Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (13 timer siden):

Så interiøret skal veilede? Funker sikkert det også. Jeg anbefalte faktisk en karriere innenfor renhold for en tid tilbake, gøy å se at det er tatt til etterretning. Bør jeg sende regning for karriereveiledning tro? Det er jo tross alt det jeg driver med på daglig basis i jobben min 😂

Viktig å ha en jobb man trives med😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nomore82 skrev (På 17.1.2022 den 12.01):

Det er nok forbrukerrådet sterkt uenig i.

Hvorfor mener du at en lysestake går under 2 års grensen? Når jeg kjøper noe så enkelt og ukomplisert som en lysestake så forventer jeg at den varer i maaaange år. Vesentlig lengre enn både 2 og 3 år, og faller derfor inn under 5 års reklamasjonsfrist. IKKE 3 år som vilkårene til VP dikterer, som faktisk ikke eksisterer som en frist en gang.

Du går egentlig inn i en veldig vanlig felle når du tror at det kun er større ting og dyre ting som faller inn under 2 års reklamasjonsfrist. Det er altså feil.

Men om det nå skulle vært sant da, så ville det vært rett å skrive 2 år i vilkårene. Ikke 3 år.

Eksempelvis dette veggspeilet til 2099. Skal det bare ha en forventet levetid på 2 år? Seriøst?

https://ministjerner.no/collections/all/products/speil-monstret-gullramme-68x168cm?variant=39851692916898

Klage/reklamasjonsfrist - Her finnes det klare regler å forholde seg til. Tok en tlf til Bohus og Skeidar med spørsmål om deres framgangsmåte ang dette. Selvfølgelig kontaktet Forbrukerrådet også. Anbefaler dere å ringe dem selv. Ut fra hva som står her vil overraskelsen bli stor.
Det er i hvert fall ikke Ministjerner sin feil, da heller regelverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (På 17.1.2022 den 9.28):

Et kjapt søk i innboksen min viser at firmaer som Optimalprint, teknikkdeler, postnord, kidsbrandstore, pictureit alle oppfordrer til å gi vurdering på Trustpilot. Det er en stor plattform som brukes til å bygge tillit og ikke minst transparens mot kundene sine. Men denne diskusjonen er ikke noen ide å fortsette etter som du har bestemt deg. 

En av disse firmaene er min leverandør. Ikke et sted(Mail, faktura osv) blir jeg oppfordret til å gi en anmeldelse på Trustpilot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (1 time siden):

Klage/reklamasjonsfrist - Her finnes det klare regler å forholde seg til. Tok en tlf til Bohus og Skeidar med spørsmål om deres framgangsmåte ang dette. Selvfølgelig kontaktet Forbrukerrådet også. Anbefaler dere å ringe dem selv. Ut fra hva som står her vil overraskelsen bli stor.
Det er i hvert fall ikke Ministjerner sin feil, da heller regelverket

Det er ganske bastant å påstå at regelverket her er feil. Og at det skulle ha vært svaret til forbrukerrådet stiller jeg meg svært tvilsom til.

Du må gjerne utdype hva det er som er feil, og hvorfor, i stede for å bare si at regelverket er feil.

Bare det å påstå at Bohus og Skeidar sin mening i forhold til dette skal veie tyngre enn regelverket de skal følge faller jo på sin egen urimelighet. Selvfølgelig ønsker Bohus og Skeidar disse reglene dit pepperen gror..

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (3 minutter siden):

Det er ganske bastant å påstå at regelverket her er feil. Og at det skulle ha vært svaret til forbrukerrådet stiller jeg meg svært tvilsom til.

Du må gjerne utdype hva det er som er feil, og hvorfor, i stede for å bare si at regelverket er feil.

Bare det å påstå at Bohus og Skeidar sin mening i forhold til dette skal veie tyngre enn regelverket de skal følge faller jo på sin egen urimelighet. Selvfølgelig ønsker Bohus og Skeidar disse reglene dit pepperen gror..

Har jeg påstått at regelverket er feil? Nei, jeg sier at her er det klare regler å forholde seg til. Det fine med regelverk er at alle må holde seg innenfor beskrevne rammer. 
Er man usikker er Forbrukerrådet en objektiv og seriøs instans å henvende seg til. 
For meg hørtes det ut som om Ministjerner laget egne regler, men forstår at andre også bruker regelverket på samme måte. 
Da jeg ikke har nevneverdig kunnskap om Ministjerner sine varers levetid, tok jeg en kort telefon til lignende aktører om deres prosedyrer ang dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (1 minutt siden):

Har jeg påstått at regelverket er feil? Nei, jeg sier at her er det klare regler å forholde seg til. Det fine med regelverk er at alle må holde seg innenfor beskrevne rammer. 
Er man usikker er Forbrukerrådet en objektiv og seriøs instans å henvende seg til. 
For meg hørtes det ut som om Ministjerner laget egne regler, men forstår at andre også bruker regelverket på samme måte. 
Da jeg ikke har nevneverdig kunnskap om Ministjerner sine varers levetid, tok jeg en kort telefon til lignende aktører om deres prosedyrer ang dette. 

 

Babord1 skrev (1 time siden):

Klage/reklamasjonsfrist - Her finnes det klare regler å forholde seg til. Tok en tlf til Bohus og Skeidar med spørsmål om deres framgangsmåte ang dette. Selvfølgelig kontaktet Forbrukerrådet også. Anbefaler dere å ringe dem selv. Ut fra hva som står her vil overraskelsen bli stor.
Det er i hvert fall ikke Ministjerner sin feil, da heller regelverket

Jeg skjønner faktisk ikke at du kan skrive og mene dette her.

Hva er uklart? I forbrukerkjøpsloven har en to reklamasjonsfrister. Den første er 2 år, og er lovfestet. Selger kan ikke si at denne ikke gjelder. Deretter har du 5 år, gitt at varen er ment til å vare vesentlig lengre enn 2 år. Mange steder så omtales 3 år eller lengre som vesentlig.

På ministjerner.no så står det altså i forbrukerkjøpsloven at reklamasjonsrett opphører under alle omstendigheter etter 3 år. Det er ikke lov!

Jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne gjøre det tydeligere. Men at du nå ser deg nødt til å ringe til Bohus og Skeidar for å spørre om deres prosedyrer rundt dette henger ikke på greip. De er nødt til å forholde seg til akkurat samme regelverk som ministjerner.no.

Noe som altså gir kunden reklamasjonsrett i 2 år for alle varer, eller 5 år dersom varen er ment til å vare vesentlig lengre enn 5 år. Selger kan ikke kutte reklamasjonsretten på 3 år.....

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nomore82 skrev (1 minutt siden):

 

Jeg skjønner faktisk ikke at du kan skrive og mene dette her.

Hva er uklart? I forbrukerkjøpsloven har en to reklamasjonsfrister. Den første er 2 år, og er lovfestet. Selger kan ikke si at denne ikke gjelder. Deretter har du 5 år, gitt at varen er ment til å vare vesentlig lengre enn 2 år. Mange steder så omtales 3 år eller lengre som vesentlig.

På ministjerner.no så står det altså i forbrukerkjøpsloven at reklamasjonsrett opphører under alle omstendigheter etter 3 år. Det er ikke lov!

Jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne gjøre det tydeligere. Men at du nå ser deg nødt til å ringe til Bohus og Skeidar for å spørre om deres prosedyrer rundt dette henger ikke på greip. De er nødt til å forholde seg til akkurat samme regelverk som ministjerner.no.

Noe som altså gir kunden reklamasjonsrett i 2 år for alle varer, eller 5 år dersom varen er ment til å vare vesentlig lengre enn 5 år. Selger kan ikke kutte reklamasjonsretten på 3 år.....

Nettopp, hvis varen feks er ment å vare 3 år er det faktisk 5 år som gjelder

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (16 timer siden):

Har jeg påstått at regelverket er feil? Nei, jeg sier at her er det klare regler å forholde seg til. Det fine med regelverk er at alle må holde seg innenfor beskrevne rammer. 
Er man usikker er Forbrukerrådet en objektiv og seriøs instans å henvende seg til. 
For meg hørtes det ut som om Ministjerner laget egne regler, men forstår at andre også bruker regelverket på samme måte. 
Da jeg ikke har nevneverdig kunnskap om Ministjerner sine varers levetid, tok jeg en kort telefon til lignende aktører om deres prosedyrer ang dette. 

Greit nok at tråden trenger motvekt. Men syns det sier en hel del om deg, når du kontakter lignende aktører for å forsvare henne i denne tråden… 
Hadde hun hatt rent mel i posen, hadde ikke ministjerner fått dårlig anmeldelser på trustpilot. Hun evner ikke å drive nettbutikk og burde holdt seg til det hun kan. Trenger ikke utdype her om hva det er. En ting til hun burde slutte med, er å eksponere de små barna sine hele tiden. Det er så respektløst. 

Endret av Mamak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på de to der....siden de tydeligvis har fått en barnefri helg så velger de å stikke på sponset opphold på Dr.Holms istede for å bruke helgen på å pakke varer de skylder folk å få dette på posten. Det hadde tatt dem to en dag å rette opp i ALT av utestående, men de velger visst helt forskjellig fra hva vi andre ville gjort. Istede for å faktisk prioritere det som gir penger i kassen er det viktigere å fronte en fasade av gud vet hva med spa og skibakke på Geilo. I mine øyne er det å pisse på kundene sine.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (5 minutter siden):

Greit nok at tråden trenger motvekt. Men syns det sier en hel del om deg, når du kontakter lignende aktører for å forsvare henne i denne tråden… 
Hadde hun hatt rent mel i posen, hadde ikke ministjerner fått dårlig anmeldelser på trustpilot. Hun evner ikke å drive nettbutikk og burde holdt seg til det hun kan. Trenger ikke utdype her om hva det er her. En ting til hun burde slutte med, er å eksponere de små barna sine hele tiden. Det er så respektløst. 

Her kommer vel et angrep direkte på meg? Uten at jeg nevneverdig bryr meg om det. 
Jeg angriper eller forsvarer ingen, men stiller spørsmål til innlegg. Det er min agenda. Synes en god meningsutveksling er lærerikt og gøy. 
Synes forøvrig at alle skal følge lover og regler. Uten unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (35 minutter siden):

 

Jeg skjønner faktisk ikke at du kan skrive og mene dette her.

Hva er uklart? I forbrukerkjøpsloven har en to reklamasjonsfrister. Den første er 2 år, og er lovfestet. Selger kan ikke si at denne ikke gjelder. Deretter har du 5 år, gitt at varen er ment til å vare vesentlig lengre enn 2 år. Mange steder så omtales 3 år eller lengre som vesentlig.

På ministjerner.no så står det altså i forbrukerkjøpsloven at reklamasjonsrett opphører under alle omstendigheter etter 3 år. Det er ikke lov!

Jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne gjøre det tydeligere. Men at du nå ser deg nødt til å ringe til Bohus og Skeidar for å spørre om deres prosedyrer rundt dette henger ikke på greip. De er nødt til å forholde seg til akkurat samme regelverk som ministjerner.no.

Noe som altså gir kunden reklamasjonsrett i 2 år for alle varer, eller 5 år dersom varen er ment til å vare vesentlig lengre enn 5 år. Selger kan ikke kutte reklamasjonsretten på 3 år.....

Helt enig med deg. Alle må forholde seg til regelverket. Uten unntak. Feil bør rettes opp asap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner meg ikke på de to der....siden de tydeligvis har fått en barnefri helg så velger de å stikke på sponset opphold på Dr.Holms istede for å bruke helgen på å pakke varer de skylder folk å få dette på posten. Det hadde tatt dem to en dag å rette opp i ALT av utestående, men de velger visst helt forskjellig fra hva vi andre ville gjort. Istede for å faktisk prioritere det som gir penger i kassen er det viktigere å fronte en fasade av gud vet hva med spa og skibakke på Geilo. I mine øyne er det å pisse på kundene sine.

Null aktivitet på Instakontoen til Ministjerner siden november, så tror ikke det er så mye å pakke. Konsulenttjenester som selges nå tydeligvis.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (45 minutter siden):

Null aktivitet på Instakontoen til Ministjerner siden november, så tror ikke det er så mye å pakke. Konsulenttjenester som selges nå tydeligvis.

Brått ja😅🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (58 minutter siden):

Null aktivitet på Instakontoen til Ministjerner siden november, så tror ikke det er så mye å pakke. Konsulenttjenester som selges nå tydeligvis.

Det kommer sporadisk reklame på Instagram med de samme kjedelige varene gang på gang. Butikken var helt blottlagt for julevarer. Virker som det er lite nytt på lager. Hun reklamerer mest for ymse tjenester. Hun er veldig ivrig til å dokumentere om hvor travelt hun har det da😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (2 timer siden):

Det kommer sporadisk reklame på Instagram med de samme kjedelige varene gang på gang. Butikken var helt blottlagt for julevarer. Virker som det er lite nytt på lager. Hun reklamerer mest for ymse tjenester. Hun er veldig ivrig til å dokumentere om hvor travelt hun har det da😅 

Hva skjedde med « kjellersalg»? Ble det publisert noe derfra? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lill :) skrev (1 time siden):

Hva skjedde med « kjellersalg»? Ble det publisert noe derfra? 

Så ikke noe mer enn reklamen for kjellersalget. Kan da ikke være annet enn venner og familie som kommer på sånt? Syns det er suspekt at hun legger ut sånt på en offentlig profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (4 minutter siden):

Så ikke noe mer enn reklamen for kjellersalget. Kan da ikke være annet enn venner og familie som kommer på sånt? Syns det er suspekt at hun legger ut sånt på en offentlig profil.

Hele Sirkus Paprika er litt småsuspekt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (3 minutter siden):

Hele Sirkus Paprika er litt småsuspekt. 

Enig. Når hun sier at utvask kan utføres over nesten hele landet, er det hun selv som skal valfarte det ganske land da? Eller har hun ansatte? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...