Gå til innhold

Ølgjær til hårvekst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, hadde en god del lengre hår nettopp som jeg klippet og nå angrer jeg fælt 😂

Leste litt om ølgjær og bestemte meg for å teste det ut. Kjøpte A-pro ølgjær fra apoteket, der står det at man skal ta en teskje om dagen.

For deg som har prøvd dette og det funket; virker det med bare én teskje? Leste litt rundt at andre tar både to og til og med så mye som spiseskjeer av det, vil helst ha best mulig effekt (hvis det virker på meg). Kan jeg og bør jeg ta mer?

Som dere sikkert har forstått så ønsker jeg at håret skal vokse raskere. Setter pris på alle innspill 😊

Anonymkode: 5b7a8...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte akkurat på ølgjær selv! Kjøpte fra kinsarvik fruktutsalg eller hva det heter 😂 men tror de som tar spiseskjeer bruker engelsk ølgjær, og da er det mye druesukker i så de trenger sikkert mer for å få lik effekt, selv tar jeg 2 teskjeer per dag og blander med juice :)

Anonymkode: ca035...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Begynte akkurat på ølgjær selv! Kjøpte fra kinsarvik fruktutsalg eller hva det heter 😂 men tror de som tar spiseskjeer bruker engelsk ølgjær, og da er det mye druesukker i så de trenger sikkert mer for å få lik effekt, selv tar jeg 2 teskjeer per dag og blander med juice :)

Anonymkode: ca035...4f3

Takk for svar! Så kjekt å høre at andre også er med på det 😁 Ah ok, da skjønner jeg hvorfor noen må ta spiseskjeer med det. Står det på din hvor mye du skal ta per dag? Har holdt meg til én teskje per dag til nå som boksen min sier, startet på onsdag og venter spent på resultater 😊

Anonymkode: 5b7a8...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenkte bare jeg skulle oppdatere i tilfelle noen andre skulle lure:

Håret har vokst 2 cm siden 1 juni, altså på over en måned. Det virker som om håret er sunnere og sterkere, neglene mine er sykt sterke og øyenbryna vokser veldig fort, noe som passer meg fint da jeg prøver å fikse dem også etter overnapping 😂 Jeg fortsetter videre med ølgjæren.

Anonymkode: 5b7a8...736

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 11.38, AnonymBruker skrev:

Tenkte bare jeg skulle oppdatere i tilfelle noen andre skulle lure:

Håret har vokst 2 cm siden 1 juni, altså på over en måned. Det virker som om håret er sunnere og sterkere, neglene mine er sykt sterke og øyenbryna vokser veldig fort, noe som passer meg fint da jeg prøver å fikse dem også etter overnapping 😂 Jeg fortsetter videre med ølgjæren.

Anonymkode: 5b7a8...736

...men da vokser det jo ikke spesielt raskt...

Anonymkode: f7a22...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på ølgjær en uke, ble plutselig så brått kvalm en time etter inntak. Så kvalm at jeg kastet opp. Hoppet over neste dag, og fikk heller ingen kvalme. Inntok igjen dagen derpå og kvalmen kom tilbake. 

Ikke noe for meg. 

Det samme skjedde meg da jeg gikk på  "haircare" Er noe i disse produktene jeg absolutt ikke tåler. 

Flere som har opplevd lignende? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestemor brukte ølgjær i alle år og hadde flott og tykt langt hår helt fram til hun døde 95 år gammel, så tror absolutt det har noe for seg! 🙂

Anonymkode: 06c33...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 1.00, Eamane skrev:

Gikk på ølgjær en uke, ble plutselig så brått kvalm en time etter inntak. Så kvalm at jeg kastet opp. Hoppet over neste dag, og fikk heller ingen kvalme. Inntok igjen dagen derpå og kvalmen kom tilbake. 

Ikke noe for meg. 

Det samme skjedde meg da jeg gikk på  "haircare" Er noe i disse produktene jeg absolutt ikke tåler. 

Flere som har opplevd lignende? 

For et par år siden skulle jeg prøve haircare tablettene. Jeg ble kvalm, sløv, klarte ikke å funke i 5 dager, var helt for jævlig. Etter jeg sluttet med de ble jeg meg selv igjen. Ringte til de i Haircare og de sa jeg mest sannsynlig ikke tåler ølgjær.

Anonymkode: 3acd3...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan smaker det? Drikker dere det uten noe til eller blander dere ut med noe? 

Anonymkode: eb790...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan smaker det? Drikker dere det uten noe til eller blander dere ut med noe? 

Anonymkode: eb790...95c

Jeg bruker engelsk ølgjær (gul boks med en giraff på, og fås bl.a. kjøpt i dagligvare). Daglig dose er 2 ss utblandet i vann, men jeg tar heller noen ts i løpet av dagen, og spiser det som det er. Drikker vann/juice ved siden av. Vanskelig å si hvordan det smaker, men jeg synes det smaker godt, særlig siden det er druesukker i.

Jeg tar det mest for energien sin skyld, og synes jeg ikke er så slapp lenger. Både B-vitamin og druesukker har den effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noe som heter b-pluss, tabletter med ølgjær, aloe vera og b12. DET FUNKER kjempebra for hårvekst. 

Anonymkode: 85adf...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det selv, men brukte ølgjær til gamlehesten min da hun begynte dra på årene og fikk dårligere pelsvekst, det var veldig merkbar endring, og endringen kom raskt!! 
Vi brukte pulver som vi blandet i mat, ca en kaffeskje pr dag til hesten på 600kg. Kjøpt på apotek, husker ikke merke, men var en hvit boks på halvt kg, ikke spesifikt ment for dyr. Har vurdert prøve bruke ølgjær selv, men det pulveret vi ga hesten både luktet og smakte skikkelig ille, så vegrer meg litt for å prøve :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar dere ikke  bare tabletter, jeg tar disse. Koster ingenting. Etter jeg begynte med 4-5 av disse hver dag og 100 mg jern hver dag (var jernfattig) har jeg omtrent sluttet å miste hår.

https://sunkost.no/produkter/kosttilskudd/kosttilskudd-vitaminer-mineraler/kosttilskudd-vitaminer-mineraler-vitamin-b/b-pluss-olgjaer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...