Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Mamak skrev (28 minutter siden):

Jeg får litt følelsen av at dette er gjort i hastverk hos venner og kjente

Selvfølgelig er det hastverk, det samme som når hun legger ut alle disse innleggene på insta med skrivefeil, bare skriver ned noe uten å tenke, som om liksom, på korrektur og slikt 😛

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrottefar skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det hastverk, det samme som når hun legger ut alle disse innleggene på insta med skrivefeil, bare skriver ned noe uten å tenke, som om liksom, på korrektur og slikt 😛

Min personlig mening er at hun ikke innehar den kompetansen og utviklingen man trenger for å drive nettbutikk med interiør eller boligstyling.   Hun burde tatt seg en utdannelse. Man må kunne lese før alle andre,  hva trendene blir og følge opp dette i jobben sin.
Alt er veldig utdatert, på tross av at hun forsøker å holde på den klassiske stilen om man kan si det sånn. Man må til en viss grad kunne og følge med på trendene. Det blir for overfylt, alt er så ruvende og tar så mye plass i overfylte rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umami skrev (5 minutter siden):

Seriøst, man har en stue, sånn passe ryddig. Så slenger man på noen puter og pledd. Tadaaaaa, ferdig «stylet» 😳

Umami skrev (5 minutter siden):

Jeg får egentlig litt vondt av henne. At hun ikke ser det selv?

Endret av Mamak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (33 minutter siden):

Jeg får egentlig litt vondt av henne. At hun ikke ser det selv?

Vondt av henne? Nah......har hun ikke sett det selv og skjønt det i løpet av så mange år, ja, da får hun bare skylde seg selv og fortsette det løpet hun har begitt seg ut på

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (8 timer siden):

Vondt av henne? Nah......har hun ikke sett det selv og skjønt det i løpet av så mange år, ja, da får hun bare skylde seg selv og fortsette det løpet hun har begitt seg ut på

Joda forsåvidt enig i det. Men ikke alle mennesker er født med like mye selvinnsikt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet som Paprika er interiørkonsulent for viser stadig interessante interiørvalg på IG-kontoen for huset villa_hunnbakken. 

Å kle inn veggsisternen til hengedoen på gjestetoalett med mønstrede fliser type subway er et lite praktisk valg. Lykke til med renhold.. 

Også her skal det være fiskebeinsmønster på gulvet, så nok et rom der elementene slår hverandre ihjel. Sa du interiørkonsulent? Tja… 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (4 timer siden):

Prosjektet som Paprika er interiørkonsulent for viser stadig interessante interiørvalg på IG-kontoen for huset villa_hunnbakken. 

Å kle inn veggsisternen til hengedoen på gjestetoalett med mønstrede fliser type subway er et lite praktisk valg. Lykke til med renhold.. 

Også her skal det være fiskebeinsmønster på gulvet, så nok et rom der elementene slår hverandre ihjel. Sa du interiørkonsulent? Tja… 

På meg, så virker CØ og "kompanjongen" som to damer som er interessert i interiør, men som ikke har dybden og kunnskapen som trengs for at dette skal være inspirerende for andre mennesker. De virker som to stk som har veldig mye ledig tid, og som liker å pusle sammen. Helt ok det, så lenge man ikke drar uskyldige inn i det, og lopper de for penger. Ett råd fra meg: la dette være en hobby; puss opp, dekorer osv, på fritiden, ikke la dette være hva dere skal tjene penger på, for DET fungerer ikke! 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (På 21.1.2022 den 10.33):

Helt enig!

Dette viste så godt da hun stylet Pilotfrue sitt hus til jul for et drøyt år siden. Alt hun brukte var kliss likt det hun stylet med hjemme hos seg selv, selv om hjemmet til Pilotfrue er helt annerledes enn VP sitt.

Var Pilotfrue fornøyd da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (På 22.1.2022 den 10.12):

Prosjektet som Paprika er interiørkonsulent for viser stadig interessante interiørvalg på IG-kontoen for huset villa_hunnbakken. 

Å kle inn veggsisternen til hengedoen på gjestetoalett med mønstrede fliser type subway er et lite praktisk valg. Lykke til med renhold.. 

Også her skal det være fiskebeinsmønster på gulvet, så nok et rom der elementene slår hverandre ihjel. Sa du interiørkonsulent? Tja… 

Jeg lar meg inspirere. Liker at hun ikke gjør som alle andre. Vil vel tro at de i Villa_hunnbakken har et ord med i laget. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (22 timer siden):

På meg, så virker CØ og "kompanjongen" som to damer som er interessert i interiør, men som ikke har dybden og kunnskapen som trengs for at dette skal være inspirerende for andre mennesker. De virker som to stk som har veldig mye ledig tid, og som liker å pusle sammen. Helt ok det, så lenge man ikke drar uskyldige inn i det, og lopper de for penger. Ett råd fra meg: la dette være en hobby; puss opp, dekorer osv, på fritiden, ikke la dette være hva dere skal tjene penger på, for DET fungerer ikke! 

Hvorfor gir du råd til henne her inne? Virker ikke som om hun bryr seg nevneverdig om denne tråden. 


Får de til konseptet sitt er det bare bra. For noen funker det garantert. Det er de hun henvender seg til.

Du blir ikke imponert av dette, dermed ikke i henne sitt kundegrunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babord1 skrev (39 minutter siden):

Var Pilotfrue fornøyd da?

Umulig å vite! Pilotfrues anbefalinger kan man jo ikke ta alvorlig (ref hennes egne utsagn fra "da vi styrte internett").

Julen 2021 så imudlertid ganske annerledes ut når det kom til pynt hos Pilotparet ...

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (24 minutter siden):

Hvilket kundegrunnlag? Åja... Du mener familien og omgangskretsen?

Du verden for et seriøst og konstruktiv svar

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (37 minutter siden):

Du og jeg har helt forskjellig forståelse av konstruktiv kritikk sånn jeg leser innlegget ditt.
For meg er egne meninger viktig, men formidlingen desto viktigere. Selvrespekt og respekt er for meg mest behagelig når de går hånd i hånd. 
Jeg forstår ikke tonen i innlegget ditt. Det vanskeliggjør en tilbakemelding til deg fra meg. Har innlegget et mål? Event hvilke mål? Da tenker jeg selvfølgelig positiv vei 😊 Det hadde vært godt å lese at jeg har misforstått deg 😊

Du lurte på om Pilotfrue var fornøyd med VPs julestyling. Jeg svarte med å skrive at året etter så julepynten i hjemmet deres helt annerledes ut. 

Istedenfor å kommentere det påpekte du tastetull fra min side. Er det å vise respekt?

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SnowBells
Babord1 skrev (4 timer siden):

Jeg lar meg inspirere. Liker at hun ikke gjør som alle andre. Vil vel tro at de i Villa_hunnbakken har et ord med i laget. 
 

Ja Camilla er jo ikke som andre som prøver å leve av interiør, i og med at hun henger voldsomt igjen i interiørstil anno 2012. Jeg syns det er flott at hun er tro mot stilen sin, men det blir nok ikke kunder utover nærmeste familie når stilen hennes er så kraftig utdatert. Det verste er likevel de ufattelig mange skrivefeilene som går igjen, samt alle bildene av ungene til Camilla som dukker opp i kanalene hennes. Man sitter jo dessverre igjen med et veldig uprofesjonelt inntrykk. Og den kaotiske forretningsdriften med diverse konkurser, oppkjøp, utsalg og mengder med misfornøyde kunder på trustpilot snakker jo for seg.

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være innehaver av en nettbutikk er et stort ansvar og det er mye jobb. Man skal på innkjøp, man skal ta bilder, det krever ekstra mye kompetanse på bildene, lyssetting, avstand, nærbilder for å få mest mulig autentiske farger på produktene man selger. Det krever at man skriver produktdetaljer som sier noe om materiale, størrelse og lignende. Produktet som skal til kundene skal plukkes fra et lager og pakkes slik at det kommer helt hjem til kunden. Aller helst på kortest mulig tid, for å være mest mulig konkurransedyktig.  Varene må være på lager om ikke må annet være oppgitt i teksten ved produktet. Nettbutikken bør ha rikelig med varer og det bør gjennspeile trendbildet. Nettbutikken må ha enkle løsninger for kundene og oppdatere kunden underveis. Man må ha kapital til markedsføring av butikken og produktene bør være fremstilt på en slik måte at man får lyst til å gjøre en handel. Alt dette krever mye av den som driver en butikk. Altså enormt mye tid.
Hvordan har hun tid til alle disse tilleggstjenestene som hun nå desperat prøver å selge? Det minner mer om et flyttebyrå.
Har hun egentlig rett kompetanse, til å kunne tilby alle disse tjenestene? Renhold er også et eget fag. Malere har også yrkesfag. Interiør, typ boligstyling er også eget fag. Har hun fagbrev ? Ikke som jeg har fått med meg i hvert fall. Hun burde fokusert på å øke sin kompetanse på det hun liker. For meg blir dette å ta seg betalt for en hobby. Alt hun gjør er så utdatert og pompøst. Skal hun tilby slike tjenester må hun faktisk kunne å innrede rom slik at man får lyst til å se mer. Syns det ser så rotete og overfylt ut. Men fare for å gjenta meg selv…. Som sagt jeg tviler veldig på hennes kompetanse på alle mulige plan. Jeg ønsker henne ikke noe vondt. Den siste tiden er det bare mindre og mindre reklame fra nettbutikken. Hva forteller det oss? Jeg tror ikke det det er gode nyheter i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og persondebatt. 

Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (8 timer siden):

Umulig å vite! Pilotfrues anbefalinger kan man jo ikke ta alvorlig (ref hennes egne utsagn fra "da vi styrte internett").

Julen 2021 så imudlertid ganske annerledes ut når det kom til pynt hos Pilotparet ...

Har hun vært der og «stylet» igjen da? Tror du ikke CØ hadde blitt invitert for å gjøre mer styling, om de ble superfornøyd med stylingen? Jeg syns ikke den stylingen passet huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...