Gå til innhold

Singel, donor og eggløsning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette blir litt langt, men håper noen har svaret

Pga av pcos så har jeg uregelmessig menstruasjon. Kan gå alt mellom 1 mnd til 5 mnder mellom hver gang. Jeg har nå passert 30 år, er singel og har alt på stell når det kommer til økonomi og bolig. Jeg har de siste årene ønsket meg barn, og hadde håpet på å finne en partner. Dette har ikke skjedd og jeg føler at jeg nesten må ta skrittet å få et barn alene før jeg blir for gammel. En kompis har sagt at han gjerne kan være donor, han ønsker ikke omsorg for barnet, men samtykker i at barnet skal få vite hvem han er når han/hun blir 18 år. 

Nå kommer det jeg lurer på. Kan jeg gå til en privat gynekolog å få medisiner til å få eggløsning eller er reglene at jeg må være samboer? 

Anonymkode: 9d6d4...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men om du ikke har det travelt kan du dra på en privatklinikk å ta en «høstesyklus», altså hente ut egg forså å fryse dem ned til den rette dukker opp☺️❤️

Anonymkode: 173d1...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette?

Anonymkode: 9d6d4...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å dra til gynekolog og si "Per og jeg ønsker å prøve å få barn, men jeg trenger hjelp til eggløsningen pga PCOS." Gynekologen trenger vel ikke vite at Per er en kompis og ikke kjæreste? Evt. legg fram problemstillingen med kompis hos en gynekolog først, går det fint så supert, nekter de går du til en annen og gjør som beskrevet. 

Anonymkode: d2600...0fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går privat så er ikke det noe problem. Det er først ved assistert befruktning man må være gift eller ha vært samboere i minimum 2 år. 

Bare husk å si at dere har prøvd i over ett år og at eggløsningstestene aldri blir positive fordi du har pcos.

Anonymkode: 8b849...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går privat så er ikke det noe problem. Det er først ved assistert befruktning man må være gift eller ha vært samboere i minimum 2 år. 

Bare husk å si at dere har prøvd i over ett år og at eggløsningstestene aldri blir positive fordi du har pcos.

Anonymkode: 8b849...c4b

Så du mener hun skal lyve?

Anonymkode: 6e4ba...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener hun skal lyve?

Anonymkode: 6e4ba...cab

Hun går jo privat. Og hun skal ikke ha IVF, så da gjør det ikke noe. Hun betaler alt selv.

Anonymkode: 8b849...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...