Gå til innhold

Koffert eller ryggsekk på reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg skal reise i 14 dager i Spania i sommer, med 4 forskjellige hotellopphold. Jeg lurer på hva som er best av ryggsekk og trillekoffert. Jeg selv har bare erfaring med sistnevnte, og tenker at spesielt på en slik tur kan koffert være best, med bedre oversikt, lettere å finne frem og med tanke på varmen. 

Men jeg har jo som sagt bare erfaring med trillekoffert, så det kan jo være feil tankegang. Er ryggsekk kanskje best? 
 

Anonymkode: d0b93...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvordan dere skal reise mellom stedene på. Hvis dere skal loffe rundt med tog og buss hit og dit og overalt, er det fordeler ved å ha ryggsekk. Hvis dere av erfaring vet at dere skal ta mye taxi og relativt kjapt kommer dere fra hotell til hotell uten for mye stress, er det jo fint og ryddig med trillekoffert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ha en north face bag som du også kan bruke som ryggsekk.

Anonymkode: 418d2...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en smakssak, men jeg kan ikke fordra ryggsekk. Har prøvd å bruke det på et par ferieturer hvor det var mange transportetapper, og angret skikkelig. Stroppene gnager, jeg blir svett, hvis jeg pakker feil får jeg slagside, og det er vanskelig å få tak i tingene jeg har pakket. En god trillekoffert er etter min mening mye mer bekvemt, også i land med høye fortauskanter og andre nivåforskjeller. Som sagt, det er en smakssak. Det finnes mange supre og praktiske ryggsekker på markedet, som feks har glidelås på siden så du kan åpne dem som en bag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par fordeler med ryggsekk som håndbagasje er at de har lavere egenvekt, og finner man en uten for mye fyll og mange rom går mindre av volumet bort. Til innsjekket bagasje foretrekker jeg koffert.

Anonymkode: c660c...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist med begge deler på diverse backpackingturer. Synes koffert helt klart er å foretrekke, spesielt kontra en ryggsekk uten hjul. Mye enklere å pakke i en koffert, bedre plass og man slipper den forbanna tunge sekken som gnager på ryggen. Også er det essensielt med en koffert som har fire hjul da den er enklere å trille, eksempelvis på tog med smal midtgang. 

Anonymkode: b7b67...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...