c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei., det stemmer ikke. Det blir som om alle kvinner her skulle gått toppløse. Det er en grunn til at vi ikke gjør det. Selv i stammesamfunn der de dekker til underlivet går mange kvinner toppløse. Har du ikke sett dokumentarer o.l fra stammer i afrika, amazonas osv? Mange stammesamfunn går også nakne. Trodde dette var allmennkunnskap. 

Anonymkode: fdb40...57c

om du kunne svart meg punktvis så hadde det vært enklere å diskutere hver sak for seg. hva er det som ikke stemmer helt konkret? 

jeg sier jo at i de fleste stammesamfunn virker det på meg som normen er at alle dekker kjønnsorganet. Det betyr fortsatt ikke at menn ikke tenner på kvinnelige bryst rent biologisk selv om kvinner ikke dekker sine bryst. Du kan ikke konkludere et faktum ut i fra en slik antakelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, megda skrev:

om du kunne svart meg punktvis så hadde det vært enklere å diskutere hver sak for seg. hva er det som ikke stemmer helt konkret? 

jeg sier jo at i de fleste stammesamfunn virker det på meg som normen er at alle dekker kjønnsorganet. Det betyr fortsatt ikke at menn ikke tenner på kvinnelige bryst rent biologisk selv om kvinner ikke dekker sine bryst. Du kan ikke konkludere et faktum ut i fra en slik antakelse. 

 

Det er kulturelt, ikke biologisk. Les litt sosialantropologi og om forskjellige kulturer så er det innlysende. Det som blir seksualisert blir veldig forbudt og spennende. Gå i shorts i Egypt, utenfor turistområdene og se hva slags reaksjoner du får. Du blir sett på som horete fordi du viser hud. 

Hadde menn i stammesamfunn tent på kvinners bryst hadde de dekket seg til slik vi gjør på stranden her i norge. Men de dekker seg ikke til fordi det ikke er seksualisert i stammesamfunn. I mange afrikanske stammer går de toppløse men med masse smykker og div, hvorfor dekker de seg ikke til? Fordi menn ikke reagerer på at de er toppløse. Det er kulturelt. Min mor gikk toppløs i hverdagen, på 70 tallet var ikke pupper seksualiserte og ingen reagerte. Vi har snakket mye om det for jeg visste ikke at det var slik da. Om du føler kroppsdelen er seksualisert vil du jo skjule den sant. Men ingen på den tida følte for å skjule puppene fordi det var en helt vanlig kroppsdel. 

Anonymkode: fdb40...57c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AndreasBR skrev:

Men da er det ikke greit for menn heller, sant? 
Det er jævlig lite delikat å se eldre menn på 50-60-70 år uten t-skjorte på... Det er slike ting man ikke får fjernet fra netthinnen.. 

Det er dog forskjell på at en gutt og ei jente tar av seg toppen, men hvorfor klarer jeg ikke helt forklare 😕

Eldre menn på 50????

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min gikk ikke toppløs på jobb hehe. mente i hagen og på stranden. Men uten bh langt oppi 30årene, hver dag. Har masse bilder av hun og hun er ofte uten bh. Brystvorter var ikke seksualisert den gangen 

Anonymkode: fdb40...57c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...