Gå til innhold

Christa (24): - Jeg ble bedt om å kle på meg eller forlate Sørenga


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Christa Barlinn Korvald (24) ante fred og ingen fare da hun for to uker siden da hun sto med bar overkropp - klar til å stupe uti vannet på Sørenga.

https://www.nettavisen.no/nyheter/christa-(24)---jeg-ble-bedt-om-a-kle-pa-meg-eller-forlate-sorenga/3423693750.html

Enda en kvinne som blir undertrykt av menn

Anonymkode: 5e664...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visste ikke at dette var en vanlig ting for å være ærlig... Må jo være ubehagelig med alle som stirrer..

Anonymkode: e562d...948

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selv ikke gått toppløs på stranda eller lignende steder. Men jeg synes alle skal stå fritt til å velge dette selv. 

Ifølge tanten og moren min var visst det å gå toppløs på stranda helt normalt før. Ingen som reagerte eller tenkte over det. Tenker som så at dersom noen gjør dette i dag, vil en del reagere (slik vi ser her). Men dersom flere og flere hadde gjort det, ville det nok ikke blitt noe oppstyr rundt det. 

Synes mange er relativt hysteriske til dette med å se kvinners bryster eller brystvorter. Mange som reagerer på å se et ammende bryst for eksempel, dette er jo helt på tryne.

Jeg ville som sagt ikke gått toppløs selv på stranda (tror jeg ville følt meg ukomfortabel). Men jeg skulle gjerne gått med tynne bh-er hele tiden. Har konstant synlige/stive brystvorter, så må stort sett «gjemme» de bort ved å gå med bh-er med tykke innlegg, noe som er veldig ubehagelig. Skjønner egentlig ikke hvorfor samfunnet vårt er så sært i forhold til kvinnelige bryster. Blir jo litt undertrykkende, er nå min mening.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kvinner bade og sole seg toppløs så må de få lov til det. På 80- tallet , og 90- tallet så var det ganske vanlig. Tror få tenkte over det og gjorde en sak ut av det.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke toppløst er innafor lenger. Uten at jeg kan peke på hvorfor.... på stranda kanskje, men Sørenga er boliger og restauranter. Det passer ikke. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i følge mamma helt vanlig å være toppløs på stranda i Norge før. Husker selv da jeg var liten på 80-og begynnelsen av 90-tallet at mamma og tantene mine var toppløse da vi var på stranda. Tenkte jo ikke over det det gangen. Hva skjedde egentlig? 

Selv er jeg i 30-årene nå og kunne ikke gått toppløs. Men synes at kvinner kan velge. Og jeg skulle ønske at det ble vanlig igjen. Men noen må jo tørre først. Og da hjelper det svært lite å bli kastet ut av badeområdet. Hvorfor seksualiseres kvinners overkropp så til de grader? Faens menn. 

I «syden» kan gjerne jeg og mine venninner sole oss toppløse, der er det mer vanlig virker det som. 

Anonymkode: 4f368...7a7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så ulike regler for kvinner og menn! Må vi dekke oss til, så må mannfolka også det.

Jeg tør kun å gå toppløs i utlandet, noe som er helt idiotisk. Norge er jo kjent for å være bra på likestilling.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miss summers skrev:

Jeg syns ikke toppløst er innafor lenger. Uten at jeg kan peke på hvorfor.... på stranda kanskje, men Sørenga er boliger og restauranter. Det passer ikke. 

Det er greit for menn å gå i bar overkropp, men ikke kvinner? 

Anonymkode: 4f368...7a7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, miss summers said:

Jeg syns ikke toppløst er innafor lenger. Uten at jeg kan peke på hvorfor.... på stranda kanskje, men Sørenga er boliger og restauranter. Det passer ikke. 

Du burde da tenke over hvorfor du har en mening du ikke vet hvorfor du har i utgangspunktet. 

selv mener jeg det burde være helt innafor, men så har du jo enkelte som ikke har sett en pupp før og da blir det veldig mye å ta inn som helhetsinntrykk.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, -lykke- skrev:

Jeg ville selv ikke gått toppløs på stranda eller lignende steder. Men jeg synes alle skal stå fritt til å velge dette selv. 

Ifølge tanten og moren min var visst det å gå toppløs på stranda helt normalt før. Ingen som reagerte eller tenkte over det. Tenker som så at dersom noen gjør dette i dag, vil en del reagere (slik vi ser her). Men dersom flere og flere hadde gjort det, ville det nok ikke blitt noe oppstyr rundt det. 

Synes mange er relativt hysteriske til dette med å se kvinners bryster eller brystvorter. Mange som reagerer på å se et ammende bryst for eksempel, dette er jo helt på tryne.

Jeg ville som sagt ikke gått toppløs selv på stranda (tror jeg ville følt meg ukomfortabel). Men jeg skulle gjerne gått med tynne bh-er hele tiden. Har konstant synlige/stive brystvorter, så må stort sett «gjemme» de bort ved å gå med bh-er med tykke innlegg, noe som er veldig ubehagelig. Skjønner egentlig ikke hvorfor samfunnet vårt er så sært i forhold til kvinnelige bryster. Blir jo litt undertrykkende, er nå min mening.

Hvis ingen hadde hengt seg opp i kvinners bryster og brystvorter, så hadde ingen tenkt på det heller hvis vi gikk i topper eller gensere uten bh under. Syns bh kan være meget ubehagelig å gå med i lengden og er noe av det første jeg tar av meg når jeg er innenfor husets fire vegger. Skulle jeg gå med en litt tettsittende genser uten bh så kommenterer mannen min det også. Jeg har små bryster, men det hjelper ikke visst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var i følge mamma helt vanlig å være toppløs på stranda i Norge før. Husker selv da jeg var liten på 80-og begynnelsen av 90-tallet at mamma og tantene mine var toppløse da vi var på stranda. Tenkte jo ikke over det det gangen. Hva skjedde egentlig? 

Selv er jeg i 30-årene nå og kunne ikke gått toppløs. Men synes at kvinner kan velge. Og jeg skulle ønske at det ble vanlig igjen. Men noen må jo tørre først. Og da hjelper det svært lite å bli kastet ut av badeområdet. Hvorfor seksualiseres kvinners overkropp så til de grader? Faens menn. 

I «syden» kan gjerne jeg og mine venninner sole oss toppløse, der er det mer vanlig virker det som. 

Anonymkode: 4f368...7a7

✊🏼

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie said:

 Hvorfor seksualiseres kvinners overkropp så til de grader? Faens menn.

Tror du menn tenker "vi må seksualisere pupper" også blir det en greie menn tenner på? Om det hadde vært så lett å hacke biologien, så ville vi vel ikke hatt mange homofile menn i verden. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut
3 minutter siden, wintergirl skrev:

Hvis ingen hadde hengt seg opp i kvinners bryster og brystvorter, så hadde ingen tenkt på det heller hvis vi gikk i topper eller gensere uten bh under. 

Ingen legger merke til mine :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til organisert toppløs svømmedag på Sørenga nå snart! 

Anonymkode: 1c1f1...d5a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, megda skrev:

Tror du menn tenker "vi må seksualisere pupper" også blir det en greie menn tenner på? Om det hadde vært så lett å hacke biologien, så ville vi vel ikke hatt mange homofile menn i verden. 

Men noe har jo endret seg de siste 30 årene. Det var helt vanlig å gå toppløs før, ingen ofret det en tanke. 

Anonymkode: 4f368...7a7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja... jeg sidestiller ikke en toppløs kvinne med en toppløs mann. Men om det er greit å bade/sole seg toppløs er for meg en annen sak en likestilling.

Det er visse steder både menn og kvinner bør kle på seg. Nå tenker jeg ikke på stranda. Nå er jeg såpass enkel/gammeldags at jeg mener man kler seg etter forhold, sted og aktivitet.

Så kan man jo også snu litt på flisa. Det finnes steder hvor menn ønsker å kle av seg, og kvinner ønsker å kle på seg, men ikke får lov. Type sandvolleyball.

Endret av Kontorotta
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men noe har jo endret seg de siste 30 årene. Det var helt vanlig å gå toppløs før, ingen ofret det en tanke. 

Anonymkode: 4f368...7a7

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg opplevde menn som gikk langs stranda på 80 tallet og for så å ta seg en runk under håndkleet. Så det var folk som ofret det mange tanker da også.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men noe har jo endret seg de siste 30 årene. Det var helt vanlig å gå toppløs før, ingen ofret det en tanke. 

Anonymkode: 4f368...7a7

jeg tror fortsatt menn alltid har likt en god pupp, men jeg er enig i at samfunnet har endret seg og at dette med pupper plutselig er blitt farlig. Selv skjønner jeg ikke at det skal sensureres på f.eks instagram. Der du må ha teip over selve brystvortene, men du kan fint vise restene av brystene. 

Hvorfor jenter synes det er greit å sole seg toppløs i syden og ikke i Norge tenker jeg også er særdeles merkelig. Det skal sies at i syden så kjenner du jo heller ingen i utgangspunktet, så det å ikke bli dømt for handlinger man gjør blir også mindre. 

Har noen jenter her hatt noen negative opplevelser av å være toppløs på en strand i Norge? Selv kan jeg jo tenke at ulike tilrop blir ubehagelig og at man derfor ikke gidder å stresse med det. hvem det som eventuelt kommer med slike tilrop vet ikke jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kontorotta said:

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg opplevde menn som gikk langs stranda på 80 tallet og for så å ta seg en runk under håndkleet. Så det var folk som ofret det mange tanker da også.

haha, faktisk? ja, slike ting er nok en medvirkende årsak som får en snøball til å rulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...