Gå til innhold

Fugler som driter på balkongen! Hvordan få de bort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har endelig fått oss balkong! MEN, vi har ett problem. Det kommer alltid fugler og driter, legger fra seg kvister etc på den!! Jeg synes fugler er de ekleste og mest urenslige dyrene på denne jorda, så jeg takler det svært dårlig..

Finnes det noe som får bort fuglene? De kommer spesielt på morgenen. De går ofte bak stolene våre (har sånne rottingstoler) og legger fra seg kvister der. Jeg tør ikke gå ut for å få de vekk nesten fordi jeg er redd de flyr mot meg.

Har tenkt på insektspray, men det hjelper kanskje ikke mot fugler? 🙈

Anonymkode: 13d4a...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ha en drage (rovfugl) festet til rekkverket. Det må blåse litt for at den skal fungere. Du kan også legge ut en slange i plast på gulvet (kjøpes på f eks lekebutikker). Du bør flytte den litt av og til så de ikke blir for vant med den. 

Jeg synes ikke du skal bruke insektsspray. For at den skal skremme fuglene tror jeg du må bruke så mye (og ofte) at du selv plages av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insektsspray hjelper ikke på fugler nei, eller er fugler insekter?

Anonymkode: da8bc...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange ting på markedet for å skremme vekk fugler, både drager som ser ut som rovfugel, plastslanger, ugler osv. I tillegg finnes det både duepigger (det er IKKE pigger som skader fugler, det er bøybare pinner med kule ytterst som gjør at det er vanskelig å sette seg) 

Drager, plastslanger osv har det til felles at fuglene blir vant med de etter et par dager. Om du ser disse store dragene på industritak så ser du en måke 20 meter unna også... Du må rett og slett ut på balkongen hver dag og flytte på plastslanger, ugler osv. I tillegg kan man henge opp cd-plater, men også disse må flyttes på med jevne mellomrom. 

Akkurat nå er det hekkesesong, og fuglene er nok på jakt etter et sted å bygge rede og legge egg. Anbefaler deg nå og i ukene fremover å være ute på balkongen mange ganger pr dag. Legger de nemlig egg har du ikke lov å fjerne det....

Det billigste og enkleste er å gå ut på balkongen ørten ganger pr dag....

Anonymkode: 9cf5a...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...