Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, ingenengel skrev:

Jeg uttaler meg ikke om andre utenfor dette forumet, for de vet jeg ikke hverken hva sier eller tenker. Det som også kalles spekulering.
«Mange strekker seg kanskje langt... bla bla bla» Tror du virkelig at engrosfirmaer tenker sånn? Man sikrer vel ikke en bedrift på den måten? Man får hverken kreditt eller velvilje om man ikke betaler for seg, så enkelt er det. 

Man får heller ingen kredibilitet med slike innlegg du kommer med. Du sitter jo med informasjon som ingen andre vet, men nekter å skrive hva slags relasjon du har til C. 

Hvordan vet du forresten at nettbutikken går som det suser? Ligger jo ikke noe regnskap noe sted. 

Og jeg tipper at Lunabelle snakker om barna til paret som diskuteres. Vi har fått flere innblikk i hva slags egenskaper foreldrene deres har og hvordan dette har blitt delt på Internett. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lyckeliten skrev:

Ingen, kan du fortelle oss hvordan du visste at alle produktene kom fra norske leverandører? Det hjelper ikke å komme med slike innlegg når du indirekte har fortalt oss at du står paret nær eller er en av dem. Men du skriver jo igjen at du tydeligvis vet hvor ting kommer fra, siden du vet at ingenting er overpriset. Og hvordan vet du at nettbutikken går som den suser?

Dersom du er C eller K hjelper det at du skriver innlegget ditt på en mer konstruktiv måte. Den skrivingen der fremmer dere ikke på noen måte. 
 
Her er det flere som roser og kommer med konstruktiv kritikk. 
1. Vi vet jo ikke HVOR produktene kommer fra, ergo er det vanskelig å vite om prisen stemmer. 
2. Det er såpass mye skrivefeil i nettbutikken at den ikke virker seriøs. I tillegg blir det brukt ganske dårlig ordforråd for å reklamere for disse produktene på IG. 
3. Historie teller dessverre også inn. Når paret viser at de driver denne butikken på en bra måte og IKKE sletter kommentarer om leveringstid, reklamemerkingen og kvalitet, så er jeg helt sikker på at de fleste (hvert fall meg) ser på dette med en annen vinkel. 
4. Svar på Instagram. IGen til Camilla er jo nesten kun med reklame for nettbutikken, men bare et fåtall av spørsmålene om hvor ting er fra blir besvart. 

Har bare dette å si til det lange innlegget ditt. Som du selv skriver i punkt 1, dere VET jo ikke hvor alle varene kommer fra, da er det for meg veldig naturlig at man ikke uttaler seg om det. Det er jo SPEKULERING på høyt nivå, og det har vært mange av de innlegga her.  Du innrømmer jo selv at du spekulerer. 
 

Angående negative kommentarer. Det er veldig ofte folk med null følgere og null innlegg. 
Hvis folk vil være voksne å komme med konstruktive kommentarer, så går det faktisk an å ta det på DM. Det er ikke alltid sant det som kommenteres der..... ikke der heller! 
 

Hvem jeg er kan dere forøvrig bare slutte å spekulere i, dere er skikkelig dårlig på å spekulere riktig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sett noen av de putetrekkene de selger i 2 lokale interiørbutikke(2 forskjellige kommuner), å begge de butikkene selger putetrekk til 299,- , som Ministjerner selger for 229,-

Lysestaker hun selger fant jeg 10 kr dyrere i en annen nettbutikk. 

 

Så alt i alt er det ikke sikkert varene er aå overprisede. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lyckeliten skrev:

Man får heller ingen kredibilitet med slike innlegg du kommer med. Du sitter jo med informasjon som ingen andre vet, men nekter å skrive hva slags relasjon du har til C. 

Hvordan vet du forresten at nettbutikken går som det suser? Ligger jo ikke noe regnskap noe sted. 

Og jeg tipper at Lunabelle snakker om barna til paret som diskuteres. Vi har fått flere innblikk i hva slags egenskaper foreldrene deres har og hvordan dette har blitt delt på Internett. 

Ååååååå så det er dere som bestemmer hva slags kredibilitet jeg har? Den er vel omtrent som deres kredibilitet. Er deres anonymitet no bedre enn min? Kom med fullt navn dere så skal jeg si hvem jeg er. Hører dere virkelig ikke hvor dumt det høres ut som. Hvorfor må jeg fortelle dere noe som helst? 
Om jeg skriver at jeg vet, så gjør jo dere det samme. Forskjellen er at dere spekulerer og jeg vet. Er det ikke irriterende. 
 

Peace out ✌🏾

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ingenengel skrev:

Har bare dette å si til det lange innlegget ditt. Som du selv skriver i punkt 1, dere VET jo ikke hvor alle varene kommer fra, da er det for meg veldig naturlig at man ikke uttaler seg om det. Det er jo SPEKULERING på høyt nivå, og det har vært mange av de innlegga her.  Du innrømmer jo selv at du spekulerer. 
 

Angående negative kommentarer. Det er veldig ofte folk med null følgere og null innlegg. 
Hvis folk vil være voksne å komme med konstruktive kommentarer, så går det faktisk an å ta det på DM. Det er ikke alltid sant det som kommenteres der..... ikke der heller! 
 

Hvem jeg er kan dere forøvrig bare slutte å spekulere i, dere er skikkelig dårlig på å spekulere riktig! 

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålene mine. Du sier du kommer med fakta, ikke at du spekulerer i hvordan det går. Jeg har heller aldri sagt at varene er dritt eller uttalt meg noe om verken kvalitet, leverandør eller noe annet. Jeg har skrevet at dette kunne vært positivt for bedriften å vise frem.

Hm, vet om en som i forrige uke skrev med eget navn og ble slettet og blokkert uansett. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ingenengel skrev:

Ååååååå så det er dere som bestemmer hva slags kredibilitet jeg har? Den er vel omtrent som deres kredibilitet. Er deres anonymitet no bedre enn min? Kom med fullt navn dere så skal jeg si hvem jeg er. Hører dere virkelig ikke hvor dumt det høres ut som. Hvorfor må jeg fortelle dere noe som helst? 
Om jeg skriver at jeg vet, så gjør jo dere det samme. Forskjellen er at dere spekulerer og jeg vet. Er det ikke irriterende. 
 

Peace out ✌🏾

Peace out 👍🏻 Akkurat samme skrivemåten som en viss frue skrev på DM på Instagram. Da vet jeg hvem du er. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polohals til 599kr, får kjøpt en prikk lik på KappAhl til 249 🤪 

hva har skjedd med håret på «modellbildene» på IG? 🙈

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Elisiaflisa skrev:

Polohals til 599kr, får kjøpt en prikk lik på KappAhl til 249 🤪 

hva har skjedd med håret på «modellbildene» på IG? 🙈

Dere som er så opptatt av at ting hun selger er ræl, bør sjekke ut hva halsene er laget av. 
Det sier  seg selv at halsen som Ministjerner selger og som er laget av 32% ull 32% alpaca 32% nylon og 4% spandex, er dyrere enn en hals bestående av 75% acryl 12% polyester 10% polyamid og 3 % elastan. Disse kan ikke sammenlignes, for dette er to vidt forskjellige halser. Jeg vet hvem jeg hadde gått for, og det er ikke KappAhl sin👍
 

Og hva er galt med håret hennes nå da? 
 

Keep up the good work med saklig kritikk av forretningsvirksomheten hennes👏👏

Endret av ingenengel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lyckeliten skrev:

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålene mine. Du sier du kommer med fakta, ikke at du spekulerer i hvordan det går. Jeg har heller aldri sagt at varene er dritt eller uttalt meg noe om verken kvalitet, leverandør eller noe annet. Jeg har skrevet at dette kunne vært positivt for bedriften å vise frem.

Hm, vet om en som i forrige uke skrev med eget navn og ble slettet og blokkert uansett. 

Så du tenker at det er naturlig at hun deler hvilke leverandører hun har når folk her inne sitter og skriver til hennes samarbeidspartnere og prøver å ødelegge for henne. Nei trukke det. 
Som sagt, hvis den som kommenterer er voksen nok, så ta det på DM. Da er det jo bare å dele det hun svarer om de ikke blir tatt på alvor og får dårlige svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ingenengel skrev:

Dere som er så opptatt av at ting hun selger er ræl, bør sjekke ut hva halsene er laget av. 
Det sier  seg selv at halsen som Ministjerner selger og som er laget av 32% ull 32% alpaca 32% nylon og 4% spandex, er dyrere enn en hals bestående av 75% acryl 12% polyester 10% polyamid og 10% elastan. Disse kan ikke sammenlignes, for dette er to vidt forskjellige halser. Jeg vet hvem jeg hadde gått for, og det er ikke KappAhl sin👍
 

Og hva er galt med håret hennes nå da? 
 

Keep up the good work med saklig kritikk av forretningsvirksomheten hennes👏👏

Inneholder KappAhl sine 107%? Fascinerende 😅

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ingenengel skrev:

Så du tenker at det er naturlig at hun deler hvilke leverandører hun har når folk her inne sitter og skriver til hennes samarbeidspartnere og prøver å ødelegge for henne. Nei trukke det. 
Som sagt, hvis den som kommenterer er voksen nok, så ta det på DM. Da er det jo bare å dele det hun svarer om de ikke blir tatt på alvor og får dårlige svar. 

Blir bare blokkert når jeg tar ting på DM, selv når det er konstruktiv kritikk, som merking av reklame. 
Må gjerne la være å dele, men da vil noen alltid være skeptiske til pris, kvalitet og lure på hvor ting kommer fra.

Dersom man driver butikk på en ærlig måte er det jo ingenting noen har å si til leverandører.

Endret av Lyckeliten
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pålur skrev:

Inneholder KappAhl sine 107%? Fascinerende 😅

Nei Gud måtte forby om man skriver feil. Unnskyld unnskyld det skulle være 3 % elastan.  Men da er selvfølgelig KappAhl sine av samme kvalitet og prisen riktig 👍👍 . For poenget er som vanlig ikke så viktig her inne. Er det mulig? For det er jo sånne kommentarer fra deg dere kaller konstruktiv kritikk her inne. Men ikke tenk på det, jeg har jo tross ingen kredibilitet. 

Endret av ingenengel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lyckeliten skrev:

Blir bare blokkert når jeg tar ting på DM, selv når det er konstruktiv kritikk, som merking av reklame. 
Må gjerne la være å dele, men da vil noen alltid være skeptiske til pris, kvalitet og lure på hvor ting kommer fra.

Dersom man driver butikk på en ærlig måte er det jo ingenting noen har å si til leverandører.

Dere kaller jo alt dere skriver her inne for konstruktiv kritikk, kan det være det som er problemet?  Dere se jo ikke skogen for bare trær. Dere mener jo allerede at at hun svindler og lurer folk, så jeg skjønner henne. På en annen side så tror jeg ikke at dere er no viktig i livet hennes. Trist ikke sant? Livet går videre og og butikken går bra. Ingen er forpliktet til å liste opp leverandører, og jeg vet ikke om det er et bevisst valg fra henne, men hun er ikke forpliktet til å forvare noe overfor KG i alle fall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lyckeliten skrev:

Blir bare blokkert når jeg tar ting på DM, selv når det er konstruktiv kritikk, som merking av reklame. 
Må gjerne la være å dele, men da vil noen alltid være skeptiske til pris, kvalitet og lure på hvor ting kommer fra.

Dersom man driver butikk på en ærlig måte er det jo ingenting noen har å si til leverandører.

De som lurer på noe i forbindelse med å kjøpe et produkt, kan jo bare spørre så får de svar. Problem løst👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, ingenengel skrev:

Dere kaller jo alt dere skriver her inne for konstruktiv kritikk, kan det være det som er problemet?  Dere se jo ikke skogen for bare trær. Dere mener jo allerede at at hun svindler og lurer folk, så jeg skjønner henne. På en annen side så tror jeg ikke at dere er no viktig i livet hennes. Trist ikke sant? Livet går videre og og butikken går bra. Ingen er forpliktet til å liste opp leverandører, og jeg vet ikke om det er et bevisst valg fra henne, men hun er ikke forpliktet til å forvare noe overfor KG i alle fall. 

Hvordan vet du at butikken går bra ?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FruenFraHavet skrev:

«Dere er skikkelig dårlig på å spekulere riktig» 😂😂😂 Heisann! 

Ja dere er jo det👍 Dere er rå på å spekulere, men så uhyre sjelden dere har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste her om dagen (tror det var på snap) at hun nå har bygget opp et varelager uten kreditt, dvs. at alle varene er betalt for. Det synes jeg høres bra ut, da har i hvert fall leverandørene fått sine penger. Jeg håper for hennes del at hun kan få det til å gå rundt på en god måte med dette. Hun har jo lært på den harde måten nå (ved å måtte selge rekkehuset, som hun også skrev om), og alle som har fulgt med livet i den lille leiligheten det siste året har sett at det har vært for trangt for 7 mennesker. Og om butikken skulle gå så det suser, og overskuddet blir stort, så håper jeg hun forvalter pengene godt. En meningsfull jobb for henne gagner barna også, det blir mindre tid til eksponering av dem, og mer interiør. 

Når dette er sagt er jeg uenig i måten kritikk blir slettet på, og jeg håper alle bånd til en viss annen nedlagt svindelnettbutikk er brutt. Også krysser jeg fingrene for at hun får hjelp til rettskriving på ministjerner snart, det ser virkelig ikke bra ut slik det er nå. Den dagen siden er fri for orddelingsfeil skal jeg feire med et kjøp! :)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...