Gå til innhold

Primolut før ivf, negativ innvirkning?


SaraVictoria

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å utsette mensen litt pga mye som skjer i livet akkurat nå. Huskjøp, begravelse og hele pakka... Jeg ønsker å utsette mensen 3-4 dager med primolut for å utsette oppstartsdato med sprøyter (ivf) og lurer litt på om primoluten vil ha negativ innvirkning på stimuleringen min?? Har regelmessig syklus og el. Vil ikke minimere sjansene for at vi lykkes på neste forsøk. Jeg skal starte med sprøyter på mensdag 2, og da er det jo noen dager siden jeg sluttet på primolut? 

Håper noen vet litt 😄 Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig hadde ikke klussen med mens før hormonstart. Om det kan ha negativ virkning vet jeg ikke, men vil jo tro det🙈

Anonymkode: 6feb0...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å høre med legen din som ga deg primolutten og hormonene hvis du ikke får snarlig ønsket svar De har mye bedre kunnskap enn de aller fleste av oss uansett  😊 

Jeg personlig hadde nok ikke utsatt den før oppstart. Dette er mest fordi at jeg må gå på Primolutt for å sette i gang behandlingen pga PCOS og hadde da foretrukket å ha det på en naturlig syklus. 

Kanskje jeg misforstår litt, men hvorfor ønsker du å heller utsette naturlig syklus hvis det er bare snakk 3-4 dager? :) med mindre det er noe som absolutt stopper deg fra å ta behandlingen? 

Endret av Deseo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Litt gammel tråd, men jeg tror ikke det har noe å si. Jeg ble av ivf-klinikken bedt om å ta primolut for å utsette mens før oppstart av stimulering (pga ferietid). Hørtes mer ut som det ev. kunne være en fordel, men jeg husker ikke hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...