Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Babord1 skrev (Akkurat nå):

Vet dere alt VP gjør eller bare det som blir lagt ut?

Nå legger hun ut så mye at man får et godt inntrykk av døgnet ja. Og rart å legge ut (tragiske) bilder/filmer av barn hele døgnet istedetfor det som gjelder butikken da. Det eneste hun viser derfra er huset til kompanjongen(slektningen?).

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stargaze skrev (4 minutter siden):

Nå legger hun ut så mye at man får et godt inntrykk av døgnet ja. Og rart å legge ut (tragiske) bilder/filmer av barn hele døgnet istedetfor det som gjelder butikken da. Det eneste hun viser derfra er huset til kompanjongen(slektningen?).

 

Åja. Har alle muligheten til å se/lese dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (4 minutter siden):

Åja. Har alle muligheten til å se/lese dette?

I hvert fall de neste 40 k som følger henne. Er ikke bare nærmeste familie i hvert fall.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (59 minutter siden):

Mange seriøse bedrifter bruker og oppfordrer kunder til å bruke Trustpilot, hvorfor skulle de gjort det om det er en useriøs nettside?

Jeg har aldri blitt oppfordret til å skrive en anmeldelse på Trustpilot noen gang. Det ville jeg som kunde oppfattet som ganske desperat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri blitt oppfordret til å skrive en anmeldelse på Trustpilot noen gang. Det ville jeg som kunde oppfattet som ganske desperat. 

Ikke desperat i det hele tatt. Antakelig en del av en god strategi for å vise hvordan bedriften er. Bygge sten på sten. De mest profesjonflle svarer jo ut på kommentarene på Trust. Både på ros og ris. Veldig bra å se at så mange bedrifter faktisk følger opp om en kunde er misfornøyd. 
I motsetning til VP som bare ignorerer og ikke tror Trustpilot er viktig. Hadde hun vært proff hadde hun svart ut hver og en av klagene. Da hadde hun muligens fått noen litt mer fornøyd. 
Men hun har vel ikke tillit til det hun heller…

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (17 minutter siden):

Jeg har aldri blitt oppfordret til å skrive en anmeldelse på Trustpilot noen gang. Det ville jeg som kunde oppfattet som ganske desperat. 

Skjer ganske ofte med meg, men jeg handler mye på nett. Jeg bruker alltid Trustpilot dersom jeg handler hos butikker jeg ikke er kjent med. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (42 minutter siden):

Ikke desperat i det hele tatt. Antakelig en del av en god strategi for å vise hvordan bedriften er. Bygge sten på sten. De mest profesjonflle svarer jo ut på kommentarene på Trust. Både på ros og ris. Veldig bra å se at så mange bedrifter faktisk følger opp om en kunde er misfornøyd. 
I motsetning til VP som bare ignorerer og ikke tror Trustpilot er viktig. Hadde hun vært proff hadde hun svart ut hver og en av klagene. Da hadde hun muligens fått noen litt mer fornøyd. 
Men hun har vel ikke tillit til det hun heller…

Og alt dette vet du? Du verden😳 Hvis en bedrift legger sin lit på/til Trustpilot tror nesten de mister meg. Godt vi er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (34 minutter siden):

Jeg har selv aldri lagt inn en evaluering på Trustpilot, men ser at flere av nettbutikkene jeg bruker viser Trustpilot-ratingen sin. Gjorde en rask sjekk og Boozt, Blivakker, Royaldesign og Jollyroom er alle eksempler på dette. Dette er store nettbutikker, så jeg ville derfor vært forsiktig med å karakterisere Trustpilot som useriøs.

Etter at flere har lagt inn kommentarer på Ministjerner, har jeg begynt å sjekke TP før jeg handler i ukjente nettbutikker. Går helt sikkert an å legge inn en fiktiv rating, men flere av dem på Ministjerner og f.eks. den siste har jo mange andre tilbakemeldinger til andre selskap på profilen sin.  

Jeg har aldri handlet hos Ministjerner, men hos VP handlet jeg endel. Aldri problemer. StylebyNorway gikk konkurs før man fikk snudd seg, så der fikk jeg ingen erfaring. Dårlige kundeanmeldelser var relativt hyppige i samboerens selskap LordGekko AS (konkurs) og i selskapet der Kim Ronnny var kundeservice (Villakids AS). Er vel han som har håndtert helpdesken på Ministjerner og, han refereres iallefall ofte til og mønsteret er gjenkjennbart.

Så vet ikke om jeg ville satset på offerkortet. 

To av de bedriftene der har jeg hatt problemer med. De to andre har jeg ingen erfaring med. Det legger jeg på at sånt kan skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord1 skrev (10 timer siden):

Jeg har aldri blitt oppfordret til å skrive en anmeldelse på Trustpilot noen gang. Det ville jeg som kunde oppfattet som ganske desperat. 

Et kjapt søk i innboksen min viser at firmaer som Optimalprint, teknikkdeler, postnord, kidsbrandstore, pictureit alle oppfordrer til å gi vurdering på Trustpilot. Det er en stor plattform som brukes til å bygge tillit og ikke minst transparens mot kundene sine. Men denne diskusjonen er ikke noen ide å fortsette etter som du har bestemt deg. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har frk villa paprika utvidet🥴 Nå begynner det å ligne noe. Hvorfor bare starter hun ikke eget flyttebyrå? Der er jo der kompetansen hennes ligger.

5C532CDA-3FA8-4484-ABA9-3EB7A30598D0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (4 minutter siden):

Da har frk villa paprika utvidet🥴 Nå begynner det å ligne noe. Hvorfor bare starter hun ikke eget flyttebyrå? Der er jo der kompetansen hennes ligger.

5C532CDA-3FA8-4484-ABA9-3EB7A30598D0.jpeg

Hun er så dårlig til å uttrykke seg at jeg får vondt i magen av å lese denne annonsen. Sortering av hus...? Hvis man har veldig mange, så hjelper hun altså til med å sortere de før man selger noen av de? Og boligstyling før slag...? Er det hvis man skal slå partneren sin, hjerneslag eller noe ala Slaget på Stiklestad? 

Og da har jeg ikke kommentert alle de andre feilene. Det virker veldig useriøst og jeg hadde ikke kontaktet det firmaet for å få hjelp til hverken det ene eller andre.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lunabelle skrev (2 minutter siden):

Hun er så dårlig til å uttrykke seg at jeg får vondt i magen av å lese denne annonsen. Sortering av hus...? Hvis man har veldig mange, så hjelper hun altså til med å sortere de før man selger noen av de? Og boligstyling før slag...? Er det hvis man skal slå partneren sin, hjerneslag eller noe ala Slaget på Stiklestad? 

Og da har jeg ikke kommentert alle de andre feilene. Det virker veldig useriøst og jeg hadde ikke kontaktet det firmaet for å få hjelp til hverken det ene eller andre.

Hun er vel ikke akkurat kjent for å formulere seg så godt skriftlig. Rettskrivning er ikke hennes sterkeste side det heller. Ikke den mest troverdige annonsen jeg har sett heller 🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at på et aller minimum dobbeltsjekker man stavefeil før man legger ut en annonse. Dersom man sliter med rettskriving lar man andre lese igjennom teksten. Jeg kjenner jeg blir både oppgitt og på grensen til forbanna når folk tar jobben sin så lite seriøst. Og så skal man liksom unnskylde det med "stakkars ja det er jo bare et bilde på story". NEI - dette er jobben hennes. Hun driver firma. Og hun er en eller firma er 50 personer må man kunne forvente profesjonalitet. Ellers må hun stoppe. Legge opp, innse at dette ligger ikke for henne. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (2 minutter siden):

Hun er vel ikke akkurat kjent for å formulere seg så godt skriftlig. Rettskrivning er ikke hennes sterkeste side det heller. Ikke den mest troverdige annonsen jeg har sett heller 🥴 

Og hva stod egentlig under labelen med Oppussing? 😅

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nomore82 skrev (12 timer siden):

Hva tenker du forresten @Babord1 om lovstridige kundevilkår på nettsiden til ministjerner.no? Bare for nå nevne det mtp den røde tråden som går litt igjen her mtp useriøs drift. Og ja, dette er saklig kritikk.

På vilkår så har de opplyst at reklamasjonsrett opphører etter tre år under alle omstendigheter. Det er litt artig, siden forbrukerkjøpsloven oppgir enten 2 års reklamasjonsfrist som minimum, eller 5 år for varer som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år.

En lystestake vil jeg for eks argumentere for at er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Altså 5 års reklamasjonsfrist.

Men ministjerner.no går i mot dette - og setter grensen på 3 år. Som ikke er lov.

1633202598_Skjermbilde2022-01-16kl_22_14_03.thumb.png.4b8f0b4c709019b69451452e7a02c985.png

En lysestake går under 2 års grensen. Det elektronikk som kjøleskap, ovn, og større artikler som hår under 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (23 timer siden):

Da har frk villa paprika utvidet🥴 Nå begynner det å ligne noe. Hvorfor bare starter hun ikke eget flyttebyrå? Der er jo der kompetansen hennes ligger.

5C532CDA-3FA8-4484-ABA9-3EB7A30598D0.jpeg

Nei, det visste jeg jammen ikke. Har du reffernaser, CO?

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (11 timer siden):

Skjer ganske ofte med meg, men jeg handler mye på nett. Jeg bruker alltid Trustpilot dersom jeg handler hos butikker jeg ikke er kjent med. 

Samme her. Er mange store nettbutikker som bruker Trustpilot. Blir helt idiotisk å si at Trustpilot ikke er troverdig. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (54 minutter siden):

Hun er vel ikke akkurat kjent for å formulere seg så godt skriftlig. Rettskrivning er ikke hennes sterkeste side det heller. Ikke den mest troverdige annonsen jeg har sett heller 🥴 

Er det ikke verre å snakke ned mennesker enn å skrive feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...