Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

På 18.6.2019 den 10.56, Frøken_ida skrev:

 

Den vil fremdeles ikke bort. 

Hun skal ikke utlevere barna, men utlevere at hun sliter psykisk det krever vi? Det er vel ikke allemannseie det heller? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Klink skrev:

Siteringa vil ikke bort. 

Men.. Er det ikke litt sånn i sosialemedier da? At man viser de gode tingene. Har vi rett til å vite om depresjoner og hvor tøft det er? Hvis hun bare vil snakke om hvor fin babyen er så må da det være greit? Hun holder ikke oppe noen fasade for de nærmeste, hvorfor skal vi vite om det? 

 

Det er forskjell på å kutte seg i fingeren og å skjære av seg hele armen. Kjærlighetserklæringen vil ingen ende ta. ALT er perfekt. Om man bestreber å fronte utad at man lever lykkelivet trenger man ikke overdrive alt så til de grader. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Siteringa vil ikke bort. 

Men.. Er det ikke litt sånn i sosialemedier da? At man viser de gode tingene. Har vi rett til å vite om depresjoner og hvor tøft det er? Hvis hun bare vil snakke om hvor fin babyen er så må da det være greit? Hun holder ikke oppe noen fasade for de nærmeste, hvorfor skal vi vite om det? 

 

Hun "må" ikke dele noe som helst, men hun gjør jo det. Og vi FÅR vite, fra henne selv.

Poenget her er at hun, om og om og om igjen, rosemaler ting. For så å komme med en helt annen versjon i etterkant. ...ofte etter at hun har fått  berettiget kritikk for noe helt annet...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Minipilla skrev:

Jeg greier ikke helt å kjøpe det. Beklager. Dette er litt som før...når det ble litt motbør / kritikk etter idiotiske snapper feks kom slike innlegg på bloggen for å skifte fokus til leserne. Har man en dyp svangerskapsdepresjon farter man ikke rundt på turer som de to. Og likedan etter fødsel...er man så sliten at de rundt en lurer på om man skal kollapse er det snodig med turer hver helg både på hotell og hvor som helst, spise ute flere ganger i uka osv osv. Nei noe stemmer ikke helt her....

Dersom man blir deprimert og får angst er det ikke alltid at man selv vet hva som er best for en. Spesielt om man ikke har opplevd de samme følelsene før. Jeg er enig i at det naturlige ville være å være hjemme og ta det med ro. Men om hun har det veldig dårlig inni seg og har en partner som pusher og sier hun vil bli bedre av nye fine opplevelser íså er det mulig hun tror det er det rette. Dersom hun skulle gått gjennom det samme igjen ville hun nok stole mer på egen magefølelse, tror jeg. For det tempoet de har holdt de siste månedene kunne nok gitt psykiske utslag hos de fleste gravide/ barselskvinner

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klink skrev:

Den vil fremdeles ikke bort. 

Hun skal ikke utlevere barna, men utlevere at hun sliter psykisk det krever vi? Det er vel ikke allemannseie det heller? 

"Vi" krever da ikke det, men reagerer på at historien plutselig er en helt annet enn tidligere beskrevet. For ørtende gang.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minipilla skrev:

Det er forskjell på å kutte seg i fingeren og å skjære av seg hele armen. Kjærlighetserklæringen vil ingen ende ta. ALT er perfekt. Om man bestreber å fronte utad at man lever lykkelivet trenger man ikke overdrive alt så til de grader. 

Syns ikke hun overdriver denne lykken noe mer enn andre. Eksponering av barn er mer  enn andre bloggere da det legges ut hver dag. Ellers er hun akkurat som alle andre overfladiske bloggere og mennesker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, FruRosa skrev:

"Vi" krever da ikke det, men reagerer på at historien plutselig er en helt annet enn tidligere beskrevet. For ørtende gang.

Var vel noen som skrev at de ønsket han skrev mere ærlig og noe greier? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Klink skrev:

Syns ikke hun overdriver denne lykken noe mer enn andre. Eksponering av barn er mer  enn andre bloggere da det legges ut hver dag. Ellers er hun akkurat som alle andre overfladiske bloggere og mennesker. 

Da ser vi nok veldig veldig forskjellig på det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, neiognei skrev:

Hun mente vel at hun skulle være ærlig om situasjonen etter fødsel, siden hun sier at hun har hatt en fasade oppe, når ting egentlig har vært litt vanskelig for henne. 

Det er jo sånn det er hele tiden. En fasade utad om at ALT er rosenrødt, og plutselig har det vært alt annet enn det. Trenger ikke være Einstein for å skjønne at det kjøret de har hatt siden fødsel har vært helt på tryne. SuperMAMMA eller ikke. 

Måtte vært mye enklere og vært ærlig. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Yann skrev:

Avslører vel at deres kunnskap om den store vide verden utenfor deres egen lille boble, får de fra Se og Hør.  Slik jeg har skjønt leser bloggere flittig sine egne tråder her.  Så da kan jeg opplyse følgende om Marit Christensen.

Hun er er prisvinnende journalist, utdannet cand.mag. med russisk, folkeminnevitenskap og etnografi. Hun jobbet som utenrikskorrespondent hos Nrk i Moskva i perestroika, Gorbatjov perioden i Russland.  Daglig holdt hun oss oppdatert på en  grundig og informativ måte om den enorme omveltning som var på gang i verdens største land.

I tiden i Nrk var hun blant annet redaksjonssjef i Dagsnytt 18 og Ukeslutt.  Hun hadde også stillingene som faktaredaktør og redaktør i Nrk Fjernsyn.

Jeg vil absolutt anbefale en tur til dette fantastiske landet med en natur og kultur som overgår det meste.  Når vi her i Norge på 17/1800 tallet gikk i sekk og strie og  levde stort sett av poteter og fisk, var Russland et høyt utviklet kulturellt land.  Det beste innen litteratur, klassisk musikk og annen kunstform kommer fra dette landet.

75 år under et kommunistisk åk reverserte utviklingen både for land og folket.  Et flott folk med stolte tradisjoner som er utrolig artig og omgås.

Når uvitende mennesker sier "typisk russisk"  når de mener noe negativt, blir jeg ikke forbannet. Jeg opplyser dem heller om dette landet og folket, om litt historie, om mine venner i Moskva ,St.Petersburg,  tar dem med på tur dit, eller inviterer dem hjem når jeg har besøk derfra.

Det fungerer veldig så bra når disse uvitende menneskene om russiske folk og land, blir litt opplyst. ;)

Takk for et flott innlegg! ❤️

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Minipilla skrev:

Jeg greier ikke helt å kjøpe det. Beklager. Dette er litt som før...når det ble litt motbør / kritikk etter idiotiske snapper feks kom slike innlegg på bloggen for å skifte fokus til leserne. Har man en dyp svangerskapsdepresjon farter man ikke rundt på turer som de to. Og likedan etter fødsel...er man så sliten at de rundt en lurer på om man skal kollapse er det snodig med turer hver helg både på hotell og hvor som helst, spise ute flere ganger i uka osv osv. Nei noe stemmer ikke helt her....

Helt enig! Noe skurrer noe veldig her, jeg tror ikke noe som helst på det som kommer. Offerrollen har jeg sett x antall ganger før, og om en uke er alt som før..

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke dager han JOBBER til 19-21 tida jeg. Mulig den familien der har flere timer i døgnet enn meg, for sånn må det jo være når han dokumenterer hver eneste dag at det i alle fall ikke stemmer, med mindre han er golfproff, anmelder filmer/serier på TV eller skriver matanmeldelser.

Endret av Konabakmannen
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosablogger som i grunnen kun består av enhjørninger og sukkerspinn, er på vei ut. Folk er lei av overfladiskhet og vil i større grad ha innhold. Her har man da i tillegg opplevd at sannheten pyntes på så til de grader gang på gang, og bloggeren fremstår som lite troverdig.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Konabakmannen skrev:

Lurer på hvilke dager han JOBBER til 19-21 tida jeg. Mulig den familien der har flere timer i døgnet enn meg, for sånn må det jo være når han dokumenterer hver eneste dag at det i alle fall ikke stemmer, med mindre han er golfproff da. 

Han jobber ikke på golfbanen iallefall 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg en tur på jobb (Harryhandel), blir nok litt overtid (bære inn og legge inn i kjøleskap/fryser).

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lagerbestilling
2 timer siden, Xstrella skrev:

Hva var poenget med bildet ammetid??

Men hvis det ikke ligger på Instagram så har det jo aldri skjedd??? (blogger-resonnement).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xstrella skrev:

Hva var poenget med bildet ammetid??

(Be)vise at hun ammer...?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Xstrella skrev:

Hva var poenget med bildet ammetid??

Folk her inne påstår jo at hun juger om at hun ammer, så. Er vel ikke første gang hun svarer på spekulasjoner her inne med bilder ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...