Gå til innhold

Gå over fra kontinentalseng til regulerbar seng, erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny seng for to år siden, og den er utrolig god. Men jeg kjenner jo at jeg blir eldre (midten av 30-årene), og med nattamming og små som kommer inn om natten, skulle jeg så gjerne hatt meg regulerbar seng. Både for å selv kunne sitte godt (venter nestemann og ammer fortsatt førstemann) når man ammer eller babyen sovner i armene under amming, og for tv-titting og sånn siden jeg plutselig har blitt glad i å trekke meg tilbake tidlig på kvelden 😅 

Føler meg litt fæl som kjøpte seng til 16000 for to år siden, og allerede vurderer å kjøpe ny, men får trøste meg med at gjester får ei innmari god seng da. Noen som har gått over til regulerbar? Er dere fornøyd? Valgte dere splitt-overmadrass i en ende, to ender eller helt seperate? Savner dere en flate mellom dere og partner, eller veier godene ved regulerbar opp? Har dere noe problem med sengen?

Anonymkode: 217ed...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde knallgod kontinentalseng. Da den var moden for utskiftning arvet jeg to ganske nye Jensen regulerbare senger. De var svindyre. Og passet ikke oss i det hele tatt. Dessuten vil vi heller ikke ha den «sprekken» mellom oss, den skapte større avstand enn centimetrene tilsa. Så vi kjøpte ny kontinentalseng. Og noen gedigne hotellputer, som du kan få fra 299. Når de ikke brukes ligger de ved siden av sengen. 

Kanskje det kan være et alternativ for deg og? Er i alle fall mye billigere enn ny seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Høna79 skrev:

Hadde knallgod kontinentalseng. Da den var moden for utskiftning arvet jeg to ganske nye Jensen regulerbare senger. De var svindyre. Og passet ikke oss i det hele tatt. Dessuten vil vi heller ikke ha den «sprekken» mellom oss, den skapte større avstand enn centimetrene tilsa. Så vi kjøpte ny kontinentalseng. Og noen gedigne hotellputer, som du kan få fra 299. Når de ikke brukes ligger de ved siden av sengen. 

Kanskje det kan være et alternativ for deg og? Er i alle fall mye billigere enn ny seng

Det har jeg, og det er et pes for å være ærlig 😛 Når ikke ned til de når jeg slenger de på gulvet etter bruk. 

Anonymkode: 217ed...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 13 år siden var jeg i samme situasjon som deg. Gravid med nr 2 og ammet fortsatt nr 1. Kjøpte regulerbar seng og hadde glede og nytte av den i ca 1-2 år.

Etter det ble selve muligheten til å regulere, skjeldent/aldri brukt mer. Større og flere puter har flyttet inn til meg. Deilig å justere med de gjennom natten enn den "statiske" hev/senk. HATER sprekken i midten. 

De siste 10 årene har jeg hatt lyst på ny seng og håper på å kjøpe i løpet av de nærmeste årene. Det blir ikke hev/senk.

Anonymkode: e4bd0...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har regulerbar seng. Har valgt splitt i toppen på overmadrassen. Kan ikke si vi bruker reguleringen så ofte, men kjekt å ha muligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For 13 år siden var jeg i samme situasjon som deg. Gravid med nr 2 og ammet fortsatt nr 1. Kjøpte regulerbar seng og hadde glede og nytte av den i ca 1-2 år.

Etter det ble selve muligheten til å regulere, skjeldent/aldri brukt mer. Større og flere puter har flyttet inn til meg. Deilig å justere med de gjennom natten enn den "statiske" hev/senk. HATER sprekken i midten. 

De siste 10 årene har jeg hatt lyst på ny seng og håper på å kjøpe i løpet av de nærmeste årene. Det blir ikke hev/senk.

Anonymkode: e4bd0...5c3

Hm, kanskje jeg skulle kjøpt en rimelig 120-seng med regulering, og så kan den brukes til besteforeldre etc. på besøk senere. 

Anonymkode: 217ed...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...