Gå til innhold

Dåpsgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til dåpsgave til ei jente? Noe som kanskje skiller seg litt ut?

Anonymkode: 955ef...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehagesekk👍🏻 For all del ikke gi sølv-ting, det er bare tull

Anonymkode: fe77c...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken prisklasse sikter du mot? Er du fadder til dåpsbarnet? Hvilken relasjon har du til dåpsbarnets foreldre, og er det en nær relasjon?

Anonymkode: 2ed04...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken prisklasse sikter du mot? Er du fadder til dåpsbarnet? Hvilken relasjon har du til dåpsbarnets foreldre, og er det en nær relasjon?

Anonymkode: 2ed04...777

Ja, jeg er tanten til dåpsbarnet. Tenker på mellom 500 og 1000 kr. 

Anonymkode: 955ef...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt barnehagesekk til flere dåpsbarn. De koster kanskje mindre enn det du har tenkt, og vi har supplert med eventyrbok eller matboks og termos i tillegg. 

Til et barn hvor vi visste at noen andre skulle gi sekk, kjøpte vi et fint ullpledd fra Rørostweed. De finnes både i baby- og juniorstørrelser hvis man synes voksenpledd blir litt voldsomt. 

Barnebestikk i stål (eller stål+gode plastgrep) har også vært en suksess. Det og barnehagesekkene blir i alle fall mye brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ullvott said:

Vi har gitt barnehagesekk til flere dåpsbarn. De koster kanskje mindre enn det du har tenkt, og vi har supplert med eventyrbok eller matboks og termos i tillegg. 

Til et barn hvor vi visste at noen andre skulle gi sekk, kjøpte vi et fint ullpledd fra Rørostweed. De finnes både i baby- og juniorstørrelser hvis man synes voksenpledd blir litt voldsomt. 

Barnebestikk i stål (eller stål+gode plastgrep) har også vært en suksess. Det og barnehagesekkene blir i alle fall mye brukt. 

Takk for tips :)

Anonymkode: 955ef...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slå et slag for barneservise - har hørt fra foreldre til dåpsbarn at dette er noe som blir brukt og som de har satt pris på.

Selv liker jeg spesielt godt de med motiver fra bøkene til Thorbjørn Egner - de er av god kvalitet og holder seg fine lenge. https://www.dyreparken.no/dyreparken/mat-og-drikke/servise/servise-med-kardemomme-by-motiv/

En annen alright gave til jente, kan være et klassisk smykkeskrin. Fint å kunne oppbevare alle smykkene som kommer til dåpen på en god måte. Så lenge man kjøper et klassisk og litt "voksent" er dette en gave å ha glede av hele livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt tantebarna min, og nå tantebarnas barn, et litografi eller tresnitt, i dåpsgave. 

Jeg har valgt motiv som mottager forstår som liten, og som kan vokse med barnet på veien mot voksenstatus og fremdeles gi glede.

Eksempel? I denne duren

Pirol Jøsterkatt 17 mai Humle

 

Ulven vaakner Litografi 25x31cm 1900,-kr u.r.

Ryper Litografi 10x15cm 500,-kr u.r.

Rever Litografi 14x25cm 900,-kr u.r.

Anonymkode: d75d1...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg gir ofte en vakker ramme med det fineste bilde av barnet delt på sosiale medier eller privat melding av foreldrene. 

Med en varm hilsen på baksiden av bilde. 

Veldig få har rammer med bilder av barna på det tidspunktet. Og blir innmari glade for gaven. Den står ofte som eneste bilde på barnerommet i årevis 🎀

12E7EC68-899B-4D7D-BDC3-46FF222875B0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnedåpen vært?

Barne-bestikk, barne-møbler, bilder... Kanskje en serie med eventyr-bøker e.l. hvor du enten gir alle på dåpsdagen, eller deler det opp slik at barnet får en eller to bøker om gangen til jul og til bursdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Millimani said:

Har barnedåpen vært?

Barne-bestikk, barne-møbler, bilder... Kanskje en serie med eventyr-bøker e.l. hvor du enten gir alle på dåpsdagen, eller deler det opp slik at barnet får en eller to bøker om gangen til jul og til bursdag

Nei, den har ikke vært ennå. Takk for mange gode tips! :)

 

Anonymkode: 955ef...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...