Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Babord1 skrev (1 minutt siden):

Er det ikke verre å snakke ned mennesker enn å skrive feil?

Syns du ikke et firma skal bestrebe seg i å stave rett på annonsene sine?

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunabelle skrev (1 time siden):

Og hva stod egentlig under labelen med Oppussing? 😅

Rettet opp i den skrivefeilen men ikke der det står "styling av hus for slag" 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (13 timer siden):

Mange seriøse bedrifter bruker og oppfordrer kunder til å bruke Trustpilot, hvorfor skulle de gjort det om det er en useriøs nettside?

Jeg må bare spørre.. Hvilke seriøs bedrifter oppfordrer å bruke trudtpilot? Hadde aldri hørt om dette før jeg leste om de her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (2 timer siden):

Et kjapt søk i innboksen min viser at firmaer som Optimalprint, teknikkdeler, postnord, kidsbrandstore, pictureit alle oppfordrer til å gi vurdering på Trustpilot. Det er en stor plattform som brukes til å bygge tillit og ikke minst transparens mot kundene sine. Men denne diskusjonen er ikke noen ide å fortsette etter som du har bestemt deg. 

@Aidensfield Dette besvarte jeg med egen erfaring for to timer siden. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (47 minutter siden):

En lysestake går under 2 års grensen. Det elektronikk som kjøleskap, ovn, og større artikler som hår under 3 år. 

Det er nok forbrukerrådet sterkt uenig i.

Hvorfor mener du at en lysestake går under 2 års grensen? Når jeg kjøper noe så enkelt og ukomplisert som en lysestake så forventer jeg at den varer i maaaange år. Vesentlig lengre enn både 2 og 3 år, og faller derfor inn under 5 års reklamasjonsfrist. IKKE 3 år som vilkårene til VP dikterer, som faktisk ikke eksisterer som en frist en gang.

Du går egentlig inn i en veldig vanlig felle når du tror at det kun er større ting og dyre ting som faller inn under 2 års reklamasjonsfrist. Det er altså feil.

Men om det nå skulle vært sant da, så ville det vært rett å skrive 2 år i vilkårene. Ikke 3 år.

Eksempelvis dette veggspeilet til 2099. Skal det bare ha en forventet levetid på 2 år? Seriøst?

https://ministjerner.no/collections/all/products/speil-monstret-gullramme-68x168cm?variant=39851692916898

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (2 minutter siden):

@Aidensfield Dette besvarte jeg med egen erfaring for to timer siden. 

Beklager så. Meget kjære maskopi at jeg ikke så dette. Du trenger ikke svare så fordømt surt fordi jeg overså svaret ditt og spurte på nytt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aidensfield skrev (5 minutter siden):

Jeg må bare spørre.. Hvilke seriøs bedrifter oppfordrer å bruke trudtpilot? Hadde aldri hørt om dette før jeg leste om de her

Du kan forøvrig sjekke her også:  

https://no.trustpilot.com/


De nevner Bookis, Rito hobby, Skousen, tights.no blant andre

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aidensfield skrev (1 minutt siden):

Beklager så. Meget kjære maskopi at jeg ikke så dette. Du trenger ikke svare så fordømt surt fordi jeg overså svaret ditt og spurte på nytt. 

Det var ikke noe surt i det svaret fra @Maskopi

  • Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (13 timer siden):

Jeg mener selvfølgelig at kjøpsloven og reklamasjonstiden skal følges. Hvor lenge en vare skal holde har jeg ingen kunnskap om

Det er dumt å uttale seg om ting man tydeligvis ikke vet noe om. Når privatpersoner kjøper fra en nettbutikk er det ikke kjøpsloven som gjelder, men forbrukerkjøpsloven.  

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (4 timer siden):

Da har frk villa paprika utvidet🥴 Nå begynner det å ligne noe. Hvorfor bare starter hun ikke eget flyttebyrå? Der er jo der kompetansen hennes ligger.

5C532CDA-3FA8-4484-ABA9-3EB7A30598D0.jpeg

Slag? Hjelp så lite profesjonelt 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aidensfield skrev (2 timer siden):

Beklager så. Meget kjære maskopi at jeg ikke så dette. Du trenger ikke svare så fordømt surt fordi jeg overså svaret ditt og spurte på nytt. 

Hæ? Det var da ikke noe galt med det svaret 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babord1 skrev (5 timer siden):

Er det ikke verre å snakke ned mennesker enn å skrive feil?

Snakker ikke ned mennesker. Konstanterer bare fakta. Det blir så uprofesjonelt, det hadde tatt henne ett sekund å rette opp i skrivefeil og gått gjennom setningene sine, slik at det blir mer informativt og forståelig. Hun har dessuten lagt opp til kritikken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke de som er nær henne be henne om å rette opp skrivefeil, orddelingsfeil osv.? Regner med at noen av de som er rundt henne får det med seg. Det er det samme rotet gang på gang. Noe så uprofesjonelt. Usikker på om jeg synes det er latterlig eller bare trist.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (5 timer siden):

Det er nok forbrukerrådet sterkt uenig i.

Hvorfor mener du at en lysestake går under 2 års grensen? Når jeg kjøper noe så enkelt og ukomplisert som en lysestake så forventer jeg at den varer i maaaange år. Vesentlig lengre enn både 2 og 3 år, og faller derfor inn under 5 års reklamasjonsfrist. IKKE 3 år som vilkårene til VP dikterer, som faktisk ikke eksisterer som en frist en gang.

Du går egentlig inn i en veldig vanlig felle når du tror at det kun er større ting og dyre ting som faller inn under 2 års reklamasjonsfrist. Det er altså feil.

Men om det nå skulle vært sant da, så ville det vært rett å skrive 2 år i vilkårene. Ikke 3 år.

Eksempelvis dette veggspeilet til 2099. Skal det bare ha en forventet levetid på 2 år? Seriøst?

https://ministjerner.no/collections/all/products/speil-monstret-gullramme-68x168cm?variant=39851692916898

Det beregnes faktisk ikke etter levetid. En bil feks har mye lengre levetid enn reklamasjonsfristen. 

Reklamasjonsfristen er der for å oppdage feil og mangler på et produkt. Det tar følgelig lengre tid å oppdage feil på elektronikk og feks et kjøleskap enn en lysestake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror hun er en av de siste jeg ville kontaktet om hjelp til noe som helst. Har hun referanser fra andre enn familie og venner? Når du later som du har et samarbeid med Sigdal kjøkken og tegner et kjøkken som er helt bak mål så nytter det dessverre ikke å ta noe av det du gjør seriøst. Men det er trist, spesielt for de uskyldige rundt. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (8 timer siden):

Da har frk villa paprika utvidet🥴 Nå begynner det å ligne noe. Hvorfor bare starter hun ikke eget flyttebyrå? Der er jo der kompetansen hennes ligger.

5C532CDA-3FA8-4484-ABA9-3EB7A30598D0.jpeg

😂🤦🏻‍♀️

Signerer denne- flyttebyrå ville vært mer innenfor CØ sitt kompetansenivå enn interiørveiledning.. 

(unnskyld: interiør veiledning). 

Endret av Northwy
Skriveleif
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så interiøret skal veilede? Funker sikkert det også. Jeg anbefalte faktisk en karriere innenfor renhold for en tid tilbake, gøy å se at det er tatt til etterretning. Bør jeg sende regning for karriereveiledning tro? Det er jo tross alt det jeg driver med på daglig basis i jobben min 😂

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (9 minutter siden):

Så interiøret skal veilede? Funker sikkert det også. Jeg anbefalte faktisk en karriere innenfor renhold for en tid tilbake, gøy å se at det er tatt til etterretning. Bør jeg sende regning for karriereveiledning tro? Det er jo tross alt det jeg driver med på daglig basis i jobben min 😂

I følge teksten hentet fra Instagram profilen hennes i dag, har hun helt tydelig tatt karriereveiledningen din til etterretning 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...