Jump to content
AnonymBruker

Noen med to tette som ikke synes det bra i begynnelsen

Recommended Posts

AnonymBruker

Har googlet to tette erfaringer og alle er så positive. Jeg står midt oppi en tøff periode nå å føler at jeg nesten ikke overlever uten å legge meg inn på psyk. 

Jeg trenger å høre fra dere som også syntes at det var nesten umulig å komme gjennom dagen uten gråt, fortvilelse og følelsen av å ikke klare å fylle alle barnas behov. Tenåringen har jeg aldri tid til, 2 åringen vil ingenting og den på 3 mnd er konstant forkjølet og trenger 1/1 kontakt 24/7

Hilsen trist mamma til tre

Anonymkode: 1e504...4be

Fortsetter under...

kisskissbangbang

Er far skikkelig på banen? Kan du sykemeldes og la far ta over permisjonen?

AnonymBruker
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Er far skikkelig på banen? Kan du sykemeldes og la far ta over permisjonen?

Han er desverre mye borte pga jobb. Men når han er hjemme er han 100% tilstede. Hadde han hatt en jobb hvor han kom hjem hver dag hadde jeg nok ikke hatt det så tøft. Tenåringen hjelper til ved behov men hun har rett på eget liv også. Føler meg bare så alene og utilstrekkelig. Tenker ofte at jeg hadde vært en mye bedre mor om far var mer hjemme. Så jeg legger ofte skylden på han 🙈 ikke riktig det heller. 

Ts

kisskissbangbang

Da synes jeg du skal få en time hos fastlegen din for å diskutere sykemelding. Å være så utslitt og fortvilt som du gir uttrykk for å være i HI gagner ingen. Håper det ordner seg :klemmer:

AnonymBruker

Ikke positivt.

Anonymkode: eb243...b29

AnonymBruker

Det er travelt med to tette. Ein føler seg ofte utilstrekkelig. Men det bedrer seg etterhvert. Legg lista lavt. Du treng ikkje å ha alt på stell. 

Anonymkode: 23ced...558

Annonse

AnonymBruker

Du er nok ikke alene om dette. Det er over 3 år mellom våre, og vi har såvidt hodet over vannet. Hadde de vært tettere slik at eldste hadde vært mindre selvstendig hadde jeg krepert 😅 men altså, klart det kan være hinsides slitsomt med to små som trenger deg konstant, særlig om du må ta det meste alene. Det må være veldig overveldende. 

Anonymkode: 93ecf...77b

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er travelt med to tette. Ein føler seg ofte utilstrekkelig. Men det bedrer seg etterhvert. Legg lista lavt. Du treng ikkje å ha alt på stell. 

Anonymkode: 23ced...558

Handler ikke om å ha alt på stell. Tungt å stå opp kl 6-7 hver dag etter x antall oppvåkninger.  Tungt at 2 åringen er i en dårlig periode mtp(sovner sjeldent før kl 22 om kveldene) dagene er lange og krevende. Før klarte jeg å sove på dagen. Nå har jeg så mye uro i kroppen at jeg får det ikke til. 

Ts

Ginny

Jeg tror ikke jeg har hørt noen i det hele tatt som syntes det var bra i begynnelsen med to tette 😛 Men det kommer seg visstnok etterhvert, og blir ganske bra 😊

purreløk
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Handler ikke om å ha alt på stell. Tungt å stå opp kl 6-7 hver dag etter x antall oppvåkninger.  Tungt at 2 åringen er i en dårlig periode mtp(sovner sjeldent før kl 22 om kveldene) dagene er lange og krevende. Før klarte jeg å sove på dagen. Nå har jeg så mye uro i kroppen at jeg får det ikke til. 

Ts

Ja, slik er det, dessverre. Men kan du få litt hjelp av familie eller venner til å passe barna så du får sove ett par timer? Det kan vere nok til å hente seg inn litt..

AnonymBruker
12 minutter siden, purreløk skrev:

Ja, slik er det, dessverre. Men kan du få litt hjelp av familie eller venner til å passe barna så du får sove ett par timer? Det kan vere nok til å hente seg inn litt..

Nei har desverre ingen familie i nærheten så vi har aldri noe avlasting. Må avlaste hverandre. Venner er er travle med jobb og egne barn så det blir vanskelig. 

Ts

AnonymBruker

Hadde krevd at mannen hadde skiftet jobb til en 8-16jobb der han er hjemme hver dag

Anonymkode: f882d...8a5

AnonymBruker

Hvis du er der at du føler å legge seg inn på psyk ikke er langt unna må du ta grep. Du kan ha utviklet fødselsdepresjon. Ja det er tøft med barn, men du har jo hatt 2 allerede. Du kan morsrollen godt, men sliter nå. Det er ingen skam. Hvis du sykmelder deg kan far ta over din permisjon. Hva med å gjøre dette et par uker? Så du kommer deg litt? Så unngår du kanskje at du faktisk ender opp på psyk og er der i månedsvis. Bedre med forebygging enn å kjøre seg helt ned, det tar mye lengre tid å komme seg opp og tilbake da. Snakk gjerne med mannen din og legen din om det. Men synes du skal stole på deg selv og hva du føler:)

Anonymkode: 24a52...69a

Annonse

AnonymBruker

Har også to tette, mye tettere enn dine, og kjenner meg veldig igjen. Det et et heftig maraton man aldri blir ferdig med. Vi har heller ikke avlastning annet enn et par timer i ny og ne der vi bare har ett barn.

ingen tips herfra, men vit i allefall at vi er flere! 

Anonymkode: 45d02...2f2

AnonymBruker

ja, første året er tungt. Andre året er også tungt men på en annen måte, mer mentalt tungt enn fysisk. Første året er våkenetter, trøtt, utslitt. Andre året kommer sjalusi og det å være mentalt utbrent av å måtte håndtere to barn i forskjellige utviklingsstadium, men begge faser er like utfordrende. Men fra barnet nr 2 var over 1,5 år gammel, følte jeg at vi fikk det litt bedre, litt enklere. Så når minsten ble 2,5 nå, så ser jeg ennå mer forbedring. Har du to barn av forskjellige kjønn = statistisk sett mindre konflikter. Det stemte for oss da de leker fint sammen uten å krangle for mye, og de kan leke en del sammen nå. Nå i helga fikk jeg lage middag nesten uten å bli avbrudd (var hjemme alene med de på søndag), og de lekte sammen. Helt sinnsykt, nesten, jeg kan ikke tro at det endelig skjer. Kjempeglad i mine barn. Men kan ikke skjønne at noen faktisk ØNSKER seg tette barn. Frivillig. 😮

Anonymkode: 88d63...967