Gå til innhold

Jeg gleder meg sånn!!

Gjest Odense

Anbefalte innlegg

Gjest Odense

...til over helgen, for da skal vi begynne på vår 1pp etter min SA i påsken. Har fått igjen mensen og alt virker ok :-) Har EL rundt 2-3 mai, og selve egget skal løsne rundt 6 mai i følge kalkulatoren! (skal self. teste meg) Uansett jeg gleder meg og er spent på om vi vil lykkes etter 1pp!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...til over helgen' date=' for da skal vi begynne på vår 1pp etter min SA i påsken. Har fått igjen mensen og alt virker ok :-) Har EL rundt 2-3 mai, og selve egget skal løsne rundt 6 mai i følge kalkulatoren! (skal self. teste meg) Uansett jeg gleder meg og er spent på om vi vil lykkes etter 1pp!! :-)[/quote']

Hvordan klarer du å regne ut akkurat dette her? Jeg sliter litt må å skjønne alt dette her jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lurer veldig på hvorfor du mener egget slaø løsne flere dager etter EL jeg...

Hvordan man vet når man har EL, Blabla, det må man egentlig finne ut av ved å bli kjent med kroppen sin. Luatefasen, tiden fra EL til mens, er somregel stabil fra syklus til syklus. Har man i tillegg stabile sykluslengder, og vet hvor når man pleier å ha EL, så kan man fint regne det ut. For å finne EL benytte temping eller el-tester, gjerne kombinert med å følge med på utflod og/eller livmortappen.

Det finnes også kalkulatorer på nett som regner ut når du vil få nestre EL, men for at de skal kunne gi et svar som er til å stole på avhenger de jo av at du putter inn info som er til å stole på. altså hvor lang syklus du har, og hvilken dag i syklusen du pleier å ha EL. Vet du det, ja da kan du antakelig renge ut helt selv også da. (Noen slike kalkulatorer tar automatisk utgangspunkt i 18 dager syklus, EL dag 14, men det kan jo bomme TOTALT for mange da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På www.babyverden.no kan du selv legge inn antall dager i syklusen, båre på el og eventuelt termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odense
På www.babyverden.no kan du selv legge inn antall dager i syklusen' date= båre på el og eventuelt termin.

Det var der jeg fann ut om min ventende EL, men er jo litt usikker siden det er min første EL etter min SA. Men krysser alt for at "systemet" går som det skal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ble litt sånn kodelesing for meg (skjønte SA) men skjønner dere skal prøve å bli gravid. :wink: Gratulerer og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt eggløsningstester, men jeg lurte litt på hva som menes med at El er 2-3.mai mens egget ikke løsner før den 6. Jeg tar nå min 4 pergokur. Men selvfølgelig skal jeg jobbe og ligge over 3 dag på EL-dagene. Det er så typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odense
Jeg har tatt eggløsningstester' date=' men jeg lurte litt på hva som menes med at El er 2-3.mai mens egget ikke løsner før den 6. Jeg tar nå min 4 pergokur. Men selvfølgelig skal jeg jobbe og ligge over 3 dag på EL-dagene. Det er så typisk.[/quote']

At jeg har El 2-3mai betyr at det er fruktbare dager FØR egget løsner, sæden kan jo leve lenge og vente på egget :) Det er også lurt å ha sex etter en venter egget har løsnet, sånn for sikkerhetskyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til!

PS! EL er EL, og ikke noe før eller etter. Så slik jeg forstår deg har du EL 6. mai Sæden og hva den gjør er jo en helt annen sak! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...