Gå til innhold

Fordeler og ulemper ved å bo i 1. etasje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer leilighet i 1. etasje. Leiligheten ligger litt inni i slags "hestesko", altså ikke slik at alle og enhver går forbi. Greit med sol på ettermiddag. 

Hva er fordeler og ulemper ved å bo i 1. etasje ?

Anonymkode: d13ef...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulemper. Innbrudd, radongass.

Anonymkode: 1cfe5...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler:

Enkelt og raskt å komme seg hjem (Bra hvis man må skikkelig tisse! Nå!!).

Praktisk når man flytter inn, har kjøpt noe stort og tungt eller bare har veldig mange handleposer. 

Veldig lettvint hvis man har dyr eller barn. Spesielt med tanke på barnevogn.

lett å komme i kontant med naboer som går forbi. Hvis man ønsker. Bor man typ i tredje, får man ikke med seg så mye av det som skjer på gateplan. På godt og vondt.

Lett å rømme under brann.

Du har ingen under deg som kan klage på bråk.

Anonymkode: 91727...838

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har dei som bor i 1. Etg hage. Dei i 2.etg har en 2kvm veranda. I tillegg synes dei det er litt kleint å være ute, når vi sitter ute i hagen. Dei føler seg som kikkere. 

Jeg har prøvd 2. Etg, og følte hele tiden jeg måtte gå forsiktig for å vise hensyn til dei under meg. 

Anonymkode: ad1fe...98f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder innbrudd er det ofte de på toppen som får mest problemer. Der går ikke folk forbi "hele tiden" slik det gjøres i 1.etg. (Fikk info fra noen som driver med sikkerhet.) 

 

Anonymkode: 92667...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel er at det er praktisk. Vi har høy 1. Etasje og ingen problemer med innsyn. Ulempe er litt mindre lys inn i leiligheten og solen går bort litt tidligere. 

Anonymkode: 90524...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i første og fordelen er at jeg har ingen under som klager på bråk og føler jeg må liste meg rundt. Det er veldig befriende. Kan slappe mer av. Hører så klart mer fra hun over enn hva hun hører fra meg, men hun er heldigvis rolig og gjør ikke mye ut av seg

Ulempene er at blir mer insekter i første, mer gulvkaldt på vinteren og de som går forbi har mer innsyn. Bor i enden av en blindvei, så er heldigvis ikke mange som går og kjører forbi. Men har lameller og liker uansett å ha noe for vinduene i stua. Liker ikke å stitte på utstilling. Bor i rekkehus 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulemper: Mer gulvkaldt enn høyere etasjer. Innsyn. Tanken på at noen kan krype inn vinduet ditt hehe. Innstaller sånne vinduslåser der vinduet ikke kan åpnes utenifra. 

Fordeler: Veldig kjekt når du flytter inn. Eller når du senere kjøper store møbler. Ingen naboer under deg du trenger å ta hensyn til. Brann. Tenker mer på brann nå som jeg ikke bor i 1.etasje lenger. Opplevde brann da jeg bodde i 1.etasje så brann er noe jeg tar seriøst. 

Og som noen sa her, har du fine naboer er det mer sosialt. Jeg bodde i hestesko/felles tun før. Sosialt og koselig. Inntil jeg fikk en nabo som var helt ute å kjøre og som jeg helst ikke ville snakke med. Vanskelig å skynde seg forbi når hun satt på trappa og prøvde å huke tak i meg for en prat. 

Anonymkode: f6ca6...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempe: gulvkald og kjedelig om du har en tramper over deg.

Fordeler: slipper å tenke på at noen hører når jeg går over gulvet, kort vei opp når man har tunge varer, lett å komme seg ut med søppel, lett å evakuere, digg med enkel tilkomst til plen. Ingen i andre bruker plena, så man har den mye for seg selv.

Når det gjelder innbrudd har det vært flere innbrudd i andre etg. enn i første her jeg bor.

Anonymkode: 37fa0...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...