Gå til innhold

Hender det at du sjekker "mine innlegg" på KG bare for å være sikker på at du ikke har glemt å huke av som anonym? 😋


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Millimani skrev:

Når du får opp mot like mange innlegg så går du også høyere opp i rang, og da blir du mer enn en skravlebøtte :) 

Ok. Jeg brukte det mest som et ordspill på bakgrunn av hans korte svar:) Men, takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noen på KG fortalte om det. Nei jeg er ikke en av de.

Anonymkode: bd096...5f2

De har jo et problem hvis de leser gjennom alt på den måten. Hvordan skal de liksom klare det? Er man anonym så er man anonym. Og man har ulike hash-koder i hver en tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Millimani skrev:

De har jo et problem hvis de leser gjennom alt på den måten. Hvordan skal de liksom klare det? Er man anonym så er man anonym. Og man har ulike hash-koder i hver en tråd.

Det er de innleggene man har skrevet med brukernavn som de gransker på den beskrevne måte.

I tillegg var det noen som fortalte om at enkelte også gransker innlegg som er postet med anonymbruker, og at de kjenner igjen eventuelle gjentagende skrivefeil + skrivestil  + setningsoppbygging m.m. og at de mener å kjenne igjen brukere på den måten. Det finnes også dataprogram der man kan lete gjennom innlegg skrevet overalt på internett for å kjenne igjen/sile ut  innlegg ut fra nevnte kriterier og sikkert også andre kriterier i tillegg. Om noen av KG-s brukere bruker slike program vet jeg ikke, men noen fortalte på KG om denne muligheten.

Anonymkode: bd096...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Millimani skrev:

De har jo et problem hvis de leser gjennom alt på den måten. Hvordan skal de liksom klare det? Er man anonym så er man anonym. Og man har ulike hash-koder i hver en tråd.

Kanskje vi to skal finne de? Dra hjem til de om natten og ringe på? Og bare si LOL og gå igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er de innleggene man har skrevet med brukernavn som de gransker på den beskrevne måte.

I tillegg var det noen som fortalte om at enkelte også gransker innlegg som er postet med anonymbruker, og at de kjenner igjen eventuelle gjentagende skrivefeil + skrivestil  + setningsoppbygging m.m. og at de mener å kjenne igjen brukere på den måten. Det finnes også dataprogram der man kan lete gjennom innlegg skrevet overalt på internett for å kjenne igjen/sile ut  innlegg ut fra nevnte kriterier og sikkert også andre kriterier i tillegg. Om noen av KG-s brukere bruker slike program vet jeg ikke, men noen fortalte på KG om denne muligheten.

Folk som vil får bare finne meg. Jeg er ikke etterlyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes brukere på KG som sitter og leser gjennom 100-vis og 1000-vis av innleggene til utvalgte brukere, for å se om de finner nok informasjon til å kunne finne ut hvem brukerne er. Så har man fortalt i en tråd hvor man bor, i en annen tråd hva kjæledyret heter, i en annen tråd om hvor man jobber, og en anen tråd om annen gjenkjennbar informasjon, så kan det være nok til at noen finner ut hvem man er.  Og da er det ekstra  kjedelig dersom man har delt sensitiv informasjon i innlegg på KG.

Anonymkode: bd096...5f2

So what? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mener også at de kjenner igjen folk på KG ut fra hvilke smilefjes man poster ofte (i tillegg til skrivestil og andre gjentagende ting som skrivefeil m.m. (diverse kriterier)) i innlegg her.

Anonymkode: bd096...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen mener også at de kjenner igjen folk på KG ut fra hvilke smilefjes man poster ofte (i tillegg til skrivestil og andre gjentagende ting som skrivefeil m.m. (diverse kriterier)) i innlegg her.

Anonymkode: bd096...5f2

Dvs at de greier å koble innlegg skrevet av samme bruker med brukernavn og med anonymbruker, og dermed samle mer informasjon om brukeren, av hensikt å prøve å finne ut hvem denne personen er eller av andre hensikter.

Anonymkode: bd096...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg har aldri vært anonym. Kan jeg spørre hvorfor så mange velger det?

Edit. Men edit bruker jeg ofte.

Det ville ha vært som å signere hvert innlegg med mitt fulle navn. Det krever ikke mye logisk resonnement for å forstå en sammenheng i innleggene jeg skriver, og jeg vet at det er flere jeg kjenner til som er på KG. Det meste jeg deler på KG ville jeg ikke ha delt med eget navn i offentlig fora, og derfor velger jeg ofte å bruke AB-funksjonen. 

Når det er sagt kan jeg vise brukernavnet mitt frem noen ganger, men selv da er det litt på kanten. Ikke at det er så sensitivt det jeg skriver, men det kan fort bli identifiserende hvis jeg ikke er finurlig i formuleringene mine. 

Anonymkode: a4824...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville ha vært som å signere hvert innlegg med mitt fulle navn. Det krever ikke mye logisk resonnement for å forstå en sammenheng i innleggene jeg skriver, og jeg vet at det er flere jeg kjenner til som er på KG. Det meste jeg deler på KG ville jeg ikke ha delt med eget navn i offentlig fora, og derfor velger jeg ofte å bruke AB-funksjonen. 

Når det er sagt kan jeg vise brukernavnet mitt frem noen ganger, men selv da er det litt på kanten. Ikke at det er så sensitivt det jeg skriver, men det kan fort bli identifiserende hvis jeg ikke er finurlig i formuleringene mine. 

Denne muligheten finnes f.eks ikke på VG sine debattsider. Hvor jeg tror kanskje 80% av brukerne er menn. Er kvinner mer forsiktige enn menn? Tar kvinner oftere forehåndsregler? Kan dette også være en årsak til at kvinner lever lengre enn menn?

Beklager. Jeg er i det filosofiske hjørne i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er de innleggene man har skrevet med brukernavn som de gransker på den beskrevne måte.

I tillegg var det noen som fortalte om at enkelte også gransker innlegg som er postet med anonymbruker, og at de kjenner igjen eventuelle gjentagende skrivefeil + skrivestil  + setningsoppbygging m.m. og at de mener å kjenne igjen brukere på den måten. Det finnes også dataprogram der man kan lete gjennom innlegg skrevet overalt på internett for å kjenne igjen/sile ut  innlegg ut fra nevnte kriterier og sikkert også andre kriterier i tillegg. Om noen av KG-s brukere bruker slike program vet jeg ikke, men noen fortalte på KG om denne muligheten.

Anonymkode: bd096...5f2

Enkelte brukere er lette å kjenne igjen selv om de bruker AnonymBruker-funksjonen. 

Anonymkode: 6b3c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MortenMinstelønn skrev:

Hm? Vi har da alle sex og ikke minst kropp?

Ikke alle har det. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Arabella skrev:

Ikke alle har det. :(

Uffda. Kom da, skal du få litt sex 😛👀:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker mest anonymknappen, hvis ikke får jeg bare så mye kjeft og kritikk. Som anonym får jeg fred og masse likes. Evig eies kun et dårlig rykte.

Anonymkode: c6d3f...c66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Uffda. Kom da, skal du få litt sex 😛👀:bolledeig:

Tusen takk! Så snill du er. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Arabella skrev:

Tusen takk! Så snill du er. :klem:

Edit. Bare hyggelig!❤️

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Denne muligheten finnes f.eks ikke på VG sine debattsider. Hvor jeg tror kanskje 80% av brukerne er menn. Er kvinner mer forsiktige enn menn? Tar kvinner oftere forehåndsregler? Kan dette også være en årsak til at kvinner lever lengre enn menn?

Beklager. Jeg er i det filosofiske hjørne i dag:)

Det kan godt hende, men basert på mine observasjoner er de fleste som uttaler seg i kommentarfelt og lignende med fullt navn ikke de mest oppegående i befolkningen. Det er selvsagt mange unntak. Det er mange kvinner og menn som legger frem saker og argumenter på en god og reflekterende måte, men nå tenker jeg mer på den vanlige mannen i gata som ikke tenker så mye før en kommentar postes. Det er nok menn som er verst i kommentarfelt på VG og lignende, men kvinner er nok verst i andre sammenhenger slik som offentlige FB-grupper. 

For min egen del liker jeg anonymiteten min på nett, og at jeg slipper å forholde meg til det jeg har skrevet på et nettforum i nattetimene når jeg skal møte andre både i profesjonelle og sosiale sammenhenger. Jeg føler jeg kan skrive det jeg tenker uten at noen skal ettergå det, prøve å finne ut hvem jeg er (som også har skjedd ved bruk av AB-funksjonen) og andre idiotting som kan dukke opp hvis en av de mer spesielle brukerne finner ut at de vil bruke deg som et tidsfordriv. 

Anonymkode: a4824...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende, men basert på mine observasjoner er de fleste som uttaler seg i kommentarfelt og lignende med fullt navn ikke de mest oppegående i befolkningen. Det er selvsagt mange unntak. Det er mange kvinner og menn som legger frem saker og argumenter på en god og reflekterende måte, men nå tenker jeg mer på den vanlige mannen i gata som ikke tenker så mye før en kommentar postes. Det er nok menn som er verst i kommentarfelt på VG og lignende, men kvinner er nok verst i andre sammenhenger slik som offentlige FB-grupper. 

Enig i alt her. Men jeg tenkte ikke på kommentarfeltene hvor vi finner de leste tomsingene. Men forumet VGD. Som kan sammenlignes med KG. Jeg har aldri, og kommer heller aldri til å skrive i et kommentarfelt. Er det ikke der man finner de som ikke tror vi har landet på Månen? Og, ja.. De er nok som oftest menn.

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende, men basert på mine observasjoner er de fleste som uttaler seg i kommentarfelt og lignende med fullt navn ikke de mest oppegående i befolkningen. Det er selvsagt mange unntak. Det er mange kvinner og menn som legger frem saker og argumenter på en god og reflekterende måte, men nå tenker jeg mer på den vanlige mannen i gata som ikke tenker så mye før en kommentar postes. Det er nok menn som er verst i kommentarfelt på VG og lignende, men kvinner er nok verst i andre sammenhenger slik som offentlige FB-grupper. 

For min egen del liker jeg anonymiteten min på nett, og at jeg slipper å forholde meg til det jeg har skrevet på et nettforum i nattetimene når jeg skal møte andre både i profesjonelle og sosiale sammenhenger. Jeg føler jeg kan skrive det jeg tenker uten at noen skal ettergå det, prøve å finne ut hvem jeg er (som også har skjedd ved bruk av AB-funksjonen) og andre idiotting som kan dukke opp hvis en av de mer spesielle brukerne finner ut at de vil bruke deg som et tidsfordriv. 

Anonymkode: a4824...d18

Ingen vits å bruke mye tid i kommentarfeltene, kun tabloide punchlines leses, det er et kommentarfelt, ikke et diskusjonsforum. Da blir det få dype innsiktsfulle innlegg. Det er den umiddelbare impulsive reaksjonen etter å ha lest artikkelen som slenges ut.

Anonymkode: c6d3f...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...