Gå til innhold

20 år eldre på 6 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29, alltid blitt spurt om jeg er 9 år yngre frem til nylig livskrise, og jeg nå ser ut som jeg er 45-50 år, og det er ikke overdrevet. Ikke gøy å se ut som søsteren til min mor på 58 😞 er så trist at det er sånn, man opplever noe grusomt og i samme slengen eldes man 20 år bare på 6 uker. Føler jeg er i samme båt som de med syndrom som gjør at 16 åringer ser ut som 80- åringer. Ikke bare har jeg fått dype rynker og hengete hud, men også store porer i hele ansiktet. Fler som har opplevd dette? 

Anonymkode: 9bf3b...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29, alltid blitt spurt om jeg er 9 år yngre frem til nylig livskrise, og jeg nå ser ut som jeg er 45-50 år, og det er ikke overdrevet. Ikke gøy å se ut som søsteren til min mor på 58 😞 er så trist at det er sånn, man opplever noe grusomt og i samme slengen eldes man 20 år bare på 6 uker. Føler jeg er i samme båt som de med syndrom som gjør at 16 åringer ser ut som 80- åringer. Ikke bare har jeg fått dype rynker og hengete hud, men også store porer i hele ansiktet. Fler som har opplevd dette? 

Anonymkode: 9bf3b...96f

Hei, 

ja dessverre opplever jeg det samme. Går gjennom en livskrise og huden har blitt betraktelig eldre. Er 40 og får alltid høre jeg ser ut som 33-34, og det stemmer nok. Er overdrevent opptatt av hudpleie og det å ta vare på meg selv...men nå? Huden har eldes ekstremt pga påkjenninger. Jeg vet ikke hva man kan gjøre med dette dessverre. Selv pøser jeg på med fukt, og masker osv, men vet ikke helt om det hjelper...Jeg tror nok ikke akkuart huden din har eldes 20 år ;) men det oppleves slik av deg. Har hørt man kan eldes som 5-7 år over en tøff periode/livskrise. Kjipt :(

Anonymkode: bda3c...7e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme. Hadde noen skikkelig tøffe år da jeg var rundt 27-30 år. Jeg tror det er alle tårene som har skylda i at jeg nå har ganske mange linjer rundt øynene. (er 32). Mange flere linjer enn mine jevnaldrende venninner.
Jeg vet ikke 100% årsaken til hvorfor de tøffe årene satte så dype spor i utseendet mitt, for jeg har alltid likt å ta noenlunde vare på meg selv. Hud og hår. Så jeg antar at det kommer innenfra. Sorg og stress.

Det siste året har jeg derimot forbedret meg mye. Jeg tror ikke jeg kan gjøre så mye med linjene rundt øynene - men hudtilstanden min ellers er ganske bra. Jevnere hudtekstur og hudtone, mindre synlige porer og mer glød. Har lest meg opp og investert mye i huden min det siste året og det merker jeg.

Så tror jeg at 90% av et vakkert utseende kommer innenfra. Hvis man har det godt - med livet og seg selv, så synes det. Man får en helt annen energi og utstråling. I blikket og via de ørsmå men mangfoldige musklene vi har i ansiktet. Det er så subtilt men synes allikevel så godt.

Anonymkode: 3333d...203

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg ville skrive noen ord her, for dette har jeg og opplevd! I ett par år har livet mitt inneholdt mange vanskelige issues, som skilsmisse, barn som var lei seg, så opplevde jeg å bli alvorlig syk! I disse årene syntes jeg at jeg så mye eldre ut enn jeg egentlig er! Kortversjonen er at ting har gått bra, jeg er frisk og har et godt liv nå, uten de store bekymringene! Og nå synes jeg huden min er så fresh og fin, øynene mine utstråler en ro og jeg ler og smiler mye, fordi livet har blitt godt å leve igjen. Kanskje kroppen min nå har overskudd nok til å «prioritere» å gi næring til hud og hår. Når man står i vanskelige livssituasjoner, så bruker den kanskje all energi på å bare holde hodet over vannet.

Poenget mitt er at jeg tror skjønnhet avhenger mye av hvordan man har det på innsiden! Jeg håper du kommer deg ovenpå igjen om ikke så lenge. Som oftest så er livskriser forbigående, og når du får det bedre så vil nok dette synes på utsiden også! Ta vare på deg selv. 

Stor klem til deg!! 

Anonymkode: c441e...638

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere ❤️ Da er det ikke bare en myte da, når fler opplever dette. Ser på bilder fra et par år siden og jeg så så ung og myk ut, nå ser jeg en hard, gammel «heks» i speilet, det er kjipt og føles nesten ikke virkelig ut med det nye utseende mitt. Er jo fantastisk at dere så mer ut som dere selv når ting ordnet seg, det gir meg håp.

Anonymkode: 9bf3b...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi et tips om en gel som har forbedret huden under øynene mine drastisk.  Har flere linjer der som har myknet utrolig mye opp etter at jeg begynte med denne.  Legger den på i et tynt lag hver kveld og bruker pittelitt under øynene på dagtid under sminke også.  Er også fin til lepper og tørre hender.  Røverkjøp til 150 kr som finnes på apoteket.

https://www.med24.no/hudpleie/spesialkremer/la-roche-posay-cicaplast-gel-b5-40-ml?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=La+Roche-Posay+Cicaplast+Gel+B5+-+40+ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk hudpleie med masse ceramider. F.eks Cerave. Bruk spf hver dag, ikke sol deg for mye. Kutt ned på alkohol osv.

Tror nok mye av grunnen er at du er i en litt unik livsfase akkurat nå? du nærmer deg 30 og stresser sikkert litt? Husker jeg hadde en periode med mye stress og jeg følte jeg eldest over natta. Fikk til og med grått hår! Jeg var da bare 21. Så stress er nok mye av grunnen her... Håper du får det bedre *klem*

Anonymkode: 13b9a...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk grå hår både oppe og nede. Så forsvant de. Så kom flere traumeopplevelser og de kom tilbake igjen. Må har jeg alltid noen grå hår. Jeg har merkelig nok beholdt det unge ansiktet, men blir nok skikkelig grå på eldre dager ja, heh

 

Anonymkode: e7dc8...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruk hudpleie med masse ceramider. F.eks Cerave. Bruk spf hver dag, ikke sol deg for mye. Kutt ned på alkohol osv.

Tror nok mye av grunnen er at du er i en litt unik livsfase akkurat nå? du nærmer deg 30 og stresser sikkert litt? Husker jeg hadde en periode med mye stress og jeg følte jeg eldest over natta. Fikk til og med grått hår! Jeg var da bare 21. Så stress er nok mye av grunnen her... Håper du får det bedre *klem*

Anonymkode: 13b9a...f1b

Hun sier jo hun er i en livskrise, tror nok det klassifiseres som stress ja. 

Anonymkode: e7dc8...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ubrukelig kroppen er. klarer ikke engnag å holde seg fin når den får litt påkjenninger

Anonymkode: bed16...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjennomgår depresjoner, den er bedre igjen nå men når jeg har vært langt nede lenge så utstårler øynene mine et mørke. det er rart hvordan det synes. og det er som om menensker avskyr en. føles som ejg utstårler en ondhet ? 

Anonymkode: bed16...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2019 den 0.30, AnonymBruker skrev:

gjennomgår depresjoner, den er bedre igjen nå men når jeg har vært langt nede lenge så utstårler øynene mine et mørke. det er rart hvordan det synes. og det er som om menensker avskyr en. føles som ejg utstårler en ondhet ? 

Anonymkode: bed16...2de

Hatt det samme og jeg så mye eldre ut mens jeg var dårlig. Det er som om det ytre reflekterer det indre. Jeg så veldig forskjell på øynene mine og, øynene ble matte og livløse. Det er nok ingen som avskyr deg, men når en er langt nede har man ikke så mye ustråling. 

TS: spiser du variert og greit eller har stresset gjort at du har spist dårlig også? Så tror jeg at jeg leste et sted at kroppen forbruker mer mineraler og vitaminer når du er stresset. Og da går det utover hud og hår for kroppen er i minus. Jeg tror det vil bli bedre når den stressende tiden er over. Kusinen min gikk igjennom en tøff tid og så 10år eldre ut da. Nå ser hun ut som hun gjorde før. Bruk tid på deg selv og tren om du kan, det er bra for blodsirkulasjonen i ansiktet. 

Anonymkode: 57ce4...389

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/2/2019 at 11:25 PM, AnonymBruker said:

så ubrukelig kroppen er. klarer ikke engnag å holde seg fin når den får litt påkjenninger

Anonymkode: bed16...2de

Kanskje, bare kanskje, er det sant at det ikke er det ytre som teller? Eller? 

 

Anonymkode: e7dc8...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2019 den 0.30, AnonymBruker skrev:

gjennomgår depresjoner, den er bedre igjen nå men når jeg har vært langt nede lenge så utstårler øynene mine et mørke. det er rart hvordan det synes. og det er som om menensker avskyr en. føles som ejg utstårler en ondhet ? 

Anonymkode: bed16...2de

Øynene er sjelens speil sies det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har periodevis i livet vært svært syk og i de stundene har jeg knapt kjent meg selv igjen når jeg har tittet i speilet. Har tenkt at jeg aldri kan føle meg pen igjen.

Når jeg har komt meg på beina og sykdommen ikke har vært framtredende, har hudfargen min kommet tilbake, gnisten i øynene og utstråling generelt.

Litt smårynker og sånn har dukket opp etter disse periodene, men sånn er det bare. Et liv med sykdom eller stressende perioder, det er klart det går utover hud og kropp.

Anonymkode: 161ca...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Intressant at dere nevner dette. Hadde en ganske tung tid for 3 år siden som har var frem til i fjor sommer. Syntes jeg ser så mye mer eldre og sliten ut nå etter dette. Mørke ringer under øyne, poser under øyne og flere rynker. Huden og håret er tørt og gusten. Har nå virkelig gått inn for å bedre kostholdet (garantist spist sunt) men spise ennå bedre og tenke på at kroppen min er mitt hellige tempel. Jeg skal ta vare på den med næringsrik og nok mat, nok væske også skal jeg ta vare på psyken min. Ikke alle kriser i livet man kan kontrollere, men noen kan man likevel velge å takle bedre bed å ikke forsømme seg selv oppi alt. Tror at hvis man har det godt innvendig, skinner det utad. 

Anonymkode: 62679...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...