Gå til innhold

Flere som foretrekker dokumentarer, nyhetene, Urix o.l fremfor diverse amerikanske serier??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i 30-årene, og begynner å lure på om jeg er litt sær og «gammel» i tankegangen :ler: 

Jeg ser stort sett på TV et par timer hver kveld, men jeg er rett og slett helt uinteressert i alle disse TV-seriene som jeg har inntrykk av at ALLE ser på... Jeg har prøvd meg på flere forskjellige av de mest «hypede» seriene de siste årene, men har ennå ikke funnet noe som fenger. Jeg ser heller på nyhetene, Urix eller andre interessante dokumentarer. «Debatten» er jeg også glad i å se på- men selvsagt litt avhengig av tema (ikke alt engasjerer meg like mye ;) ) Jo, og nytt på nytt og Lindmo ser jeg alltid når det er sesong for det.

Jeg ser nesten utelukkende på NRK-kanalene (og fortsatt mye lineær-TV), og innimellom på tv2. De andre kanalene tror jeg ikke at jeg har sett på på mange år.

Dette er ikke et bevisst valg, men det er et resultat av at jeg ikke synes de andre kanalene tilbyr noe som helst av interesse. Når jeg diskuterer TV-programmer med jevnaldrende venner skjønner jeg at jeg er ganske sær og unormal- men jeg rett vel neppe den eneste 30-åringen i landet som synes hbo-serier, reality og kjendis-TV er uinteressant...? Er det flere som meg der ute?

Anonymkode: 74c13...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja takk begge deler! 

Ser kun på NRK av lineærtv, men laster ned serier 😬

Tiden brukt på nrk øker lineært med alderen 😂

Anonymkode: ed0a9...5a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

....men jeg rett vel neppe den eneste 30-åringen i landet som synes hbo-serier, reality og kjendis-TV er uinteressant...? Er det flere som meg der ute?

Nei, du er heldigvis ikke det. Jeg har kommet meg over 40, men ser ikke på serier og sånt. Dukker opp en god serie i blandt, og av reality er alt dårlig. 

Ser ikke sånt i der hele tatt. 

Anonymkode: ee87a...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger NRK nyhetsavdeling, 29 år her🤷‍♀️

Ser Urix, alt av dokumentarer, Dax18, Nyhetsmorgen ...

Nyhetsjunkie! Kan ikke fordra TV2 Nyhetskanalen. Ser også en del BBC, og BBC World Service (radio).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er ikke noe ille i det, men hvordan i huleste kan du si at The Handmaid's Tale, Stranger Things osv IKKE FENGER????? Seriene er jo KNALL GODE!!! Og ikke minst Chernobyl!!!! 

Anonymkode: 4dd2e...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker NRK-appen mye og ser på interessante dokumentarer, naturprogram, om vitenskap osv. Det kan nok gå noe interessant på tv2, mn i hovedsak er det jo bare reklame og reality på alle andre kanaler.  Hater reality og kjendis TV!!!  Men sier også ja takk til ne god serie på hbo eller Netflix.  

Anonymkode: 7af32...006

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var noen dager hos ei venninne som BARE så på realityprogrammer hørende reklameavbrekk. Holdt på å bli gal og kjente IQ-en synke. 

Anonymkode: 7af32...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat som deg, bare jeg er 19 år.. Har ikke tenkt at jeg er unormal ettersom at de fleste i min omgangskrets er som meg på dette området.

Anonymkode: a1077...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, er ikke noe ille i det, men hvordan i huleste kan du si at The Handmaid's Tale, Stranger Things osv IKKE FENGER????? Seriene er jo KNALL GODE!!! Og ikke minst Chernobyl!!!! 

Anonymkode: 4dd2e...0cf

Jeg leste Handmaid’s Tale for en del år siden, lenge før den ble til TV-serie. Likte boka forsåvidt godt, og den er tankevekkende, men det å se den som TV-serie synes jeg ikke er spesielt interessant, nei.

Stranger Things er blant de seriene jeg har forsøkt meg på, ja, og etter tre episoder ga jeg opp... Jeg synes generelt at omtrent alle serier er uinteressante, og jeg mister veldig lett fokus mens jeg forsøker å følge med på dem. Siden jeg mister fokus (og heller begynner å tenke på alt mulig annet, som hva jeg skal ha til middag i morgen), greier jeg ikke å få med meg handlingen 100 %- og da blir det også vanskeligere å bli noe særlig engasjert av serien.

Ser jeg derimot nyheter, gode dokumentarer o.l., skjer det så og si aldri at jeg mister fokus, detter ut og at tankene begynner å vandre til noe annet. Da er jeg fullt fokusert og interessert hele tiden- fordi det er så spennende å gøy.

Så det er mulig hjernen min er litt merkelig innrettet da, siden disse seriene, som tydeligvis har «alt» som skal til for å fenge seere, ender med å gjøre det helt motsatte med meg :ler:

Ellers, til alle dere andre som føler på samme måte som meg: jeg er veldig glad over å se at det ikke bare er meg som er sånn :ler: 

ts

Anonymkode: 74c13...ad9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller meste av reality-shows. Uanset hvor disse kommer fra. Paradise ahotell, Grensevakten, Storage Wars eller pantelånere. Makan til søppel skal man lete VELDIG lenge etter. Jeg hadde litt sansen for "71 grader Nord" fordi dette var noe som faktisk krevde en del av folkene som var med. Ikke bare drikke-leker, dumme mennesker og alkohol slik som *Ex on the Beach" eller lignende. Men nå har det blitt så vanvittig mange TV-programmer med såkalte "kjendiser" over alt. Hva blir det neste stor-satsingen, mon tro? 

"reality-vinnernes vinnere over alle vinnere" eller noe sånn? Omtrent som "Mesternes Mester" bare med barnslige og mest mulig DUMME "kjendiser" som skal konkurrere mot hverandre?    

Anonymkode: 51e8d...198

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen av delene. Derimot så ser jeg en del på Investigation Discovery og for så vidt på de øvrige "discovery-kanalene". Nat Geo ser jeg også en del på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 22 år. ser kun på naturprogram, vitenskap, samfunnsdebatter og krigsdokumentarer. jeg har sett to hele spilleserier i mitt liv, det var mr, robot og westworld. de er utrolig bra og veldig intellektuelle. jeg sliter litt i small talk sammenhenger der tema film og serier ofte dukker opp og jeg aldri har noe å bidre med. blir satt på siden av samtalen og tør ikke bidra da jeg er redd jeg fremstår som utrolig kjedelig. 

Anonymkode: d5621...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Cata skrev:

Ser ingen av delene. Derimot så ser jeg en del på Investigation Discovery og for så vidt på de øvrige "discovery-kanalene". Nat Geo ser jeg også en del på.

Åh, iD-kanalen! Elsk ❤️ 

Anonymkode: c5814...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg ETT program til med mat, oppussing/bolig eller reality er jeg redd jeg blir sprøyte pine gal    😣

Anonymkode: 2f054...df2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dokumentarer (gjerne de litt kontroversielle) og ser også NRK nett-TV i blant. Men samtidig er jeg helt forskjellig fra deg og elsker typiske TV serier/ filmer (Netflix osv) i tillegg 🙈 det meste går her med andre ord. 

Anonymkode: c5ac1...8d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her. Jeg ser aller helst dokumentarer og programmer der man «lærer» noe. Jeg liker godt dokumentarene til Louis Theroux, ellers har både Netflix og NRK mye bra! 

Så klart ser jeg serier også. Gjerne kostymedrama som feks Poldark, Downton Abbey, Selfridges osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år og ser i hovedsak dokumentarer. Liker godt NatGeo og Discovery-kanalene. Finner også diverse på Netflix, NRK og Viaplay. Dokumentarene som fenger mest er om krig, Oldtidens Egypt, dyr/natur og om katastrofer (jordskjelv, orkaner, tsunamier og vulkanutbrudd). Har samme smak i bøker :) 

Anonymkode: 0bd03...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er i 30-årene, og begynner å lure på om jeg er litt sær og «gammel» i tankegangen :ler: 

nei, du setter bare pris på andre ting enn hjernedød underholdning. Det blir ofte kjedelig etter noen år. De gangene jeg selv ser tv er det utelukkende tv2 nyhetskanalen og ellers blir det konsumert medier der jeg får stimulert hodet på et litt dypere plan. Folk er riktignok forskjellige og alle skal få underholde seg på den måten de selv vil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Cata skrev:

Ser ingen av delene. Derimot så ser jeg en del på Investigation Discovery og for så vidt på de øvrige "discovery-kanalene". Nat Geo ser jeg også en del på.

Har du noen tips om gode programmer som sendes på disse kanalene? Har såvidt tittet innom noen ganger, men blitt skuffet over at dokumentaren som ble sendt var overfladisk og for det meste tok for seg slikt jeg kunne fra før og regnet for å være almennkunnskap. 

Anonymkode: 327f1...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...